Agnosiewicz Mariusz - Kronika modyfikacji Objawienia.pdf

(104 KB) Pobierz
Kronika modyfikacji Objawienia
Kronika modyfikacji Objawienia
Autor tekstu: Mariusz Agnosiewicz
czyli
Niechrze¶cijañska Historia Katolickich Zasad Wiary
albo
100 kroków, które oddaliły katolicyzm od Biblii
"Chciałoby siê zareagowaæ rozbawieniem (a mo¿e raczej
współczuciem?) na rado¶æ owych ludzi z tego powodu, ¿e
znale¼li co¶ nowego i atrakcyjnego, dziêki czemu znowu
przybywa im współwyznawców. Nie rozumiej± oni, jaka jest
ich rzeczywista sytuacja, ani te¿ tego, ¿e całe to chrze¶cijañskie
jazzowe podrygiwanie jest tañcem ¶mierci chrystianizmu"
Alfred Miller
[
rok |Katolickie dodatki
|
120 |Wprowadzono wodê ¶wiêcon± do wypêdzania demonów
157 |Po raz pierwszy zastosowano formy pokuty
II w. |¶w. Hygin (136-140) wprowadził instytucjê rodziców chrzestnych
II w. |
¦w. Anicet (155-166) wydał dekret zabraniaj±cy nosiæ kapłanom długie włosy.
157 |Wprowadzono pokutowanie za grzechy
190 |Rozpocz±ł siê kult relikwii
200 |Lucjan ustanowił stan duchowny przez wprowadzenie ordynacji i podział
ludzi na duchownych i laików (wcze¶niej w gminie chrze¶cijañskiej wszyscy byli
braæmi i kapłanami przed Bogiem)
220 |Dogmat o konieczno¶ci niektórych czynno¶ci ko¶cielnych do zbawienia
250 |Powstała nauka o wiecznych mêkach
IV w. |Zaczêto malowaæ Jezusa z nimbem; ołtarz zamiast stołu wprowadzony
został przez biskupa rzymskiego Sylwestra; do mszy wprowadzono kadzidło, które
dawniej słu¿yło do okazywania czci bogom pogañskim i przed którym chrze¶cijanie
pocz±tkowo siê wzbraniali, Orygenes pisał, ¿e chrze¶cijañski Bóg i jego aniołowie
"nie potrzebuj± przecie¿ wcale kadzideł wznosz±cych siê z ziemi" (Contra Celsum
8, 57)nawet jeszcze w IV w. Ojciec Ko¶cioła Cyryl Jerozolimski nazywał te praktyki
"słu¿eniem szatanowi" (cat. 19, 8)
ok.310 |Modlitwy za zmarłych
310 |¯egnanie siê znakiem krzy¿a wprowadzono (u Sienkiewicza w Quo vadis
obecne u pierwszych chrze¶cijan co mijało siê z prawd±)
ok.320 |Woskowe ¶wiece
321 |Cesarz Konstantyn nakazuje ¶wiêciæ niedzielê zamiast soboty (dawne
prawo Zakonu)
325 |Sobór nicejski - praktyczne powstanie katolicyzmu. Uznano równo¶æ Ojca i
Syna - dogmat o Trójcy ¦w. rozpocz±ł siê od "¶w. Dwójcy". Ustalono kanon pisma
"¶wiêtego"
330 |wprowadzono czczenie zmarłych "¶wiêtych" (mêczenników) i ich relikwii
360 |wprowadzono zwyczaj czczenia aniołów
ok.375 |Zaczêto czciæ obrazy
381 |na soborze w Konstantynopolu dodano Ducha ¶w. do Ojca i Syna i
powstała słynna Triada równych sobie osób boskich
394 |Codzienna celebracja mszy w jêzyku łaciñskim
IV w. |
Siedzenia podczas słuchania Ewangelii zabronił ¶w. Anastazy (399-401)
412 |Od tego roku zalecano chrzest dzieci, wcze¶niejsze przypadki były
wyj±tkowe w pojedynczych gminach
431 |Na synodzie w Efezie Xristo Tokos (Matka Chrystusa - bez nimbu bosko¶ci)
zamieniono na Teo Tokos (Matka Boga)
449 |Leon I Wielki wprowadził prymat biskupa Rzymu
VI w. |Wprowadzono do liturgii Adwent (okres poprzedzaj±cy ¦wiêta Bo¿ego
Narodzenia)
500 |Kapłani zaczynaj± siê ubieraæ odmiennie od ¶wieckich
528 |Pierwszy zakon zało¿ony przez Benedykta z Nursji we Włoszech
539 |Wprowadzono władzê papie¿y i ofiarê Mszy ¦w.
550 |Ostatnie namaszczenie chorego
553 |Nauka o czy¶æcu
582 |Cesarz Maurycy ustanawia ¶wiêto Wniebowziêcia Maryi (na Zachodzie
przyjêło siê od 750 r.)
593 |Papie¿ Grzegorz I ogłosił, ¿e istnieje czy¶ciec oraz mo¿liwo¶æ wykupienia
kar czy¶æcowych (odpusty)
600 |Wprowadzono łacinê do obrz±dków ko¶cielnych oraz Godzinki do Matki
Boskiej
600 |Procesje i hierarchie biskupów
662 |Oddawanie czci krzy¿owi
709 |Całowanie nóg papie¿owi
715 |Wprowadzono modlitwy do Marii Panny i ¶wiêtych
726 |W Rzymie zaczêto czciæ obrazy ]
[
783 |Powstał zwyczaj całowania nóg papie¿a
788 |Zatwierdzono ostatecznie kult krzy¿a, obrazów i relikwii ¶wiêtych
801 |Dni krzy¿owe
813 |ustanowiono ¦wiêto Wniebowst±pienia N.M.P.
835 |Wszystkich ¶wiêtych obchodzono ju¿ około roku 610, ale oficjalnie zostało
zatwierdzone przez Grzegorza IV na 1 dzieñ listopada
850 |Woda ¶wiêcona z sol± błogosławiona przez kapłana
890 |Kult Józefa, mê¿a Marii
927 |Kolegium kardynałów
965 |Papie¿ Jan XIII wymy¶lił chrzest dzwonów
988 |Zaduszki (dzieñ zaduszny) wprowadził opat z Cluny, Odilo, w klasztorach
kluniackich
993 |Za "drobn±" opłat± mo¿na było kupiæ u papie¿a, Leona III, kanonizacjê
bliskiej osoby - rozpoczêła siê era papieskich kanonizacji
998 |Post w pi±tki
1000 |Ostateczne zatwierdzenie nauki o czy¶æcu; ustanowiono Uroczysto¶æ
Wszystkich ¦wiêtych i Dzieñ Zaduszny
1077 |Wprowadzenie kl±twy przez Grzegorza VII
1079 |Ró¿aniec (paciorki) przej±ł z pogañstwa Piotr Pustelnik
1080 |Zakaz czytania Biblii
1123 |Sobór Laterañski I - ostateczne zatwierdzenie celibatu ksiê¿y
1140 |Uło¿ono i przyjêto 7 Sakramentów ¦wiêtych ]
[
1184 |Inkwizycja powołana do walki z heretykami przez papie¿a Lucjusza III na
synodzie w Weronie
1190 |Zaczêto handlowaæ odpustami
1204 |¦wiêto¶æ hostii
1204 |¦wiêta Inkwizycja zaczêła działaæ
1215 |[1116 ?] - Spowied¼ uszna - wyznanie grzechów kapłanowi zamiast Bogu
- wprowadził Innocenty III na soborze laterañskim
1215 |Dogmat o transsubstancjacji, ¼ródło podziałów miêdzy chrze¶cijanami,
ogłoszono dekretem papie¿a Innocentego III
1229 |Umieszczenie Biblii na Indeksie Ksi±g Zakazanych przez Grzegorza IX !!!
1264 |¦wiêto Bo¿ego Ciała wprowadził papie¿ Urban IV na soborze
viennieñskim
1300 |Wprowadzono coroczne wyklêcie (w Wielki Czwartek) ludzi inaczej ni¿
Ko¶ciół my¶l±cych
1311 |Papie¿ Klemens V jako pierwszy ukoronował siê potrójn± koron± władcy
wszech¶wiata. Ostatnim papie¿em, który koronował siê tiar± na pami±tkê, ¿e jest
"ojcem ksi±¿±t i królów, przewodnikiem ¶wiata i Namiestnikiem Pana Naszego
Jezusa Chrystusa" był Paweł VI w 1963 r. Jan Paweł I zrezygnował z tiary.
1314 |Chrzest przez zanurzanie dorosłych zamieniono na polewanie wod±
1414 |[1263?] - Ko¶ciół zabronił dawania kielicha z winem wiernym i ogłosił
komuniê pod jedn± postaci±
1439 |Doktryna o czy¶æcu ogłoszona jako dogmat na soborze florenckim; w
Ferrarze i we Florencji zatwierdzono dogmat o siedmiu sakramentów
1545 |Autorytet tradycji ogłoszony jako równoznaczny z autorytetem Biblii na
soborze trydenckim
1547 |zatwierdzono chrzest dzieci z polewaniem
1548 |Apokryfy dodano do Biblii na soborze trydenckim
1563 |Tradycja Ko¶cioła staje siê wa¿niejszym ¼ródłem objawienia ni¿ Pismo
¦wiête (na indeksie)
1563 |Sakramenty: bierzmowanie, kapłañstwo i ostatnie namaszczenie
1707 |Zaczêto obchodziæ pasje (Mêki Pañskie)
1852 |Nabo¿eñstwa majowe
1854 |Dogmat o Niepokalanym Poczêciu Maryi Panny (to nie to samo, co
narodzenie Jezusa z dziewicy)
1854 |Ko¶ciół katolicki ogłosił, ¿e tylko on mo¿e zbawiaæ
1856 |Wprowadzono ¶wiêto Serca Jezusowego
1870 |Nieomylno¶æ papie¿a w sprawach wiary i moralno¶ci ogłoszona przez
Sobór Watykañski I; ¶w. Józef - patronem Ko¶cioła
1897 |Papie¿ Leon XIII wł±czył Bibliê do indeksu ksi±g zakazanych
1950 |Ogłoszono, ¿e Maria Panna została Wniebowziêta
1965 |Papie¿ Paweł VI ogłosił Mariê - Matk± Ko¶cioła ]
Contents Copyright (c) 2000-2006 by Mariusz Agnosiewicz
Programming Copyright (c) 2001-2006 Michał Przech
Design & Graphics Copyright (c) 2002 Ailinon
Autorem tej witryny jest Michał Przech, zwany ni¿ej Autorem.
Wła¶cicielem witryny s± Mariusz Agnosiewicz oraz Autor.
¯adana czê¶æ niniejszych opracowañ nie mo¿e byæ wykorzystywana w celach
komercyjnych, bez uprzedniej pisemnej zgody Wła¶ciciela, który zastrzega sobie
niniejszym wszelkie prawa, przewidzaiane w przepisach szczególnych, oraz zgodnie
z prawem cywilnym i handlowym, w szczególno¶ci z tytułu praw autorskich,
wynalazczych, znaków towarowych do tej witryny i jakiejkolwiek ich czê¶ci.
Wszystkie strony tego serwisu, wliczaj±c w to strukturê podkatalogów, skrypty
JavaScript oraz inne programy komputerowe, zostały wytworzone i s±
administrowane przez Autora. Stanowi± one wył±czn± własno¶æ Wła¶ciciela.
Wła¶ciciel zastrzega sobie prawo do okresowych modyfikacji zawarto¶ci tej witryny
oraz niniejszych Praw Autorskich bez uprzedniego powiadomienia. Je¿eli nie
akceptujesz tej polityki mo¿esz nie odwiedzaæ tej witryny i nie korzystaæ z jej
zasobów.
Informacje zawarte na tej witrynie przeznaczone s± do u¿ytku prywatnego osób
odwiedzaj±cych te strony. Mo¿na je pobieraæ, drukowaæ i przegl±daæ jedynie w
celach informacyjnych, to znaczy bez czerpania z tego tytułu korzy¶ci finansowych
lub pobierania wynagrodzenia w dowolej formie. Modyfikacja zawarto¶ci stron oraz
skryptów jest zabroniona. Niniejszym udziela sie zgody na swobodne kopiowanie
dokumentów serwisu Racjonalista.pl tak w formie elektronicznej, jak i drukowanej,
w celach innych niz handlowe, z zachowaniem tej informacji.
Plik PDF, który czytasz, mo¿e byæ rozpowszechniany jedynie w formie oryginalnej,
w jakiej wystêpuje na witrynie.
Plik ten nie mo¿e byæ traktowany jako oficjalna lub oryginalna wersja tekstu, jaki
zawiera.
Tre¶æ tego zapisu stosuje siê do wersji zarówno polsko jak i angielskojêzycznych
serwisu pod domenami Racjonalista.pl, TheRationalist.org, TheRationalist.eu.org,
Neutrum.Racjonalista.pl oraz Neutrum.eu.org.
Wszelkie pytania proszê kierowaæ do info@racjonalista.pl
Zgłoś jeśli naruszono regulamin