quarkxpress 4.1. praktyczne projekty pełna wersja.pdf
(
24021 KB
)
Pobierz
707657892 UNPDF
IDZ DO
PRZYK£ADO
WY ROZDZIA£
QuarkXPress4.
Praktyczne projekty
SPIS TRECI
KATALOG KSI¥¯EK
KATALOG ONLINE
Autor:
ISBN: 83-7197-741-7
Format: B5, stron: 118
Marek Kostera-Kosterzewski
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
Jeli masz doæ czytania instrukcji obs³ugi programu i zale¿y ci na zdobyciu
praktycznych umiejêtnoci, masz jedyn¹ i niepowtarzaln¹ okazjê. Po prostu przeczytaj
tê ksi¹¿kê. Ju¿ wkrótce staniesz na trudnej drodze profesjonalnego DTP wykonasz
pierwszy w³asny projekt, którym zaskoczysz kontrahentów i który pozwoli ci wygraæ
ka¿dy przetarg.
Omawiane projekty maj¹ formê æwiczeñ, które krok po kroku przeprowadz¹ ciê od
procesu koncepcyjnego, poprzez naukê funkcji Quarka, a¿ do samego koñca procesu
poligraficznego wspó³pracy z drukarniami i umiejêtnoci mówienia jêzykiem drukarzy.
Stañ siê dobrym operatorem DTP, zdob¹d swoj¹ pozycjê zawodow¹ poczynaj¹c od
podstaw, czyli poznania profesjonalnego i najbardziej popularnego programu, jaki jest
QuarkXPress. Jego si³ê poznano na ca³ym wiecie.
Piêtnacie praktycznych projektów to miêdzy innymi opis tworzenia:
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
"
"
"
"
"
"
Wizytówki
Plakatu filmowego
Ulotki informacyjnej
Katalogu i jego ok³adki
Folderu
Biuletynu
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
Wstp .......................................................................................................................... 7
Projekt 1. Wizytówka bez elementów dochodzcych do krawdzi ....................... 11
Projekt 2. Przygotowanie składki wizytówek
do druku na drukarce atramentowej ................................................... 19
Projekt 3. Wizytówka z okre$lonym spadem ........................................................ 25
Projekt 4. Przygotowanie składki wizytówek ze spadem...................................... 33
Projekt 5. Plakat filmowy ...................................................................................... 37
Projekt 6. Okładka na kaset video ....................................................................... 43
Projekt 7. Ulotka informacyjna ............................................................................. 53
Projekt 8. Tworzenie biblioteki elementów
i wykorzystanie jej w projekcie oferty .................................................. 61
Projekt 9. Tworzenie szablonów ............................................................................ 71
Projekt 10. Tworzenie stylów .................................................................................. 75
Projekt 11. Tworzenie tabel ..................................................................................... 79
Projekt 12. Okładka katalogu.................................................................................. 85
Projekt 13. Folder..................................................................................................... 89
Projekt 14. Biuletyn ................................................................................................. 95
Projekt 15. Drukowanie ..........................................................................................103
Zako3czenie ..............................................................................................................108
Dodatek A Palety ...................................................................................................109
W tym projekcie wykonasz jednostronn ulotk informacyjn dla firmy produkujcej
pluszowe zabawki. Na ulotce znajdowa si bdzie oprócz standardowych elementów
takich jak ilustracje i tekst, dodatkowo — mapka sytuacyjna wykonana narzdziami
Quarka.
Zagadnienia omówione w projekcie
krzywe Beziera — rysowanie linii o dowolnych kształtach,
oblewanie tekstem,
tworzenie strzałek,
obracanie ramek,
zmiana kształtów ramek poleceniem
Item | Shape
,
wypo$rodkowanie tekstu w ramce w pionie i poziomie.
54
QuarkXPress 4.1. Praktyczne projekty
Praktyka
1.
Otwórz nowy dokument poleceniem
File | New | Document
.
2.
W palecie
New Document
, gdzie ustalasz rozmiar dokumentu w pole
Width
wpisz
warto$
148 mm
, a w pole
Height
wpisz warto$
210 mm
. Wszystkie marginesy
(
Margin Guides
) ustaw na
10 mm
. Kliknij w przycisk
OK
, aby opu$ci okno opcji.
Rysunek 7.1.
Ustawienia
nowego dokumentu
3.
Narysuj prostoktn ramk graficzn o wymiarach wikszych o 4 mm od wielko$ci
strony. Najszybciej zrealizujesz takie zadanie rysujc dowoln wielko$ ramki
i nastpnie w palecie
Measurements
wpisujc odpowiednie warto$ci w pola
W
i
H
,
czyli
W
=
152 mm
i
H
=
214 mm
.
4.
Zanim zatwierdzisz ustawienia w pola poło0enia obiektu w układzie współrzdnych
XY
, wpisz warto$ci
–2
. Teraz dopiero mo0esz wcisn klawisz
Enter
. Ramka zostanie
przez program przeskalowana i umieszczona centralnie nad stron dokumentu i bdzie
wystawa poza wszystkie krawdzie strony na 2 mm spadu.
5.
Przywołaj palet
Colors
klawiszem skrótu
F12
i ustaw kolor tła ramki —
Yellow
.
Rysunek 7.2.
Nadanie koloru tła
Projekt 7.
Ulotka informacyjna
55
6.
Ramka, któr utworzyłe$ bdzie tylko podkładem ulotki (tłem), a wic nie bdzie
w niej przechowywany 0aden tekst ani grafika. W zwizku z tym zaznacz ramk
i wybierz polecenie
Item | Content | None
. Masz ju0 gotowe ładne, rzucajce si
w oczy tło ulotki.
7.
W ulotce oprócz ilustracji i tekstu informacyjnego przewidziano zaistnienie mapki
sytuacyjnej ułatwiajcej odbiorcy reklamy odnalezienie w mie$cie miejsca usytuowania
sklepu. Do utworzenia takiej mapki u0yjesz specjalnych narzdzi do rysowania
krzy
wych Beziera. Zatem do dzieła. Z palety
Tools
wyb
ierz narzdzie
Bezier Line
, które to „ukryte” jest w grupie narzdzi
Line
.
Kliknij w czarny trójkt
przy ikonie linii i wybierz narzdzie z ikon pióra.
8.
Narzdzie działa w dosy prosty sposób. Kliknij w jednym miejscu, przemie$ kursor
kawałek dalej i kliknij w drugim miejscu. Ka0de kliknicie oznacza wstawienie punktu
kontrolnego (wzła). Pomidzy nimi generowana jest linia prosta.
Rysunek 7.3.
Rysowanie krzywej
9.
Zaznacz lini narzdziem
Item
. Przyjrzyj si teraz palecie
Measurements
.
Pojawiły si w niej atrybuty linii. W opcji oznaczonej liter
W
wybierz grubo$ linii
z listy rozwijalnej. Narysowana linia bdzie ulic na mapie, wic wybierz raczej
dosy du0 warto$.
10.
No dobrze, ale takie linie to mogłe$ rysowa narz
dzie
m
Line
to po co korzysta
z innego. Otó0 rysowanie narzdziem
Bezier Line
daje mo0liwo$ tworzenia
dowolnie skomplikowanych kształtów linii. Kliknij w miejscu pokazanym na rysunku
7.4. Nastpnie kliknij w drugim miejscu, ale tym razem nie puszczaj lewego klawisza
myszy tylko przemie$ kursor w bok. W trakcie poruszania kursorem bdzie tak0e
odkształcała si sama linia. Widoczne bd tak0e tzw. punkty kierunkowe. W ten sposób
powstaj krzywe Beziera.
Rysunek 7.4.
Działanie
odkształce
krzywych
Plik z chomika:
gitara_i_bas
Inne pliki z tego folderu:
Paweł Zaremba-Śmietański pieniądze leżą na parkiecie. giełda dla niepokornych full scan.pdf
(16755 KB)
web-design.-projektowanie-atrakcyjnych-stron-www pełna wersja.pdf
(98881 KB)
Witold Wrotek ulead video studio 11 pl. pierwsze starcie pełna wersja.pdf
(24681 KB)
Kevin Kocis, MSCE administracja microsoft active directory full version.pdf
(16775 KB)
Jeffrey E. Clark autocad 2002 i 2004. tworzenie makr w vba ebook.pdf
(9988 KB)
Inne foldery tego chomika:
- HD - FILMY PRZYRODNICZE
- HD - Koncerty - Teledyski
- Lekarz Domowy
- SYMULATORY
! Joe Bonamassa - An Acoustic Evening at the Vienna Opera House (Live 2013) BDRip-AVC !
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin