Dalekowzroczna konstrukcja przeszklenia Twórcze wyzwanie pod presją czasu PraxRep_18_pl.pdf

(2768 KB) Pobierz
PraxRep_18_polnisch.qxd
W praktyce
Nr 18/2007
182258176.035.png
Spis treści
4
Osiąganie kamieni milowych
6
Program jakości przewidziany na lata
8
Rozwiązania mocowań na miarę IKEI
Łączniki dachowe dla centrum
10
Zintegrowany proces automatyzacji
dla Ivoclar Vivadent
Innowacyjna technologia tworzyw
sztucznych
12
Poprawa efektywności
Więcej korzyści dla klientów
dzięki dialogowi
14
Oszczędzając czas –
oszczędzasz pieniądze
Łączniki w lekkich obiektach
przemysłowych
Racjonalizacja dzięki systematyzacji
Wykraczająca w przyszłość wiedza
Informacje wydawnicze
16
Zespół redakcyjny
Pracownicy SFS intec
technologiczna
Inne wersje językowe
Język niemiecki
Język czeski
Dalekowzroczna konstrukcja
przeszklenia
Język angielski
Język fiński
18
Twórcze wyzwanie pod presją czasu
Język francuski
Język norweski
Język włoski
Język szwedzki
Zawiasy gwarantujące odporność
na włamanie
Spełnienie wytycznych dotyczących
Język hiszpański
20
Tłumaczenie na język polski
SFS intec Poznań
bezpieczeństwa
Opracowanie redakcyjne i graficzne
Marketing Services, SFS intec
Procesy informatyczne –
przyszłość z SAP
Druk
RDV, Rheintaler Druckerei und Verlag AG, Berneck
22
Wydawca
SFS intec
Zintegrowane procesy IT
Zestawy mocujące dla A380
DS Mission Q:
logistycznego
182258176.036.png 182258176.037.png
Strona 4
Start Airbusa A380, niosącego
na swym pokładzie genialne
rozwiązania SFS intec.
Od Wydawcy
Strona 8
Dach nowego
centrum
magazynowego
IKEA w Doncaster,
Wielka Brytania,
został zmontowany
przy użyciu
systemu
mocowania
SFS intec.
„Tworzenie korzyści dla klienta“
Drogi Czytelniku,
Generowanie wartości dodanej i zwiększanie korzyści dla
klienta to cele, które stawiamy sobie rozwijając nasze
strategie. Chodzi o efektywne wykorzystanie technologii,
dostosowanie procesów do następujących zmian a czasem
o schodzenie z utartych ścieżek. Musimy myśleć, cały czas
myśleć o tym, co możemy zrobić, by nasi klienci stali się
bardziej konkurencyjni.
Naszą naczelną zasadą zawsze pozostaje partnerska
współpraca. Na całym świecie pracownicy SFS intec pracują
z klientami na rzecz wspólnych sukcesów, wykorzystują
swoją wiedzę i doświadczenie, aby znaleźć wciąż nowe
rozwiązania dla produktów.
To nowe wydanie biuletynu „W praktyce“ ma pokazać,
co można osiągnąć dzięki pracy zespołowej i dialogowi. Jeśli
któryś z punktów, obojętnie czy duży czy mały, podsunie
Ci jakiś pomysł na poprawę Twojej pracy w przyszłości, to
osiągniemy nasz cel.
Mając to na uwadze, życzymy Ci przyjemnej lektury.
Michael A. Mullen
Prezes SFS intec North America
Strona 12
SFS intec zwiększa wartość
dodaną w produkowanych
wyrobach dzięki otwartemu
dialogowi z klientami.
3
182258176.038.png 182258176.001.png 182258176.002.png
Walter Kobler, IndustrialProducts / kw@sfsintec.biz
Osiąganie kamieni milowych
Firma Airbus swoim Airbusem A380 otworzyła
nowy rozdział europejskiego przemysłu lotniczego.
Ten niezwykły projekt postawił wszystkim zaan-
gażowanym dostawcom wyjątkowe wymagania
błyskawicznych rozwiązań przy ciągle zmienia-
jących się warunkach. Jedną z takich firm była
Schwarz Verbindungssysteme GmbH (SVS),
odpowiedzialna za terminowe dostawy różnych
zestawów mocujących we wnętrzu samolotu.
Wnętrze rozmiaru XL
Decyzja o budowie największego na świecie samolotu
pasażerskiego zapadła w grudniu 2000, kiedy nadano
projektowi symbol A3XX. Dopiero później przydzielono
mu jego aktualną nazwę A380. Airbus montował
swój samolot w olbrzymim hangarze na lotnisku
w Tuluzie, jednak Hamburg był odpowiedzialny za
późniejsze wykończenie, malowanie i wyposażenie
wnętrza, wraz z całym sprzętem elektronicznym,
przeznaczonym do komunikacji oraz rozrywki dla
pasażerów. Kompletne samoloty A380 dostarczano
z Hamburga dla różnych międzynarodowych linii
lotniczych.
Wiosna 2005; po tygodniach deszczu niebo nad
miasteczkiem uniwersyteckim w Tuluzie w Połud-
niowej Francji było kryształowo błękitne. Około
70.000 widzów i 500 dziennikarzy przybyło na
lotnisko Blagnac w nadziei, że uda się im zobaczyć
z bliska pierwszy lot największego samolotu pasa-
żerskiego wszech czasów. Dla pracowników firmy
Airbus budującej samoloty ten pierwszy lot był
bez wątpienia zwieńczeniem największego projektu
w historii firmy.
Innowacje dzięki najlepszym dostawcom
Ogromna liczba specjalistów była zaangażowana przy
ustanowieniu nowych poziomów innowacyjności
i technologii dla Airbusa A380. Dla tych samolotów
opracowano wiele zupełnie nowych metod
wytwarzania. 40% konstrukcji i podzespołów
zbudowano z lekkich materiałów kompozytowych.
182258176.003.png
Montaż sufitów
we wnętrzu A380
stał się prostszy
dzięki zastosowaniu
specjalnej technologii
honowania
mocowań SVS.
SVS, firma-córka, w 100% należąca do SFS Holdings,
wniosła znaczący udział w ten ambitny projekt.
Powierzono jej, jako wieloletniemu partnerowi firmy
Airbus, dostawę specjalnych rozwiązań mocowań dla
nowego A380. Głównym punktem ciężkości były
mocowania sufitu i wykładzin ścian wewnętrznych.
Czynnik czasu
Wspólny europejski projekt Airbus A380 rzucił
szczególne wyzwanie konstruktorom SVS. Pierwszym
zadaniem było szybkie wyprodukowanie wymaganych
części na etapie prototypów, a następnie ich dostoso-
wanie do rzeczywistych warunków pracy.
Pełna funkcjonalność
Nieodzowna były szybkość i elastyczność, ponieważ
wiele warunków i oddziaływań zmieniało się w trakcie
projektu. Ponadto, trzeba było uwzględnić różnice w
indywidualnych wymaganiach klientów – linii lotniczych.
Wnętrza samolotów stawiają bardzo specyficzne
wymagania, takie jak łatwy montaż, zmniejszenie
ciężaru czy tłumienie dźwięków. Oczywiście absolutnie
krytyczne jest niezawodne działanie przez długi czas;
szczególnie przy montażu wewnętrznego poszycia.
W takim właśnie ujęciu w krótkim okresie czasu,
opracowywano z firmą Airbus wiele komponentów.
Rozwiązania systemowe na miarę potrzeb
Przyjętym zamierzeniem było opracowanie standar-
dowych zestawów mocujących dla różnych wariantów
A380. Na tej podstawie opracowano szereg platform
modułowych, które zapewniły elastyczność przy sto-
sowaniu w samolotach różnego typu. A to oznaczało,
że SVS mógł usprawnić logistykę i ułatwić prace
montażowe w Hamburgu. Korzystając z efektu synergii,
można było przyspieszyć cały proces i zapewnić
znaczne oszczędności. Staranna koordynacja prac
umożliwiła przestrzeganie terminów bez kompromisów
dla jakości czy bezpieczeństwa.
Zestawy mocujące w Airbusie A380 zostały zaprojektowane
w celu uzyskania wysokich poziomów funkcjonalności przy
niskim ciężarze; musiały również zapewnić dźwiękochłonność.
Więcej informacji:
www.airbus.com
www.sfsintec.biz/aircraftindustry
5
182258176.004.png 182258176.005.png 182258176.006.png 182258176.007.png 182258176.008.png 182258176.009.png 182258176.010.png 182258176.011.png 182258176.012.png 182258176.013.png 182258176.014.png 182258176.015.png 182258176.016.png 182258176.017.png 182258176.018.png 182258176.019.png 182258176.020.png 182258176.021.png 182258176.022.png 182258176.023.png 182258176.024.png 182258176.025.png 182258176.026.png 182258176.027.png 182258176.028.png 182258176.029.png 182258176.030.png 182258176.031.png 182258176.032.png 182258176.033.png 182258176.034.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin