TECUMSEH.doc

(990 KB) Pobierz
TECUMSEH

TECUMSEH

Dobry producent silników i najlepszy na świecie producent przekładni PEERLESS

JEST PRODUKOWANA SZEROKA GAMA SILNIKÓW DO RÓZNEGO ZASTOSOWANIA, PRZEDSTAWIAMY NAJBARDZIEJ POPULARNE SILNIKI. W URZADZENIACH WYSTEPUJA RÓZNE GRUPY SILNIKÓW, KAZDA Z NICH POSIADA KILKA ODMIAN W ZALEZNOSCI OD MOCY I ZASTOSOWANIA.

 

Oznaczenia zastosowania silników spalinowych:
 

 




Vantage 35

- Typ: 4-suw z wałem pionowym
- Pojemność: 148 cc
- Moc przy 3600 obr/min: 3,5 HP
- Bez regulacji prędkości obrotowej
- Wałek rozrządu z kompozytowymi krzywkami zmniejszającymi hałas oraz redukcją sprężania w fazie rozruchu
- Gaźnik pływakowy z pompką wstępną paliwav - Mechaniczny regulator obrotów (reaguje natychmiast na zmienne obciążenia)
- Tłumik SUPER QUIET
- Osłona tłumika ze stopu aluminium+cynk
- Nowy zbiornik paliwa z dużym wlewem
- Zintegrowany starter z obudową z kołem nawojowym o dużej średnicy ułatwiającym uruchomienie
- Kolor: czarny
- Hamulec
- Waga: 8,8 Kg
- Smarowanie: ciśnieniowe- pompa olejowa

 




Prisma

- Typ: 4-suw z wałem pionowym
- Pojemność: 156 cc
- Moc przy 3600 obr/min:
3,7HP (2,72kW) Prisma 37
4,0 HP (2,94kW) Prisma 40
- Sterowanie linką gazu z regulacją obrotów silnika
- Wałek rozrządu z kompozytowymi krzywkami zmniejszającymi hałasv oraz redukcją sprężania w fazie rozruchu silnika
- Gaźnik pływakowy z pompką wstępną paliwa v - Mechaniczny regulator obrotów (reaguje natychmiast na zmienne obciążenia)
- Tłumik ULTRA QUIET z opcjonalnym katalizatorem
- Osłona tłumika w kolorze czarnym
- Nowy zbiornik paliwa z dużym wlewem - Zintegrowany z obudową starter z kołem nawojowym o dużej średnicy ułatwiającym uruchomienie
- Hamulec
- Opcjonalnie: starter elektryczny
- Kolor: szary metaliczny
- Waga: 9,1 Kg
- Smarowanie: ciśnieniowe- pompa olejowa

 




Spectra

- Typ: 4-suw z wałem pionowym
- Pojemność:
156 cc (40)
172 cc (45)
195 cc (50)
- Moc przy 3600 obr/min:
4,0 HP (2,94 kW) Spectra 40
4,5 HP (3,31 kW) Spectra 45
5,0 HP (3,68 kW) Spectra 50
- Sterowanie linką gazu z regulacją obrotów silnika
- Wałek rozrządu z kompozytowymi krzywkami zmniejszającymi hałas oraz redukcją sprężania w fazie rozruchu silnika
- Gaźnik pływakowy z pompką wstępną paliwa
- Papierowy wkład filtra powietrza
- Wlew oleju z miarką
- Obudowa silnika z dodatkowym wytłumieniem hałasu
- Tłumik ULTRA QUIET z opcjonalnym katalizatorem
- Mechaniczny regulator obrotów (reaguje natychmiast na zmienne obciążenia)
- Zintegrowany z obudową starter z kołem nawojowym o dużej średnicy ułatwiającym uruchomienie
- Hamulec
- Osłona tłumika w kolorze czarnym
- Kolor: czarny
- Waga:
9,5 Kg (Spectra 40)
9,6 Kg (Spectra45)
10,7 Kg (Spectra 50)

 




Centura

- Typ: 4-suw z wałem pionowym
- Pojemność: 156 cc
- Moc przy 3600 obr/min: 4,0 HP (2,94 kW)
- Sterowanie linką gazu z regulacją prędkości (40 S) bez regulacji (40 SG)
- Wałek rozrządu z kompozytowymi krzywkami zmniejszającymi hałas oraz redukcją sprężania w fazie rozruchu silnika
- Papierowy wkład filtra powietrza
- Wlew oleju z miarką
- Mechaniczny regulator obrotów (reaguje natychmiast na zmienne obciążenia)
- Starter z kołem nawojowym o dużej średnicy ułatwiającym uruchomienie
- Hamulec
- Kolor: srebrny
- Waga: 9,1 Kg
- Smarowanie: ciśnieniowe- pompa olejowa
- Opcjonalnie katalizator spalin
- Gaźnik pływakowy

 




Centura

- Typ: 4-suw z wałem pionowym
- Pojemność:
172 cc (Centura 50DX - Centura 50DX T)
195 cc (Centura 55DX G)
- Moc przy 3600 obr/min:
5HP (3,68 kW) (Centura 50DX - Centura 50 DX T)
5,5 HP (4,05 kW) (Centura 55 DX G)
- Sterowania linką gazu (Centura DX - DX T) ustalona prędkość obrotowa (Centura DX G)
- Wałek rozrządu z kompozytowymi krzywkami zmniejszającymi hałas oraz redukcją sprężania w fazie rozruchu silnika- mechaniczny system dekompresji (Centura 55 DX G)
- Wlew oleju z miarką v - Mechaniczny regulator obrotów (reaguje natychmiast na zmienne obciążenia)
- Starter z kołem nawojowym o dużej średnicy ułatwiającym uruchomienie
- Hamulec (Centura 50 DX)
- Lekkie koło zamachowe w modelach Centura DX, ciężkie w modelu Centura 55 DX
- Kolor: srebrny v - Waga:
9,5 Kg (50 DX - 50 DX T)
9,8 Kg (55 DX G)
- Opcjonalnie starter elektryczny, katalizator spalin
- Smarowanie: ciśnieniowe- pompa olejowa
- Gaźnik pływakowy

 




Centura

- Typ: 4-suw z wałem pionowym
- Pojemność:
172 cc (50LX G)
195cc (55LX - 55LX T - 60LX)
- Moc przy 3600 obr/min:
5HP (3,68 kW) Centura 50LX G
5,5HP (4,05 kW) Centura 55LX, Centura 55LX T
6,0 HP (4,41 kW) Centura 60LX
- Sterowanie linką gazu z regulacją prędkości (Centura 55LX - 55LX T - 60LX) ustalona prędkość obrotowa (Centura 50LX G)
- Mechaniczny system redukcji sprężania w fazie rozruchu silnika
- Papierowy wkład filtra powietrza v - Wlew oleju z miarką
- Mechaniczny regulator obrotów (reaguje natychmiast na zmienne obciążenia)
- Starter z kołem nawojowym o dużej średnicy ułatwiającym uruchomienie v - Hamulec (Centura 55 - 60LX)
- Kolor: srebrny
- Waga:
9,8 Kg (Centura 55LX - Centura 55LX G - Centura 55LX T) v 10 Kg (Centura 60LX)
- Opcjonalnie starter elektryczny, katalizator spalin
- Smarowanie: ciśnieniowe- pompa olejowa
- Gaźnik pływakowy

 




Centura

- Typ: 4-suw z wałem pionowym,
górnozaworowy (OHV)
- Pojemność:
172cc (Centura 60 OHV)
195cc (Centura 65 OHV)
- Moc przy 3600 obr/min:
6,0 HP (4,41 kW) Centura 60 OHV
6,5 HP (4,78 kW) Centura 65 OHV
- Sterowanie linką gazu z regulacją prędkości obrotowej
- Żeliwna tuleja cylindra - XTRA LIFE/COMMERCIAL dłuższa żywotność silnika
- Mechaniczny system redukcji sprężania w fazie rozruchu silnika
- Papierowy wkład filtra powietrza + gąbkowy przedfiltr
- Wlew oleju z miarką
- Mechaniczny regulator obrotów (reaguje natychmiast na zmienne obciążenia)
- Starter z kołem nawojowym o dużej średnicy ułatwiającym uruchomienie
- Hamulec
- Lekkie koło zamachowe w modelu 60 OHV, ciężkie w modelu 65 OHV
- Kolor: srebrny
- Waga:
13 Kg (Centura 60 OHV)
13,3 Kg (Centura 65 OHV)
- Opcjonalnie: starter elektryczny, katalizator spalin
- Smarowanie: ciśnieniowe- pompa olejowa
- Gaźnik pływakowy

 




Formula

- Typ: 4-suw z wałem pionowym
- Pojemność:
318cc (Formula 8)
357cc (Formula 10)
- Moc przy 3600 obr/min:
8HP (5,96 kW) Formula 8
10 HP (7,46 kW) Formula 10
- Żeliwna tuleja cylindra - XTRA LIFE/COMMERCIAL dłuższa żywotność silnika
- Gaźnik pływakowy
- Zdalne starowanie dźwignią ssania
- Mechaniczny regulator obrotów
- Mechaniczny system redukcji sprężania w fazie rozruchu silnika
- Papierowy wkład filtra powietrza + przedfiltr gąbkowy
- Starter ręczny
- Kolor: czerwony
- Smarowanie: ciśnieniowe - pompa olejowa
- Zbiornik paliwa o poj. 2,8 l
- Tłumik z katalizatorem spalin
- Waga: 26 Kg
- Opcjonalnie: filtr paliwa, pompa paliwa, czujnik poziomu oleju (zabezpiecza przed uruchomieniem przy niskim stanie oleju)






 

BUDOWA I ZASADA DZIAŁANIA SILNIKA DO KOSIARKI

W pracy przedstawiamy trzy przekroje modeli silników 2 firm.


 

3.75HP Sprint
Seria 98900

Pojemność skokowa:

148 cm3 (9.02 cu)

Średnica cylindra:

65.1 mm (2.56")

Skok tłoka:

44.4 mm (1.75")

Pojemność miski olejowej:

0.59 l (20 fl. Oz.)

 



 

4.5 HP QUANTUM
Seria 127800

Pojemność skokowa:

190 cm3 (11.57cu)

Średnica cylindra:

68 mm (2.69")

Skok tłoka:

51.8 mm (2.04")

Pojemność miski olejowej:

0.59 l (20 fl. Oz.)

 



 

VANTAGE 35

·         Typ: 4-suw z wałem pionowym

·         Pojemność: 148 cc

·         Moc przy 3600 obr/min: 3,5 HP

·         Bez regulacji prędkości obrotowej

·         Wałek rozrządu z kompozytowymi krzywkami zmniejszającymi hałas oraz redukcją sprężania w fazie rozruchu

·         Gaźnik pływakowy z pompką wstępną paliwa

·         Mechaniczny regulator obrotów (reaguje natychmiast na zmienne obciążenia

·         Tłumik SUPER QUIET

·         Zintegrowany starter z obudową z kołem nawojowym o dużej średnicy ułatwiającym uruchomienie

·         Kolor: czarny

·         Hamulec

·         Waga: 8,8 Kg

·         Smarowanie: ciśnieniowe- pompa olejowa


 

Jedna z nich jest firmą amerykańską produkującą silniki czterosuwowe, chłodzone powietrzem z pionowym lub poziomym wałem korbowym. Silniki te są dostępne na rynku pod nazwą Briggs&Stratton. Natomiast drugą z nich jest firma włoska, także produkująca silniki tej samej klasy i o podobnej mocy od 3,5 do 22 HP. Obydwie te firmy wprowadzają na rynek silniki do napędu różnych urządzeń mających zastosowanie w ogrodnictwie, budownictwie i ogólnie w innych branżach gdzie nie jest dostępna sieć energetyczna. Silniki z pionowym wałem najczęściej są stosowane do napędu kosiarek trawnikowych oraz ciągniczków samojezdnych. Natomiast silniki w poziomym wałem mają szersze zastosowanie do napędu agregatów prądotwórczych, odśnieżarek oraz wszelkiego rodzaju pomp.

W zależności od potrzeb użytkownika są dostępne silniki typu:
- HOBBY
- PÓŁPROFESJONALNE
- PROFESJONALNE

Silniki typu HOBBY przeznaczone są dla osób użytkujących sprzęt tylko i wyłącznie dla własnych potrzeb. Z tego względu, że tuleja cylindra wykonana jest w całości ze stopów aluminiowych oraz łożyskowanie wału korbowego odbywa się bezpośrednio z jednej strony w SHORT BLOCKU zaś z drugiej strony w tzw. misie olejowej bez udziału panewek ślizgowych. Można je rozpoznać po tym, iż malowane są one w kolorze czarnym.
Silniki typu PÓŁ PROFESJONALNE różnią się od silników typu HOBBY tym, że mają wprasowaną żeliwną tuleje cylindrową. Również silniki PROFESJONALNE różnią się od silników POŁPROFESJONALNYCH.
Różnica ta polega na modyfikacji w układzie rozrządu. Układ dolnozaworowy zastąpiono górnozaworowym, a co za tym idzie - zmianie poddano głowice silnika, w rezultacie czego zmienił się kształt komory spalania. Wpłynęło to na poprawę dynamiki, ekonomiki oraz mocy silnika. Efektem tych zmian jest także to, że silniki półprofesjonalne i profesjonalne mają dłuższą żywotność. Pozwala to zastosować je do urządzeń, które przeznaczone są do ciągłej, intensywnej pracy. Cechą rozpoznawalną dla zwykłego użytkownika jest ich czerwony kolor.

SHORT BLOCK

Blok silnika wykonany jest w całości ze stopu lekkiego aluminium, łącznie z gładzią cylindrową. Element ten występuje pod nazwą SHORT BLOCK i wykonuje się go techniką odlewu. Ukształtowany jest tak, aby zapewnić maksymalne chłodzenie silnika. Wał korbowy łożyskowany jest w 2 miejscach z jednej strony w SHORT BLOCKU a z drugiej w misie olejowej. Na czopie górnym wału łożyskowanym w SHORT BLOCKU zamontowane jest koło magnesowe. Natomiast z drugiej strony zamontowany jest nóż tnący trawę w przypadku zastosowania silnika w kosiarce do trawy.

Korbowód wykonany jest także, że stopu lekkiego, w którym nie zastosowano żadnych tulejek ani półpanewek, wykonany jest on również metodą odlewu.

 

REGULATORY OBROTÓW

Zazwyczaj silniki wykorzystywane są w takich urządzeniach jak: kosiarki, agregaty, pompy itp. I generalnie zaopatrzone są w regulatory obrotów, które utrzymują jego obroty na stałym poziomie, w zależności od obciążenia silnika czy danego urządzenia.

Silniki dwusuwowe

W silnikach tych stosuje się zwykle pneumatyczne regulatory obrotów. Silniki łożyskowe jednostronnie (mowa o wale korbowym) nie posiadają regulatorów obrotów.

Silniki czterosuwowe

Silniki te zarówno w wykonaniu z pionowym czy poziomym wałem korbowym posiadają najczęściej tzw. odśrodkowy regulator obrotów lub jak w silnikach dwusuwowych regulator pneumatyczny.

 

PNEUMATYCZNY REGULATOR OBROTÓW (zasada działania)

Łopatka wirnika "B" natrafia na opór powietrza pochodzącego ze strumienia koła magnesowego (wentylatora). Łopatka jest tak ukształtowana, że strumień powietrza padający na nią nie powoduje otwarcia przepustnicy do momentu aż sprężyna zamontowana pomiędzy dźwignią gazu a łopatką nie zmieni jej położenia. Równowaga pomiędzy tymi dwoma siłami wytwarzana na obu końcach sprężyny powoduje ustawienie wymaganego przepustu (tzn. otwarcia lub przymknięcia przepustnicy).
Różnica w wymiarach łopatki będzie różna dla różnych silników. Zależność będzie taka, że im większe jest koło magnesowe tym mniejsza będzie łopatka sterująca.
Przyrost lub spadek obrotów maksymalnych jest regulowany poprzez sprężynę regulatora obrotów.

 

 

a) odśrodkowy regulator obrotów z wałem pionowym (standardowy) - zasada działania.

Silniki czterosuwowe posiadają także odśrodkowe regulatory obrotów. Składają się one z plastikowego koła zębatego zazębionego z kołem zębatym wałka rozrządu z dwóch przeciwciężarów umieszczonych naprzeciwko siebie oraz ze szpulki, która bezpośrednio oddziaływuje na zespół dźwigni regulatora. Koło zębate przytrzymuje dźwignię "B", która podczas pracy pod wpływem siły odśrodkowej odpycha szpulkę "C" od koła zębatego. Ramię dźwigni regulatora obrotów "p" jest w stałym kontakcie ze szpulką "C". Drugi koniec regulatora obrotów znajduje się na zewnątrz skrzyni korbowej SHORT BLOCKU i jest połączony z dźwignią i sprężyną, która automatycznie reguluje prędkość obrotową silnika.
 

 

Regulator standardowy

Mechaniczny regulator obrotów silnika jest umieszczony wewnątrz cylindra (skrzyni korbowej) i składa się z trzech zasadniczych elementów:

1 - zębatki regulatora
2 - ciężarków wirujących
3 - szpulki
a - wałek
b - zabezpieczenia pierścieniowe

 

 

A) Regulator obrotów silnika z wałem poziomym

W tym rozwiązaniu szpulkę regulatora zastąpiono plastikową tulejką i ramię regulatora obrotów na którym tulejką i kółko zębate się obracają są przewiercone, którędy olej przedostaje się i zostaje sprężony pod kopułką tulejki. To zapewnia równoramienną pracę regulatora obrotów i w efekcie utrzymywanie obrotów silnika na stałym poziomie. Rozwiązanie takie stosuje się gównie w silnikach pracujących w generatorach prądotwórczych.
 

 

Regulator - typ "Oleomatic"

Tulejka plastikowa (A) jest poruszana przez dwa odśrodkowe ciężarki (D), tulejka ta porusza się wzdłuż trzpienia; trzpień (B) posiada otwór wiercony osiowo, przez który dostarczony jest olej pod głowice tulejki plastikowej. Powoduje to powstanie tzw. Efekt łumienia (łagodzenia) gwałtownych skoków ciśnienia, co łagodzi pracę regulatora obrotów i powoduje równomierną pracę silnika.
 

Mechanizmy dźwigniowe regulatora obrotów stosowane w silnikach z poziomym wałem korbowym.


...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin