Zabawy dla przedszkolaków(1).doc

(27 KB) Pobierz
Znaki zodiaku

Znaki zodiaku

Osoby biorące udział w zabawie poruszają się po wyznaczonym terenie (przy posiadaniu źródła dźwięku można wykorzystać podkład muzyczny nadający tempo i rytm ruchów). Zadaniem uczestników zabawy jest przedstawienie ruchem - gestem swojego ciała - znaku zodiaku pod jakim się urodzili oraz odnalezienie wśród osób biorących udział w zabawie tych, którzy urodzili się pod takim samym znakiem. Poszczególne znaki zbierają się razem i ustawiają się we wcześniej ustalonym przez prowadzącego szyku (w szeregu, kole itp.). Każda grupa przedstawia swój znak zodiaku pozostali uczestnicy zgadują jaki jest to znak. Zabronione jest porozumiewanie się ze sobą za pomocą komunikacji werbalnej.

 

Kot i mysz

 

Jedna osoba jest kotem, a druga myszką. Pozostali tworzą koło chwytając się za ręce. Trzymają oni stronę myszki, która stoi wewnątrz kota. Kot jest na zewnątrz i stara się wedrzeć do środka, aby myszkę złapać. Osoby w kole usiłują do tego nie dopuścić, przyciskając się do siebie. Jeśli jednak kotu uda się wedrzeć do koła, muszą wypuścić myszkę, aby mogła uciec. Jeśli kot złapie myszkę, mysz musi stać nieruchomo, a kot udaje, że ją zjada. Natomiast, jeśli kotu nie uda się „dorwać” myszki w wyznaczonym czasie, to myszka wygrywa.

 

 

Piłka parzy

 

Dzieci stają w kółku, jedno wybrane dziecko staje poza kółkiem. Kiedy dzieci podają sobie piłkę, osoba stojąca poza kółkiem mówi piłka parzy. Dziecko, które w tym momencie złapie piłkę zamienia się miejscami z dzieckiem spoza kółka i zabawa zaczyna się od nowa.

Pułapka

Podział na dwie dowolne grupy, np. chłopców i dziewczynki. Jedna grupa trzymając się za ręce stoi w kole i tworzy „pułapkę” na myszy - dzieci z drugiej grupy (ręce wysoko uniesione do góry). Na sygnał „Pułapka otwarta” myszki biegają po pułapce, po sygnale dźwiękowym pułapka się zamyka ( ręce opuszczone i przysiad) i więzi myszki, które nie zdążyły opuścić pułapki. Po kilkakrotnym powtórzeniu zabawy zmiana ról.

 

Wiewiórka do dziupli

 

Każde dziecko rozkłada szarfę i wchodzi do niej. Na hasło : Wiewiórki na spacer – dzieci biegają, na hasło: Wiewiórki do dziupli – dzieci biegną do swoich szarf. W tym czasie nauczyciel zabiera kilka szarf. Dzieci, które nie znalazły dziupli, siadają i przyglądają się zabawie. Zabawę kontynuujemy do chwili, kiedy na ziemi jest tylko już jedna szarfa. Wygrywa dziecko, które najdłużej będzie miało „dziuplę”

 

 

 

 

 

 


Bugi, Bugi

 

Zabawa integracyjno - ruchowa utrwalająca również schemat ciała- prawą i lewą stronę. Dzieci śpiewają stojąc na obwodzie koła, po skończonym śpiewie zmiana miejsc.


Do przodu prawą rękę daj (wyciągamy prawą rękę przed siebie)
Do tyłu prawą rękę daj (ręka do tyłu)
I pomachaj nią jak chcesz (machamy do kolegów)
Bo przy bugi, bugi, bugi (kołysanie biodrami)
Trzeba w prawo kręcić się (obrót w prawo)
No i klaskać trzeba też (marsz w miejscu, kolana wysoko)
Raz, dwa, trzy (trzy klaśnięcia)
Bugi, bugi, ahoj (marsz do środka koła - na słowa ahoj podskok z uniesionymi rękami)

 

Lokomotywa

 

Nauczyciel z dziećmi ustawia się, tworząc lokomotywę z wagonikami. Lokomotywa porusza się po terenie i zatrzymuje się na poszczególnych stacjach. N przykład na stacji „Wiecznej wesołości” wszystkie dzieci radośnie śmieją się do siebie. Na stacji „Smutku” sa bardzo smutne, na stacji „Powolności” poruszają się bardzo wolno, na stacji „Grozy” wszyscy się straszą.

 

Zabawy pantomimiczne

 

Dzieci naśladują ruchy zgodnie z poleceniem nauczyciela, np. jazdę na rowerze, wspinaczkę na wysoką skałę, omijanie kałuży, przechodzenie przez wiszący most na linach, chodzenie po kamieniach, wiosłowanie, skakanie przez skakankę, grę w lotki itp.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin