mgr Monika Mężykowska
I. Podstawowe dane personalne
1. Imię i nazwisko nauczyciela Monika Mężykowska
2. Nauczany przedmiot kształcenie zintegrowane – wychowawca w zespole edukacyjno - terapeutycznym, rewalidacja
3. Miejsce pracy: Zespół Placówek Szkolno – Wychowawczych w Iławie
4. Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2009
5. Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy
6. Posiadany stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany
7. Data zatwierdzenia planu rozwoju zawodowego:
II. Czynności organizacyjne
Działania podjęte dla realizacji wymagań umożliwiających uzyskanie stopnia awansu zawodowego
Formy realizacji
Dowody realizacji
Termin realizacji
Poznanie zmian w procedurze awansu zawodowego
Przeanalizowanie materiałów dotyczących awansu zawodowego nauczyciela publikowanych w internecie i innych źródłach
Plan rozwoju zawodowego
sierpień 2009,
przez cały okres stażu
Analiza i ocena własnych umiejętności
Napisanie planu rozwoju zawodowego.
Podsumowanie własnej pracy, skompletowanie dokumentów
Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu
Złożenie wniosku o podjęcie postępowania egzaminacyjnego
koniec stażu
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego
Zbieranie informacji o realizacji zadań, gromadzenie dokumentów, zaświadczeń o ukończeniu różnych form doskonalenia zawodowego, scenariuszy zajęć, zdjęć, opracowań, kserokopii i innych materiałów
Zdjęcia, zaświadczenia, świadectwa, sprawozdania, załączniki do planu, kserokopie itp.
Przygotowanie sprawozdania z realizacji zadań zawartych w planie rozwoju
Autorefleksja i analiza realizacji podjętych zadań
Sformułowanie wniosków
Ewaluacja
Pisemne sprawozdanie
z przebiegu stażu
i realizacji zadań wynikających
z planu rozwoju
Forma realizacji
§8 ust.2, pkt.1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły
1. Systematyczne poszerzenie wiedzy w zakresie pracy dydaktycznej, wychowawczej i terapeutycznej oraz wykorzystanie jej w celu podnoszenia jakości pracy Ośrodka
Udział w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego zgodnie z własnymi zainteresowaniami oraz potrzebami Ośrodka.Wykorzystywanie w pracy z wychowankami nowych rozwiązań merytorycznych i metodycznych na podstawie umiejętności zdobytych dzięki ukończeniu instytucjonalnych form doskonalenia zawodowego.Systematyczne zapoznawanie się z najnowszą literaturą z zakresu pedagogiki i psychologii
Zaświadczenia ukończonych form doskonalenia zawodowego
Wykaz literatury
Przez cały okres stażu
2. Rozwijanie i doskonalenie własnego warsztatu pracy
Opracowywanie programów pracy, scenariuszy zajęć, konspektów, gromadzenie pomocy dydaktycznych i innych materiałów potrzebnych do prowadzenia różnorodnych zajęć dydaktycznych, rewalidacyjnych i wychowawczych.
Plany pracy, scenariusze, konspektyProgramy pracy potwierdzone prze dyrektoraPrzykładowe testy, plany oddziaływań wychowawczych
3. Aktywna realizacja zadań opiekuńczo - wychowawczych
Kontakty z rodzicami, pedagogiem, psychologiem szkolnym w celu rozpoznawania i rozwiązywania problemów wychowawczych.
Wpisy do dziennika
4. Dbanie o wystrój pracowni
Aktualizacja dekoracji klasy.
Zdjęcia
5. Uczestnictwo w pracach organów placówki
Aktywny udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej , zespołu przedmiotowego.Współudział w tworzeniu dokumentów ośrodkowych, planów, regulaminów itp.
Zapisy w protokołach
6. Rozbudzanie aktywności wychowanków oraz rozwój ich zainteresowań.
Przygotowanie wychowanków do imprez i uroczystości wynikających z kalendarium ośrodkowego.
Dyplomy, zdjęcia
7. Aktywny udział w życiu Ośrodka
Przygotowanie imprez o charakterze ogólnoszkolnym.
Zdjęcia, wpisy w kronice szkolnej
8. Aktywne uczestniczenie w projektach podejmowanych na terenie Ośrodka
Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych w ramach projektu.
Wpisy do dziennika, sprawozdania
mporzeczka