PLAN NR 14.doc

(104 KB) Pobierz
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO -DYDAKTYCZNEJ I OPIEKUŃCZEJ

PLAN PRACY

WYCHOWAWCZO -DYDAKTYCZNEJ

DLA GRUPY DZIECI 6-LETNICH

05.03 16.03.2012r.

                          

 

 

 

 

 

I.                        ZOSTANE KOSMONAUTĄ

ZADANIA PROGRAMOWE:

- pobudzanie wyobraźni i inwencji twórczej dzieci,

    - rozwijanie myślenia matematycznego: klasyfikowanie i segregowanie, posługiwanie się liczebnikami głównymi, wykonywanie zadań z treścią,

    - utrwalenie pojęć związanych z kosmosem,

II.     ZBLIŻA SIĘ WIOSNA

ZADANIA PROGRAMOWE:

- wzbogacanie wiadomości dotyczących zmian zachodzących w przyrodzie w okresie wczesnej wiosny,

- dostrzeganie i opisywanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla wiosny: topnienie śniegu i lodu (odwilż .wiosenne roztopy, kałuże, kra na rzece, niebezpieczeństwo powodzi,

- wypowiadanie się na temat obserwowanych zjawisk i własnych przeżyć w trakcie czynionych obserwacji otaczającego środowiska,

- okresowe prowadzenie kalendarza pogody,

 

 

 

 

 

 

 

Opracowała:

Marzena Piotrowska

ZOSTAŃ KOSMONAUTĄ

(05.03.2012r. – 09.03.2012r.)

 

TEMAT DNIA: W kosmosie

1.    „Stacja kosmiczna”- zabawy klockami drewnianymi, dzielenie się klockami oraz miejscem zabawy, wspólna, zgodna zabawa. 10/1, 2/5

2.    Praca indywidualna- ćwiczenia manualne, wycinanie, zgniatanie. 14/3

3.    „Kosmos”- komponowanie gazetki tematycznej, opisywanie rzeczy i osób na ilustracjach, wypowiadanie się na określony temat całym zdaniem. 3/2

4.      Ćwiczenia poranne nr 27, adaptacja ruchów własnych do ruchów partnera według metody Labana. 5/3

5.      „Jak zostać kosmonautą”- słuchanie opowiadania nauczycielki o pracy kosmicznych nawigatorów, zapoznanie z ich wyglądem oraz niebezpieczeństwem ich zawodu, zapoznawanie ze słownictwem związanym z kosmosem. 4/3, 3/3

6.    „Kosmonauta”- zamalowanie kartki węglem rysowniczym, zmazywanie konturów za pomocą gumki, tak aby powstał określony wytwór, zapoznanie z nową techniką plastyczną. 9/2

7.    Zabawy samorzutne w ogrodzie przedszkolnym, korzystanie z urządzeń znajdujących się na placu zgodnie z ich przeznaczeniem. 5/4, 6/5

8.    „Kosmiczna podróż”- zabawa relaksacyjna z prześcieradłem, spokojne poruszanie prześcieradłem w rytm muzyki relaksacyjnej, wyciszenie organizmu. 5/4

9.    „Rakieta”- zabawa ruchowa, sprawne pokonywanie toru przeszkód. 5/3

10.    „Rakieta kosmiczna”- zabawa tematyczna w ogrodzie przedszkolnym, wcielanie się w określone role. 5/4, 7/2

11.    „Przy stoliczku”- praca z książką, rozwijanie spostrzegawczości oraz zdolności manualnych. 14/2

12.    „Echo z kosmosu”- zabawa słuchowa na powietrzu, naśladowanie słyszanych końcówek wyrazów, ćwiczenie spostrzegawczości słuchowej. 3/1

13.    Praca indywidualna- rozwiązywanie prostych działań matematycznych w zakresie 10 i więcej, zadania z treścią. 13/1

14.    Zabawy dowolną w sali, porządkowanie zabawek po skończonej zabawie. 2/5

 

TEMAT DNIA: Statki kosmiczne.

1.      Zabawy w ulubionym kąciku zabaw, używanie form grzecznościowych podczas zabawy. 1/1

2.      Praca indywidualna - doskonalenie sprawności manualnej, łączenie kropek linią ciągłą.14/3

3.      Ćwiczenia poranne nr 27. 5/3

4.      „Rakieta”- wysłuchanie wiersza B.Lewandowskiej, uważne słuchanie wiersza, opowiadanie własnymi słowami treści wiersza. 14/5, 3/2

5.      Zestaw ćwiczeń gimnastycznych na powietrzu z wykorzystaniem obręczy, rozwijanie koordynacji ruchowej, utrwalenie znajomości kierunków. 5/4, 13/4

6.      „Spójrz w niebo”- obserwowanie nieba podczas spaceru w ogrodzie przedszkolnym, próby określenia zjawisk zachodzących ponad chmurami (latają samoloty, płyną chmury, widać słońce, czy można zaobserwować księżyc). 5/4, 11/1

7.      „Jurij Gagarin- pierwszy kosmonauta”- oglądanie ilustracji przedstawiających kosmos, zapoznanie z pierwszym astronautą w kosmosie, oraz z osiągnięciami, jakich dokonali dzisiejsi kosmonauci. 15/2

8.      „Pogromcy planety”- zabawa ruchowa z piłką, rzucanie w kole piłki do siebie, tak aby nie upadła na podłogę. 14/3, 5/4

9.      „Na statku kosmicznym”- zabawa ogrodzie przedszkolnym z wykorzystaniem sprzętu stałego.

10.  „Kosmiczna loteryjka” - loteryjka obrazkowa, łączenie obrazków w pary pod względem gatunku i wielkości, praca z grupką dzieci. 14/2

11.  „Wyprawa na księżyc”- zabawa naśladowcza, powtarzanie ruchów za nauczycielką.5/3

12.  Praca indywidualna - rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej, porównywanie obrazków różniących się szczegółami. 14/2

13.  „Klocki, klocuszki”- zabawy konstrukcyjne klockami różnego rodzaju, tworzenie różnorodnych konstrukcji, porządkowanie klocków w określone miejsce po skończonej zabawie. 10, 2

 

TEMAT DNIA: Planety

1.      Kulturalne i spokojne zabawy w sali”- zabawy dowolne w sali, stosowanie form grzecznościowych, mówienie do siebie umiarkowanym głosem. 1/1, 3/2

2.      Praca indywidualna - modelowanie struktury dźwiękowej nazw obrazków. 14/6

3.      Ćwiczenia poranne nr 27. 5/3

4.      „Kosmos” – rysowanie pastelami suchymi koła w rytm muzyki, zamiana miejsc przy stole na hasło słowne nauczycielki, wykonanie pracy grupowej kosmosu, dołączenie indywidualnych prac. 9/2, 8/2

5.      „Kłótnia robotów”- interpretacja ruchowa słuchanej muzyki, przedstawianie ruchem, gestem i mimiką kłótni robotów, rozwijanie wyobraźni muzycznej. 5/3, 8/4

6.      „Zabawy kołowe na powietrzu”- wybór zabaw zgodnie z propozycją dzieci. 5/4

7.      „Merkury, Jowisz, Ziemia…”- oglądanie prezentacji multimedialnej, zapoznanie z nazwami planet w układzie słonecznym, stosowanie liczebników porządkowych, przeliczanie wspak, klasyfikowanie. 13/1

8.      „Zdobywanie odznaki małego kosmonauty”- zabawa ruchowa, ćwiczenie zwinności i sprawności. 5/4

9.      „Układ słoneczny”- rysowanie kolorową kredą na asfalcie, rysowanie dużych kół ręką lewą i prawą.

10.  „Lot w kosmos”- poznawanie historii lotów kosmicznych swobodne wypowiedzi dzieci, interesowanie się historią lotów kosmicznych. 10/3, 3/2

11.    „Narysuj palcem”- ćwiczenia grafomotoryczne na tarasie, wodzenie palcem po wzorze, rysowanie wzoru palcem w powietrzu. 14/4

12.  Praca indywidualna- ćwiczenia doskonalące sprawności manualne, kalkowanie konturów obrazków z użyciem kalki technicznej.  14/3

13.  Zabawy dowolne w sali ulubioną zabawką -sprzątanie po skończonej zabawie. 2/5

 

TEMAT DNIA: Kosmiczne cywilizacje

1.      Zabawy w sali ulubioną zabawką- przestrzeganie zawartych umów, stosowanie się do kontraktu grupowego. l/2

2.      Praca indywidualna- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej, układanie obrazków według kolejności wydarzeń. 14/2

3.      Ćwiczenia poranne nr 27. 5/3

4.      „Większe- mniejsze - segregujemy”- rozwiązywanie zadań z treścią, zapoznanie z symbolem większości i mniejszości, stosowanie ich w praktyce. 13/3

5.      Zestaw ćwiczeń gimnastycznych na powietrzu z wykorzystaniem obręczy, rozwijanie koordynacji ruchowej, utrwalenie znajomości kierunków. 5/4, 13/

6.      Zabawy samorzutne w ogrodzie przedszkolnym, nieoddalanie się poza wyznaczony teren zabawy. 6/5

7.      „Znajdź różnice” – praca w książce, rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej. 14/2

8.      „Marsjanie”- zabawa pantomimiczna, wcielanie się w rolę aktora, tworzenie własnych dialogów, rozwijanie twórczej wyobraźni. 7/2

9.      Spacer w okolicy przedszkola- zwracanie uwagi na zasady bezpiecznego zachowanie się podczas spaceru. 6/

10.  „Chcemy zostać małymi kosmonautami”- czytanie globalne, łączenie obrazka z tekstem drukowanym. 14

11.  „Cóż to za stwór?”- zabawa z elementem ćwiczeń logopedycznych na tarasie, analiza słuchowa nazw wymyślonych zwierząt, wyklaskiwanie i wystukiwanie sylab. 14/6

12.  Praca indywidualna- doskonalenie wrażliwości słuchowej, synteza słuchowa wyrazów wypowiadanych przez nauczyciela głoskami  lub sylabami. 14/6

13.  „Gry i układanki stolikowe” – budzenie zainteresowania rozrywkami umysłowymi jak gry i układanki. 13/2

 

TEMAT DNIA: Wszystko o kosmosie.

1.      „Słuchamy się nawzajem podczas wspólnej zabawy”- zabawy dowolne w sali, słuchanie się nawzajem, dostosowanie tonu głosu do sytuacji. 1/1, 3/2

2.      Praca indywidualna - rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej, tworzenie z figur geometrycznych dowolnych form i układów kolorystycznych. 14/2

3.      Ćwiczenia poranne nr 27. 5/3

4.      Czy jesteś moim przyjacielem”- spotkanie z programem Przyjaciele Zippiego, dowiemy się w jaki sposób utrzymać przyjaźń. 1/4

5.      Muzyka z chusteczką” – słuchanie muzyki klasycznej, taniec z przyborem w ręku do muzyki, prawidłowa interpretacja słuchanej muzyki. 8/4, 8/2

6.      „Głuchy telefon”- zabawa kołowa w ogrodzie przedszkolnym, wyraźne wymawianie wyrazów. 3/3

7.      „Dlaczego kosmonauta ma skafander?”- zabawa badacza, przeprowadzenie doświadczenia, obserwowanie zjawisk zaistniałych w wyniku przeprowadzonego doświadczenia (świeczka, szklanka). 4/3

8.      Zabawy ruchowe na powietrzu – wykorzystanie warunków terenowych. 5/4

9.      „Krążenie szyją”- ćwiczenia według metody P. Dennisona, ćwiczenie odprężające mięśnie szyi, pomagające w utrzymaniu równowagi, wzmacnianiu siły głosu. 5/4

10.  „Tankowanie promu”- zabawa zręcznościowa na tarasie, próby umieszczenia patyków do butelki. 5/4

11.  Praca indywidualna - ćwiczenia doskonalące sprawności manualne, rysowanie szlaków litero-podobnych w powiększonej liniaturze. 14/3

12.  „Dzielimy się fajnymi zabawkami”- zabawy ulubioną zabawką w sali, dzielenie się bardziej atrakcyjnymi zabawkami. 1/2

 

 

Oczekiwane osiągnięcia dzieci:

- wzbogaca zasób słów o wyrazy związane z kosmosem,

- zgodnie współpracuje w grupie,

- interpretuje słuchaną muzykę za pomocą ruchu,

- wyk...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin