plankontr.doc

(94 KB) Pobierz

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO,

UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

 

Imię i nazwisko:                                            mgr Grażyna Linsztet

Kwalifikacje:                   studia magisterskie na kierunku pedagogika, blok tematyczny- rewalidacja

                                                                      studia podyplomowe na kierunku edukacja przedszkolna

Nazwa, adres przedszkola:                             Przedszkole nr 12 im. Bajkowej Przygody

Stanowisko pracy:                                           nauczyciel kontraktowy

Termin rozpoczęcia stażu:                             01.09.2010r

Czas trwania stażu:                                           2 lata 9 miesięcy ( 01.09.2010r- 31.05. 2013r)

Imię i nazwisko opiekuna stażu:                             mgr Ewa

Dyrektor przedszkola:                                           mgr Marta

 

I.                     Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań,

a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach( § 7 ust. 2, pkt. 1)

 

L.p

Zadania

do wykonania

Formy i metody

realizacji

Oczekiwane efekty

Sposób dokumentowania

Termin realizacji

1.

Poznanie procedury awansu zawodowego

 

- analiza przepisów prawa oświatowego,

- śledzenie stron internetowych MEN,

- udział w szkoleniu dotyczącym awansu zawodowego

 

 

- znajomość przepisów oświatowych,

 

 

- wniosek o rozpoczęcie

  stażu,

- plan rozwoju

  zawodowego

- ksera aktów prawnych,

- zaświadczenia z kursów

IX – X 2010 r.

 

 

2.

Współpraca

z opiekunem stażu

 

- rozmowa

- ustalenie zasad i harmonogramu       współpracy,

- przygotowanie planu rozwoju zawodowego,

- hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu,

- prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu

- dokonanie analizy przebiegu zajęć

- określenie mocnych i słabych stron własnej działalności

 

- zawarcie kontraktu,

- odpowiednie przygotowanie planu rozwoju zawodowego

- ustalenie harmonogramu spotkań

- plan rozwoju zawodowego

- harmonogram spotkań,

- konspekty

 

 

IX 2010r

okres stażu

3.

Przygotowanie sprawozdania

z realizacji planu rozwoju zawodowego

 

- autoanaliza,

- opis realizacji planu rozwoju zawodowego

 

 

- dołączenie opisu realizacji planu rozwoju zawodowego do wniosku

  o podjęcie postępowania egzaminacyjnego

- sprawozdanie

 

końcowy

okres stażu

 

4.

Uczestniczenie

w działalności Rady Pedagogicznej oraz pracach organów przedszkolnych związanych z realizacją jej podstawowych funkcji

 

- udział w naradach,

- współtworzenie planu wychowawczego

  i planu profilaktycznego,

- udział w pracach zespołowych

 

- poszerzenie wiedzy i umiejętności,

- rozwijanie i doskonalenie własnego

  warsztatu pracy,

- znajomość aktualnych problemów

  przedszkola

 

- poświadczenie dyrektora

 

IX 2010r

okres stażu

 

 

5.

Aktywne uczestniczenie

w WDN

oraz formach doskonalenia zawodowego podnoszących umiejętności, kompetencje

i kwalifikacje

 

- udział w warsztatach metodycznych,

- udział w kursach doskonalących

 

 

- poszerzenie wiedzy i umiejętności

- rozwijanie warsztatu pracy

- zaświadczenia

 

okres stażu

 

6.

Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej

 

- zorganizowanie i wyposażenie kącika

  plastycznego, matematycznego,

- tworzenie własnego warsztatu pracy,

  opracowanie materiałów i pomocy

  dydaktycznych,

- gromadzenie i aktualizacja własnej

biblioteczki,

- uzupełnianie zaplecza samodzielnie

  przygotowanych środków

  dydaktycznych

- pogłębianie wiedzy,

- rozwijanie własnych zainteresowań,

- wykorzystanie przyswojonych

  wiadomości w pracy dydaktyczno-

  wychowawczej

 

 

- spis pomocy i środków

  dydaktycznych

- zbiór wykonanych

  pomocy dydaktycznych

 

na bieżąco

 

 

 

II.                    Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego

oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych( §7, ust.2, pkt. 2)

 

L.p

Zadania

do wykonania

Formy i metody

realizacji

Oczekiwane efekty

Sposób dokumentowania

Termin realizacji

1.

Poznanie środowiska dzieci

i ich rodziców

 

- obserwacja,

- zebrania z rodzicami,

- indywidualne spotkania z rodzicami,

 

 

- rozpoznanie środowiska w celu

  zrozumienia i rozwijania problemów

  wychowawczych i dydaktycznych

- protokoły spotkań,

- listy obecności,

- zapisy potwierdzające

  przeprowadzenie rozmów

  z rodzicami

okres stażu

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin