17 MAK.docx

(126 KB) Pobierz

NR 17

KARTA PRACY UCZNIA

Głos współczesnego poety.

Analiza  i interpretacja utworu

Czesława Miłosza „Przypowieść o maku”.

PUNKTY

PODPIS RODZICA/ WYCHOWAWCY

                                                       IMIĘ I NAZWISKO ……………………………………………..

                                                  DATA …………………………………………..

TEKST

Przypowieść o maku Czesław Miłosz

ZADANIA ODPOWIEDZ PEŁNYMI ZDANIAMI

1.       Kto jest autorem wiersza?

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

2.      Z ilu zwrotek składa się wiersz?

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

3.      Do czego w wierszu przyrównana jest Ziemia?

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

4.      Co stanowią inne ziarenka maku?

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

5.      Co zmieści się na przedstawionym w wierszu ziarnku maku?

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

6.      Co może symbolizować makówka?

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..



              Przypowieść to utwór dydaktyczny

przekazujący pod postacią symbolu ogólną

prawdę moralną, filozoficzna lub religijną.


1mak
ANALIZA WIERSZA

1.

 

 

 

 

 


2mak
2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NOTATKA             

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………             

ĆWICZENIA

1. Ułóż zdania z rozsypanki, napisz je:

sia, i do, szko, Zo, dzie, ły ………………………………………………………………………………………………………

sia, ma, Zo, nie, ła, sie, ki, Książ ……………………………………………………………………………………………

 

2. Podkreśl na czerwono samogłoski w wyrazach:

domek, igła, telefon, ule, stoi, wieczór, mądry, ósemka, zęby, pięknie

3.      Znajdź ukryte wyrazy.

goździk - …………………………………………..                            chusta - ………………………………………………………..

poranny - ………………………………………….                            kawałek - ………………………………………………………..

skrzypaczka - ………………………………………….              potęga - ……………………………………………………………

cerata - ………………………………………………              sklepienie - ………………………………………………………

 

             

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin