PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO,
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
Imię i nazwisko: mgr Grażyna Linsztet
Kwalifikacje: studia magisterskie na kierunku pedagogika, blok tematyczny- rewalidacja
studia podyplomowe na kierunku edukacja przedszkolna
Nazwa, adres przedszkola: Przedszkole nr 12 im. Bajkowej Przygody
Stanowisko pracy: nauczyciel kontraktowy
Termin rozpoczęcia stażu: 01.09.2010r
Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy ( 01.09.2010r- 31.05. 2013r)
Imię i nazwisko opiekuna stażu: mgr Ewa
Dyrektor przedszkola: mgr Marta
I. Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań,
a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach( § 7 ust. 2, pkt. 1)
L.p
Zadania
do wykonania
Formy i metody
realizacji
Oczekiwane efekty
Sposób dokumentowania
Termin realizacji
1.
Poznanie procedury awansu zawodowego
- analiza przepisów prawa oświatowego,
- śledzenie stron internetowych MEN,
- udział w szkoleniu dotyczącym awansu zawodowego
- znajomość przepisów oświatowych,
- wniosek o rozpoczęcie
stażu,
- plan rozwoju
zawodowego
- ksera aktów prawnych,
- zaświadczenia z kursów
IX – X 2010 r.
2.
Współpraca
z opiekunem stażu
- rozmowa
- ustalenie zasad i harmonogramu współpracy,
- przygotowanie planu rozwoju zawodowego,
- hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu,
- prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu
- dokonanie analizy przebiegu zajęć
- określenie mocnych i słabych stron własnej działalności
- zawarcie kontraktu,
- odpowiednie przygotowanie planu rozwoju zawodowego
- ustalenie harmonogramu spotkań
- plan rozwoju zawodowego
- harmonogram spotkań,
- konspekty
IX 2010r
okres stażu
3.
Przygotowanie sprawozdania
z realizacji planu rozwoju zawodowego
- autoanaliza,
- opis realizacji planu rozwoju zawodowego
- dołączenie opisu realizacji planu rozwoju zawodowego do wniosku
o podjęcie postępowania egzaminacyjnego
- sprawozdanie
końcowy
4.
Uczestniczenie
w działalności Rady Pedagogicznej oraz pracach organów przedszkolnych związanych z realizacją jej podstawowych funkcji
- udział w naradach,
- współtworzenie planu wychowawczego
i planu profilaktycznego,
- udział w pracach zespołowych
- poszerzenie wiedzy i umiejętności,
- rozwijanie i doskonalenie własnego
warsztatu pracy,
- znajomość aktualnych problemów
przedszkola
- poświadczenie dyrektora
5.
Aktywne uczestniczenie
w WDN
oraz formach doskonalenia zawodowego podnoszących umiejętności, kompetencje
i kwalifikacje
- udział w warsztatach metodycznych,
- udział w kursach doskonalących
- poszerzenie wiedzy i umiejętności
- rozwijanie warsztatu pracy
- zaświadczenia
6.
Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej
- zorganizowanie i wyposażenie kącika
plastycznego, matematycznego,
- tworzenie własnego warsztatu pracy,
opracowanie materiałów i pomocy
dydaktycznych,
- gromadzenie i aktualizacja własnej
biblioteczki,
- uzupełnianie zaplecza samodzielnie
przygotowanych środków
dydaktycznych
- pogłębianie wiedzy,
- rozwijanie własnych zainteresowań,
- wykorzystanie przyswojonych
wiadomości w pracy dydaktyczno-
wychowawczej
- spis pomocy i środków
- zbiór wykonanych
pomocy dydaktycznych
na bieżąco
II. Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego
oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych( §7, ust.2, pkt. 2)
Poznanie środowiska dzieci
i ich rodziców
- obserwacja,
- zebrania z rodzicami,
- indywidualne spotkania z rodzicami,
- rozpoznanie środowiska w celu
zrozumienia i rozwijania problemów
wychowawczych i dydaktycznych
- protokoły spotkań,
- listy obecności,
- zapisy potwierdzające
przeprowadzenie rozmów
z rodzicami
...
justyna78