Scenariusz zajęć dla dzieci z nadpobudliwością psychoruchową.doc

(13 KB) Pobierz

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA DZIECI Z NADPOBUDLIWOŚCIĄ PSYCHORUCHOWĄ

 

GRUPA WIEKOWA: 8-latki.

 

CZAS TRWANIA: 60 minut.

 

METODY ZAJĘĆ: zabawowa

 

FORMY ZAJĘĆ: z całą grupą

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

1. Powitanie - „Iskierka”

Wszyscy stoją w kole i trzymają się za ręce. Prowadzący uściskiem dłoni puszcza „iskierkę” która powinna do niego wrócić.

 

2. Drama - „Wyrażamy emocje”

Prowadzący ma przygotowane karteczki z nazwami różnych emocji. Emocje te się powtarzają. Dzieci mają czas na wymyślenie sposobu pokazania swojej emocji, a następnie nauczyciel wybiera jedno dziecko które ma pokazać w sposób pantomimiczny wylosowaną przez siebie emocję. Inne dzieci, które uważają że mają tą samą emocję zgłaszają się i także po kolei pokazują jak przedstawiłyby tą emocję. Następnie każde z dzieci, które uważało że ma tą samą emocje, mówi jaką emocję wylosowało.

 

3. Zabawa - „Kto tak jak ja...”

Uczestnicy siedzą w kręgu na krzesłach z wyjątkiem jednego uczestnika, który staje w środku. Osoba stojąca w środku mówi „Kto tak jak ja...” np. lubi morzę. W tym momencie wszyscy uczestnicy, którzy lubią morze muszą szybko zmienić miejsce, a osoba która wcześniej stała w środku szybko próbuje zająć wolne miejsce. Osoba dla której zabraknie krzesła rozpoczyna zabawę od nowa.

 

4. Zabawa - „Wspólne wstawanie”

Dzieci dzielą się na pary, stają tyłem do siebie i łapią się za ręce, a następnie kucają i tak połączone dzieci próbują razem wstać.

 

5. Zabawa - „Fotografia”

Dzieci dzielą się na kilka grup, a następnie jedna wybrana osoba z każdej grupy podchodzi do prowadzącego, który podaje tytuł „zdjęcia”. Następnie ta osoba wraca do swojej grupy i próbuje ustawić jej członków tak aby przedstawiali zdjęcie, a pozostali uczestnicy próbują odgadnąć jak może brzmieć tytuł tego zdjęcia.

 

6. Pożegnanie - „Iskierka”

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin