Rozwijanie naturalnej odporno�ci na negatywne strony �ycia Robert Bruce t�umaczy� Alex � Copyright July 2000 Unikanie wielu negatywnych aspekt�w �ycia nie jest �atwe w naszym rozgor�czkowanym i przeludnionym spo�ecze�stwie. W pewnych okoliczno�ciach najlepszym rozwi�zaniem jest unikanie wszelkich jego z�ych stron, je�li tylko jest to mo�liwe. Trzeba tak�e by� dobrej my�li. Jednak�e, niezale�nie od tego jak bardzo czujemy si� bezradni w danej sytuacji, mo�na wiele zrobi�, aby unikn�� potencjalnych negatywnych problem�w i rozwin�� pewn� naturaln� odporno��. Podczas gdy wielu z nas nie mo�e wybra� sposobu, w jaki �yjemy, to wszyscy jeste�my w stanie wybra� towarzystwo, w jakim przebywamy. Mo�emy unika� tych, z kt�rymi si� k��cimy, przez co obni�aj� oni nasz� energi�, a szuka� tych, kt�rych sobie chwalimy i kt�rzy dodaj� nam otuchy. Powinno si� unika� ludzi negatywnych i krytycznych, a przyjmowa� pozytywnych, troskliwych i pomocnych. Pokusa kultywuje pragnienie. Niestety, nowoczesna reklama ekstremalnie wykorzystuje pokus� do sprzedania towaru. To mo�e wpaja� w osob� wynaturzone idea�y i oczekiwania od �ycia oraz to, co �ycie powinno zapewni�. Poniewa� rzadko mo�na spe�ni� te idea�y, to ich miejsce mo�e zaj�� g��boko zakorzeniony brak spe�nienia, wina i poczucie pora�ki. To wszystko mo�e prowadzi� do niezdrowej, pe�nej pragnie� fantazji, kt�ra bardzo silnie przyci�ga negatywno�ci. Umys�y zawistne, nie usatysfakcjonowane, pe�ne winy s� otwarte na o�cie� dla inwazji negatywno�ci. Samodyscyplina jest drog� do samoopanowania, szcz�cia i �yciowego spe�nienia. Brak samokontroli prowadzi do cierpienia, cz�sto wspomaganego przez wp�ywy negatywno�ci. Jedyne prawdziwe szcz�cie i zadowolenie, kt�rego mo�na kiedykolwiek do�wiadczy� za �ycia, pochodzi w wewn�trznego spokoju i harmonii. Mo�na osi�gn�� to jedynie poprzez akceptowanie duchowych idea��w i prowadzenie pe�nego, zbalansowanego, duchowego �ycia. Spos�b na osi�gni�cie tego celu zawarty jest w s�owach Sokratesa: "Cz�owieku, poznaj siebie" - jest to najm�drzejsza duchowa rada kiedykolwiek dana ludzko�ci. Pe�ne stosowanie przez d�u�szy czas samodyscypliny, introspekcji, medytacji, modlitwy i innych pozytywnych, wzmacniaj�cych �ycie instrument�w jest jedynym sposobem na osi�gni�cie prawdziwego szcz�cia i zadowolenia. R�wnie cz�sto nieszcz�cie i niezadowolenie jest dla umys�u negatywne. Najwi�cej nieszcz�cia jest obecnie spowodowane przez prac�, do kt�rej nie pasujemy i przez wi�zanie si� z lud�mi, z kt�rymi nie jeste�my w harmonii. Niestety, w naszym nowoczesnym spo�ecze�stwie czasem wpadamy w sytuacje, kt�re zdaj� si� nie mie� wyj�cia. Mo�na powiedzie�, �e �ycie jest w�a�nie tak skonstruowane. Je�li kto� si� naprawd� temu przyjrzy, to poza brakiem �a�cuch�w i stra�nik�w, wi�kszo�� z nas nie r�ni si� bardzo od dawnych niewolnik�w. Stajemy si� niewolnikami spo�ecze�stwa poprzez rezygnacj� z wolno�ci i popadanie w d�ug. Kiedy ju� mamy d�ug i prze�adowani jeste�my spo�ecznymi obowi�zkami, zobowi�zani jeste�my wykonywa� prac�, kt�rej nie lubimy (cz�sto jedyn�, jak� potrafimy znale��), aby utrzyma� nasze rodziny i maj�tek. Oczywi�cie nowoczesna reklama zawsze sprawia, �e chcemy wi�cej ni� to, na co mo�emy sobie pozwoli�, przez co zwi�ksza si� nasz poziom �yciowego, zad�u�onego niewolnictwa. Cz�sto nie istnieje �atwe wyj�cie z jakiej� sytuacji ustanowionego stylu �ycia. Jednak�e nieszcz�cie mo�e zosta� zminimalizowane poprzez akceptacj� tego, co niesie ze sob� �ycie oraz poprzez odkrywanie lekcji ukrytych w ka�dej sytuacji. One zawsze tam s�, chocia� cz�sto niewidoczne. Dopiero kiedy rozpozna si� te lekcje i we�mie si� je sobie do serca, to wtedy ka�da �yciowa sytuacja zmieni si� na lepsze. Fizyczne cia�o mo�e utkwi� w sytuacji be� �adnego realnego wyj�cia. Ale umys� i duch nigdy nie utkwi�. Te aspekty istnienia mog� rozkwitn�� w ka�dych okoliczno�ciach, je�li zastosuje si� odpowiednie podej�cie. Najlepszym rozwi�zaniem, aby poprawi� swoj� duchow� sytuacj� w �yciu, jest zrobienie najlepszego u�ytku z tego, co jest dost�pne. Samodoskonalenie si�, w przeciwie�stwie do zmiany jako�ci stylu �ycia, jest czym�, czego ka�dy mo�e si� podj�� niezale�nie od okoliczno�ci. Pe�nia �ycia, z aktywnym cia�em i umys�em - to s� rzeczy, kt�re mog� by� doskonalone przez wszystkich. Niezb�dnym sk�adnikiem do osi�gni�cia d�ugoterminowych cel�w jest ch�� zmiany i poprawienia swoich warunk�w �ycia, niezale�nie od okoliczno�ci, po��czona z ca�kowitym stosowaniem samodyscypliny. Twoje fizyczne cia�o jest �wi�tyni�, w kt�rej przebywa tw�j biowcielony duch, gdzie mieszka przez ten kr�tki czas przebywania w wymiarze fizycznym. Stare powiedzenie "Jeste� tym, co jesz" jest prawdziwe pod wieloma wzgl�dami. Jako�� my�li danej osoby i jej podatno�� na problemy zwi�zane z negami (negatywnymi, nieorganicznymi stworzeniami lub z�ymi duchami jakiegokolwiek rodzaju.) s� bardzo zwi�zane z diet�. Powinno si� zwraca� uwag� na jedzenie i picie o najlepszej jako�ci, na jak� mo�na sobie pozwoli�. Emanacja subtelnego cia�a energetycznego, podobnie jak wydzieliny i zapachy cia�a, jest uwarunkowana przez diet� i �wiczenia. Wp�ywaj� one r�wnie� na spos�b, w jaki osoba oddzia�uje z prawem wszech�wiata, wp�ywa na czyje� wrodzone sympatie i antypatie, a nawet szcz�cie. Mog� one przyci�ga� lub likwidowa� problemy z negami. W pewien spos�b jest to podobne do sposobu, w jaki komary s� przyci�gane do ludzi o wysokim poziomie cukru we krwi. Je�eli te osoby zmniejsz� poziom cukru we krwi poprzez diet� i �wiczenia, to poprawi si� ich zdrowie, a komary nie b�d� ju� ich n�ka�y. Dla przeci�tnej osoby �ycie z wyra�nym umiarkowaniem we wszystkim b�dzie utrzymywa� rozs�dny stan wewn�trznej r�wnowagi i zdrowia. Jednak�e dla os�b podatnych na problemy zwi�zane z negami, trzeba wprowadzi� wi�ksze zmiany. Dieta sk�adaj�ca si� ze �ci�le bioorganicznych, wegetaria�skich potraw, ca�kowitej abstynencji od narkotyk�w, alkoholu i innych negatywnych rzeczy oraz regularne, zdrowe �wiczenia, mog� bardzo pom�c. Osobiste rozwijanie cia�a bioenergetycznego, prowokowanie intelektualnej stymulacji, plus regularna medytacja i modlitwa - tak�e s� zalecane. Samodyscyplina potrzebna do utrzymania tej diety kszta�tuje tak�e bardzo potrzebn� si�� woli i umys�u. Dieta i �wiczenia, same w sobie, nie rozwi��� problem�w zwi�zanych z negami. Ale pe�ny, zr�wnowa�ony styl �ycia przede wszystkim znacz�co obni�y prawdopodobie�stwo przyci�gni�cia neg�w. Dobre zdrowie i utrzymuj�cy je silny uk�ad odporno�ciowy s� efektem wewn�trznej harmonii osi�ganej przez pe�ne stosowanie samodyscypliny w d�u�szym okresie czasu. Nie trzeba si� jednak stawa� fanatykiem zdrowia i omija� wszystkie dobre rzeczy w �yciu. Dla przeci�tnej osoby mo�na to ograniczy� do poj�cia inteligentnego umiarkowania, samokontroli i tolerancji odno�nie wszystkich rzeczy. Wzmacnianie w�asnego JA Ludzki umys� i ego s� g��wnymi przejawami ludzkiej osobowo�ci. Maj� one wp�yw na wszystkie aspekty �ycia. Posiadaj� one szczeg�lny rodzaj wi�zi, kt�ra - dla wi�kszo�ci ludzi - stanowi �yciow� walk� pomi�dzy tym, czego chce umys�/duch a tym, czego chce cia�o/ego. Ludzkie ego ma olbrzymi� moc i wp�yw na to, co robi cia�o i co jest w stanie zrobi�. Ale ego nie jest zbyt inteligentne w swoich wyborach. Kr�tkoterminowe nagrody, ci�g�y wzrost pragnie�, maksymalna wygoda i minimalny wysi�ek s� jego g��wnymi motywacjami. Ludzki umys� ma ma�o mocy, ale du�o wi�cej inteligencji. Umys� patrzy w prz�d i ma d�ugoterminowe cele. Chce by� kochanym i akceptowanym przez wszystkich i lubi by� z dala od k�opot�w. Du�� cz�� dzieci�stwa po�wi�ca si� trenowaniu ego, aby dostosowa�o si� ono do regu� spo�ecze�stwa. Nauczenie si� tego, co spo�ecze�stwo uwa�a za dobre i z�e oraz dostosowanie si� do zachowania akceptowanego przez spo�ecze�stwo, jest tym, co trzyma nas z dala od wi�zienia. Ego mo�na cz�sto przyr�wna� do g�upiego, ale pot�nego s�onia, a umys� z je�d�cem, mniejszym, lecz du�o bardziej inteligentnym. S�o� (ego) jest du�o silniejszy fizycznie, wi�c je�dziec (umys�) nie mo�e zmusi� go do wykonywania polece�. Wi�c je�dziec u�ywa inteligencji i umieszcza s�onia w sytuacjach, gdzie pewne aspekty jego...
VideVeritatis