{763}{783}TŁUMACZENIE : ch4m3k {1416}{1547}W 1978, przybyłem do Europy, aby rywalizować|w Mistrzostwach wiata, {1556}{1606},po raz pierwszy, poza Brazyliš. {1721}{1782}Jechałem najlepiej jak potrafię,|esencja cigania. {1795}{1861}bez polityki. {1870}{1948}W grę nie wchodziły też żadne pienišdze.|To było prawdziwe ciganie się. {2201}{2243}Nie mylelimy że karting {2247}{2292}mógł przerodzić się w karierš. {2294}{2319}Trans Milton Silva|Ojciec Ayrtona {2321}{2404}Jednak ta pasja przybiera na sile {2409}{2501}i jestemy trochę zaniepokojeni {2505}{2553}Ponieważ prawdopodobnie czeka go Formuła 1. {2573}{2614}Niech Bóg ma go w swojej opiece. {2616}{2641}Neyda Senna|Matka Ayrtona {2643}{2708}uchorni od krzywdy,|o które tak się obawiamy. {2712}{2782}Chciałabym podziękować|ponieważ jest dobrym synem {2784}{2900}i w tym roku pracował|ciężko i uczciwie. {2919}{2978}Dla mnie, to jest ważniejsze niż jakikolwiek tytuł. {3130}{3185}Mało kto mnie tak naprawdę zna. {3187}{3307}Ludzie nie rozumiejš jak cięzko być |kierowcš wycigowym. {3318}{3375}Musiałem wyjechać, {3377}{3441}tysišce mil od|rodziny i przyjaciół. {3443}{3486}aby żyć w Europie. {3502}{3584}Będšc tak młodym i zawsze walczšc. {3591}{3631}Nic nie przychodziło mi łatwo. {3754}{3792}Nadszedł czas. {3794}{3886}Ayrton jest gotowy, by poraz pierwszy zasišć za sterami|bolidu Formuły I. {3923}{4022}Wierzę, że to Bóg|dał mi tę szansę, {4027}{4096}Czekałem na niš bardzo długo. {4103}{4186}I teraz to on również pomaga|mi zachować spokój, ciszę. {4545}{4654}Zawsze lubiłem|połšczenie człowieka z maszynš. {4664}{4776}Mylę, że jest to wyjštkowa cecha|wycigów samochodowych. {4778}{4861}oraz w szczególnoci w Formule I. {4863}{4917}Ludzie mówiš:|"Wszystko zależy od samochodu, prawda?" {4919}{5042}To naprawdę nie jest tak, nawet jeli samochód|jest dobry na 50%, być może więcej. {5060}{5148}Nawet, jeli 75% lub 80%, {5150}{5215}to 20%, zależy od kierowcy, {5217}{5288}kierowca jest całkowicie decydujšcy.|Jest to czynnik, który powoduję różnicę. {5321}{5421}Jendak ten sam samochód ... |Sš tacy, którzy wierzš oraz nie wierzš. {5423}{5489}Samochody same w sobie sš pięknymi obiekatmi. {5504}{5608}Trochę mniej kiedy sš pomalowane|na wzór paczek papierosów {5610}{5668}Innymi słowy,|malowanie skrywa, być może, {5670}{5832}piękno, które jest zawarte|w sylwetce bolidu, jego przeznaczeniu. {5834}{5909}w sylwetce samej w sobie,|która niejako się wyraża. {5911}{5987}W tepmie , gdy zostaje|wprawione w ruch. {5989}{6077}W technicznych szczegółach, {6079}{6210}nawet dla laików, sš one bardzo piękne. {6223}{6294}Dla jednych mogš być postrzegane|jako rzeby. {6303}{6456}Połšczenie tych maszyn,|pięknych i nieożywionych, {6472}{6561}z bohaterskimi postaciami kierowców, {6575}{6736}odwaga i romantycznoć,|ten rodzaj rzeczy {6775}{6885}Które zafascynowały mnie|będšc dzieckiem. {6903}{6947}Sšdzę, że lata 80te dla Formuły I {6949}{7021}były jednym z najwspanialszych okresów. {7037}{7147}Samochody zawierały prostoę,|w porównaniu do obecnych. {7149}{7279}Wymagały jedynie skręcania kierownicš.|przełożenia dršżka, by zmienić biegi. {7281}{7371}To były czasy gdy kierowcy|wcišż jeszcze byli czynnikiem decydujšcym {7373}{7491}a cała wiedza|w technice oraz elektornice {7513}{7570}pochodziła z dowiadczenia kierowcy. {7594}{7718}Alain Prost, " Profesor" {7720}{7820}kierowca bardzo jednolity,|ludzki komputer. {7822}{7907}Piquet Nelsonu, Brazylijczyk, {7909}{8057}bardzo emocjonalny, inteligentny i przebiegły kierowca. {8075}{8171}oraz Nigel Mansell, brytyjski lew {8173}{8288}było to fascynujšce dla widza,|spektakl kierowców. {8290}{8369}I wkońcu Senna, debiutant. {8390}{8481}Zobaczyć wszystkich tych kierowców w rywalizacji, {8501}{8582}w praktycznie tym samym punkcie swojej kariery, {8599}{8663}w pewnym sensie , prawie się nakładajšcych, {8665}{8775}ale w rzeczywistoci wszystkich najlepszych, zjawiskowych. {8827}{8914}1984 {9389}{9439}Ayrton, piękne miasto, {9441}{9529}z cudownymi ulicami, by pójć na spacer,|jednak nieodpowienie do organizaowania wycigu, prawda? {9531}{9556}REGINALDO LEME {9572}{9626}Faktycznie. Przybyłem w ostatniej minucie {9631}{9690}i byłem zaskoczony.|Nigdy nie byłem w Monako. {9698}{9769}Wykonałem parę jazd próbnych {9771}{9866}I na szczęcie, potrafiłem|się przystosować się do toru jazdy. {9876}{9983}Nie ma żadnego marginesu błędu:|każdy błšd powoduje wypadek. {9991}{10031}Ale jak dotšd, jestem zadowolony. {10104}{10182}Wiele podróżowałem,|jako kronikarz Formuły I {10184}{10254}kiedy Ayrton zaczšł być zauważany|w zespole Toleman. {10256}{10280}Podobnie Leme Reginaldo|Komentator Glob {10330}{10405}Toleman|nie był zwycięskim zespołem. {10413}{10470}Samochód był kiepski {10472}{10551}i nigdy nie wygrał wycigu. {10559}{10686}dlatego to czego Ayrton dokonał w Monako|było nieprawdopodobne. {10749}{10843}Wielu kierowców postępuje podobnie.|zaczynajš w małym zespole {10853}{10940}i znikajš bez ladu.|Dostosujš się do poziomu zespołu. {10978}{11118}Ale jest też rzadka grupa kierowców,|Senna był na pewno jej częciš, {11130}{11172}który może jedzić w małym zespole {11174}{11281}i przynieć korzyci które wykraczajš poza|postrzegany przez siebie poziom. {11296}{11376}by zwrócić uwagę wszystkich, aby zawołali:|"Jak?" {11378}{11497}Tego czego dokonał|miało usiwadomić każdemu na padoku, {11499}{11604}co może osišgnšć,|kim on jest oraz jaki posiada potencjał. {11606}{11699}Co mógł zrobić z tym samochodem|który niczego nie posiada, {11701}{11756}i osišgnšć taki wynik, {11758}{11837}w najgorszych możliwych warunkach|dla kierowcy. {11864}{11975}To jest niemożliwe by przecenić|jak przerażajšce jest {11978}{12034}jak trudno jest, prowadzić bolid w deszczu. {12036}{12085}Kiedy pada, kierowcy nie widzš niczego. {12087}{12168}szczególnie jadšc za innym bolidem. {12172}{12244}Obecnie szerokie opony|wzbijajš strugi wody {12246}{12323}które przypominajš jazdę w gęstej mgle. {12334}{12452}Wyobracie sobie pędzenie autostradš|w gęstej mgle, {12454}{12562}z widzialnociš 20 metrów,|z prędkociami bolidu wyscigowego. {12582}{12675}Taka umiejętnoć, oddziela {12677}{12726}znakomitych kierowców od bardzo dobrych. {12848}{12918}Alain Prost, który zaczšł dobrze,|jest na prowadzeniu z dużš przewagš. {12920}{12945}Monako Grand Prix {12947}{12971}3 czerwiec 1984|Ósmy wycig Senny w Formule I {12973}{13026}Za nim, jest Nigel Mansell,|majšcy za sobš dwóch kierowców Ferrari. {13029}{13094}Niki Lauda jest pišty. {13096}{13129}Rosberg, szósty. {13131}{13214}Manfred Winkelhock, siódmy.|Ayrton Senna, ósmy. {13279}{13339}Jednak Senna powraca w wielim tempie. {13341}{13416}rozpoczšł z trzynastej pozycji|i jest teraz siódmy. {13526}{13590}Nigel Mansell traci kontrolę! {13639}{13762}Ayrton Senna wpyrzedza Keke Rosberga|zdobywajšc trzeciš pozycję. {13859}{13884}Bueno Galvao|Komentator Glob {13886}{13963}Przewyższa też Nikiego Laudę! {13966}{14063}Ayrton Senna|zdobywa drugie miejsce. {14069}{14145}najniebezpieczniejszy odcinek toru! {14309}{14345}Głos Jamesa hunta|Mistrza wiata z 1976 {14347}{14395}nadjeżdża Ayrton Senna, {14397}{14430}naprawdę wyjštkowy talent. {14432}{14456}FASTEST LAP|A. SENNA (BRA) {14459}{14483}1 54.334 "|1 03,97 km / h = 64.60 mph {14485}{14543}skraca dystans o 3 sekundy na okršżeniu|do Alaina Prosta. {14545}{14570}7 A. PROST - 1 9 A. SENNA|POSTING: 5.369 " {14572}{14627}Bardzo imponujšce. {14675}{14758}Prost macha do sędziów.|chce, by wycig został wstrzymany. {14760}{14796}Czy kto może go winić? {14801}{14952}Faktycznie , z czystego punktu widzenia|i całkowicie beznamiętnie, {14955}{14991}nie ma żadnego argumentu by przerwać wycig. {15039}{15096}Widzę sędziego|z czerwonš flagš. {15099}{15142}Przerywa wycig. {15144}{15171}1 A. PROST - 2 NA A. SEN|POSTING: 5.31 2 " {15173}{15205}Prost otrzymuje wkońcu wyczekiwanš szachownicę. {15209}{15253}Niewiarygodne! {15255}{15346}Prost zatrzymuję się przed metš,|Senna go wyprzedza. {15367}{15443}Ayrton podnos ręce|i macha z entuzjazmem! {15451}{15525}więtuje jak gdyby to on wygrał wycig! {15532}{15580}Jeżeli miałby kilka okršżeń więcej, {15595}{15684}z pewnociš wyszedłby na prowadzenie. {15736}{15783}Miałem poważnš szansę wygrania. {15790}{15864}Jednak dopóki nie przetniesz linii mety|na pierwszej pozycji, {15867}{15896}nie wiesz czy wygrasz. {15900}{15984}Formuła I to politykš, pienišdze {15995}{16083}i gdy nie jeste jeszcze w czołówce,|musisz pogodzić się z tš kolejš rzeczy. {16104}{16179}Alain Prost, mistrz wiata, {16181}{16245}Lider Monako Grand Prix, {16247}{16359}który przetrwał deszcz, wród wielu wypadków. {16361}{16436}dajšc z siebie wszystko|dla tego zwycięstwa w Monako {16438}{16515}wtedy pojawia się kierowca,|w swoim pierwszym roku w Formule I, {16518}{16617}z jakiego miesjca w Brazylii,|Ayrton Senna. {16619}{16689}To było jeden z najbardziej deszczowych wycigów|jakie kiedykolwiek widziałem {16691}{16745}który musiał zostać przerwany. {16747}{16822}Jednak czego Senna nie mógł zrozumieć, {16853}{16973}że znajdował się we francuskiej strefie,|która odnosiła się do francuskiego wydarzenia {16999}{17119}z centralš FIA w Paryżu {17130}{17181}i prowadzone przez Francuzów. {17207}{17323}Dla niego musiał być inny powód|niż deszcz, {17331}{17392}który nie stanowił dla niego problemu, {17418}{17465}dla którego odebranu mu zwycięstwo. {17467}{17514}wiedział, że z kolejnymi trzema lub czterema okršżeniami {17516}{17582}doszedłby Prosta,|znalazłby sposób na wyprzedzenie {17584}{17622}oraz objšł prowadzenie w wycigu. {17724}{17781}Tragiczny rezultat dla Senny. Jednakże, {17784}{17828}nie zdobędzie tytułu |mistrza wiata w tym roku, {17832}{17948}Na pewno nim będzie w przyszłoci,|jeżeli jego kariera będzie kontynuowana. {17976}{18049}Ayr...
Joker89