NR 17
KARTA PRACY UCZNIA
Głos współczesnego poety.
Analiza i interpretacja utworu
Czesława Miłosza „Przypowieść o maku”.
PUNKTY
PODPIS RODZICA/ WYCHOWAWCY
IMIĘ I NAZWISKO ……………………………………………..
DATA …………………………………………..
TEKST
Przypowieść o maku Czesław Miłosz
ZADANIA ODPOWIEDZ PEŁNYMI ZDANIAMI
1. Kto jest autorem wiersza?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
2. Z ilu zwrotek składa się wiersz?
3. Do czego w wierszu przyrównana jest Ziemia?
4. Co stanowią inne ziarenka maku?
5. Co zmieści się na przedstawionym w wierszu ziarnku maku?
6. Co może symbolizować makówka?
Przypowieść to utwór dydaktyczny
przekazujący pod postacią symbolu ogólną
prawdę moralną, filozoficzna lub religijną.
ANALIZA WIERSZA
1.
2.
NOTATKA
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
ĆWICZENIA
1. Ułóż zdania z rozsypanki, napisz je:
sia, i do, szko, Zo, dzie, ły ………………………………………………………………………………………………………
sia, ma, Zo, nie, ła, sie, ki, Książ ……………………………………………………………………………………………
2. Podkreśl na czerwono samogłoski w wyrazach:
domek, igła, telefon, ule, stoi, wieczór, mądry, ósemka, zęby, pięknie
3. Znajdź ukryte wyrazy.
goździk - ………………………………………….. chusta - ………………………………………………………..
poranny - …………………………………………. kawałek - ………………………………………………………..
skrzypaczka - …………………………………………. potęga - ……………………………………………………………
cerata - ……………………………………………… sklepienie - ………………………………………………………
poncza