Opinie przykłądowe.docx

(18 KB) Pobierz

Przedszkole Samorzadowe nr...
miejscowośc........
data.....

Adres ......


Opinia wydana przez nauczycielki przedszkola
na prośbę rodzica w celu przedstawienia
w Rodzinnym Ośrodku "..........."


............................... uczęszcza do Samorządowego
Przedszkola Nr .... w .......... Dziewczynka jest przyprowadzana i
odbierana z placówki przez .... Dziewczynka jest dzieckiem bardzo
zadbanym. Zawsze przychodzi w czystym i odpowiednio dobranym do
temperatury ubraniu. Na uroczystości i zabawy organizowane w
przedszkolu dziecko ma zawsze odpowiednie stroje.
Karolina jest bardzo silnie związana ze swoim ojcem. Ojciec bardzo
interesuje się córką, jej rozwojem oraz osiągnięciami edukacyjno-
wychowawczymi. Często prowadzi indywidualne rozmowy z
nauczycielkami. Ojciec uczestniczy w zebraniach i uroczystościach
organizowanych przez przedszkole. Wszelkie nieobecności dziewczynki
są zgłaszane i usprawiedliwiane telefonicznie bądź osobiście.
.................... jest dzieckiem wesołym i otwartym. Jej
adaptacja w przedszkolu przebiegła szybko. Dziewczynka jest bardzo
lubiana przez rówieśników, łatwo nawiązuje kontakty z kolegami i
koleżankami. Chętnie uczestniczy w zabawach. Podporządkowuje się
zasadom przyjętym w grupie przedszkolnej, przestrzega zawartych umów
i potrafi ocenić własne postępowanie.
Na zajęciach dziewczynka pracuje szybko i samodzielnie, zawsze
kończy rozpoczętą pracę. Chętnie wypowiada się na każdy temat.
Posiada słownictwo i wiadomości o otaczającym świecie na poziomie
swojej grupy wiekowej. Rozwój intelektualny dziecka jest prawidłowy.

mgr......... mgr.........

 

 

CHARAKTERYSTYKA DZIECKA
Michalina ……………… ur…… zamieszkała ………..Uczęszcza do przedszkola
w………….. drugi rok.Adaptacja w grupie przebiegala bardzo długo.
Dziewczynka słabo nawiązuje kontakty z dziećmi, zabawa polega
na zabieraniu, rozrzucaniu zabawek, którymi bawią się dzieci,
niszczeniu ich wytworów. Na stanowcze protesty dzieci reaguje
krzykiem, płaczem,tupaniem i biciem. Zabawkami nie bawi się zgodnie
z ich przeznaczeniem, lecz podrzuca do góry, wymachuje przed oczami,
wpatruje się w jeden punkt, wiruje wokół własnej osi. Emocje okazuje
dość wybuchowo. Wydaje nagłe głośne krzyki,dostaje spazmów..
Je samodzielnie, o potrzebach fizjologicznych trzeba
nagmiennieprzypominać.Wymaga pomocy w toalecie, przy ubieraniu się
i rozbieraniu.Michalinka nie chce brać udziału w zajęciach. Wstaje,
sięga po zabawki, rozmawia głośno, zaczepia dzieci,rozrzuca
przedmioty z półek,deklaruje chęć innej czynności .Chętnie
uczestniczy tylko w zajęciach muzycznych , jednak nie przestrzega
reguł .Mowa jest niewyraźna, ma mały zasób słów i wypowiada tylko
proste zdania. Opisując obrazek wylicza jego elementy. Nie potrafi
opisać treści i sensu opowiadań,kolejności historyjki obrazkowej.
Dziewczynka chętnie bierze udział w różnych pracach plastycznych:
maluje, rysuje, lepi, klei, wycina, lecz zdolność do skupienia uwagi
w czasie pracy jest bardzo krótkie. Wymaga ciągłej pomocy i
podpowiedzi co ma robić. Rysunek jest bardzo ubogi w szczegóły, mało
czytelny ,monotonny,często jednokolorowy,pozostaje w okresie
bazgrot. Rysuje i wykonuje inne czynności prawą ręką. Nazywa kolory.
Liczy, jednak nie rozumie zależności pomiędzy liczbami. Nazywa i
rozpoznaje litery.
Michalina jest bardzo absorbującym dzieckiem, wymaga ciągłego
skupienia na niej uwagi i zajmowania się tylko nią.

Nauczycielki grupy.......... mgr.....mgr....

 

 

……………………..                                                                                                                                                      …………………………                                                                                                                                   

Pieczęć  przedszkola                                                                                                                                                            miejscowość, data                                                                                                                                                

 

 

 

Informacje nauczyciela przedszkola o dziecku

 

 

Dziewczynka uczęszcza do Przedszkola ………….. w …………….. 4 rok. Obecnie jest                 w grupie 6-latków.

 

1.       Trudności dziecka zaobserwowano już w grupie najmłodszej – 3-latków. Dziecko nie mówiło, nie bawiło się z innymi dziećmi, miało problemy z adaptacją w grupie, unikało kontaktu wzrokowego, źle reagowało na wszelkie zmiany. Zdarzało się, że dziewczynka popychała inne dzieci, tak jakby „wchodziła” na nie. Jednak nie była to chęć zaczepki, sprawienie komuś przykrości. Ulubioną zabawą dziecka było układanie puzzli. Bardzo lubiła zabawy ruchowe i muzyczne, w których był ruch. Lubiła wszelką aktywność ruchową i wyrażała radość z tego „całą sobą” (podskakiwała, kręciła się w kółko, głośno śmiała się, klaskała).

2.       Zachowanie się dziecka w przedszkolu

a)      czynności samoobsługowe i porządkowe: dziewczynka jest samodzielna na miarę swoich możliwości. Potrafi samodzielnie załatwiać swoje potrzeby fizjologiczne                   i higieniczne. Sama się rozbiera i ubiera, np. w strój do zajęć ruchowych, samodzielnie spożywa posiłki. Ma niechęć do ubierania się w sukienki, np. strój na zabawę choinkową, do jasełek.

b)      zabawa: przeważnie bawi się sama, potrafi zorganizować sobie zabawę. Lubi układać puzzle, bawić się domkami dla lalek i mebelkami, grać w gry komputerowe.

c)      kontakt z rówieśnikami: przeważnie nie wchodzi z dziećmi w interakcje, nie bawi się z nimi tylko „obok”. Czasami chce bawić się z innymi dziećmi, ale włączenie się do zabawy sprawia jej trudność, ponieważ nie umie nawiązać kontaktu słownego                  z dziećmi. Jeżeli już zostanie dopuszczona do zabawy ma trudności                                         z podporządkowaniem się regułom zabawy ustalonymi przez dzieci, ponieważ nie zawsze rozumie, co do niej mówią dzieci. Jeżeli coś jest nie po jej myśli rezygnuje               z zabawy i odchodzi. Bardzo lubi zabawy przy muzyce i ruchowe. Ma swojego ulubionego kolegę ………... Nie dopuszcza do swojej zabawy innych dzieci. Dzieci                z grupy są bardzo opiekuńcze w stosunku do niej.

d)      kontakt z dorosłymi: jest utrudniony, ponieważ dziewczynka nie jest w stanie zinterpretować tego, co mówią inne osoby. Trzeba zwracać uwagę na to, aby wypowiedzi były proste, precyzyjne i dosłowne. Dziecko ma problemy                                ze zrozumieniem słów, które nie należą do słownictwa potocznego. U dziewczynki występuje trudność w skupieniu się na tym, co mówią inni, nie rozumie tego.

3.       Rozwój motoryczny dziecka: jest sprawna ruchowo, biega, skacze, porusza się prawidłowo. Motoryka mała na dobrym poziomie, dziewczynka sprawnie posługuje się zarówno prawą jak i lewą ręką, prawidłowo trzyma narzędzie piszące, potrafi wycinać, lepić, sklejać. Lateralizacja prawostronna.

4.       Rozwój mowy: dziewczynka nie zwraca się bezpośrednio do rozmówcy, unika kontaktu wzrokowego. Rzadko mówi, dysponuje małym zasobem słownictwa czynnego, jej wypowiedzi są jednowyrazowe lub jednozdaniowe. Nie formułuje dłuższych wypowiedzi. Nigdy nie bierze udziału w rozmowie na zajęciach. Na zadane przez nauczyciela pytanie odpowiada słowami, których użył rozmówca, np. „Czy chcesz pić” nie odpowiada „tak” tylko „pić”.

5.       Jak rozwinięte są u dziecka  myślenie (np. uogólnianie, rozumienie treści opowiadań, myślenie przyczynowo-skutkowe) i pamięć (np. zapamiętywanie krótkich tekstów)                trudno jest określić ze względu na utrudniony kontakt słowny z dziewczynką. Zdolność do koncentracji uwagi jest na słabym poziomie. Na zajęciach grupowych dziewczynka nie rozumie poleceń nauczyciela, robi to, co robią inne dzieci, podpatruje. Wymaga dodatkowych objaśnień, żeby wykonać zadanie, skupia się na nim krótko, nie zawsze doprowadza pracę do końca.

6.       Inne uwagi o dziecku – wyniki wstępnej diagnozy przedszkolnej (wykonała tylko te zadania, które ją zainteresowały i umiała sobie z nimi poradzić oraz takie, które nie wymagały zrozumienia poleceń werbalnych nauczyciela i nie musiała o nich mówić):

·         układa puzzle samodzielnie i sprawnie,

·         prawidłowo odwzorowuje według podanych wzorów,

·         rysuje po śladach,

·         nie umie wyjaśnić podanych słów (m. in. łóżko, tulipan, lustro),

·         nie umie ułożyć opowiadania na podstawie obrazków,

·         nie wskazuje i nie nazywa swoich części ciała,

·         nie rozumie pojęć: nad, pod, obok, na, po prawej stronie, po lewej stronie,

·         nie liczy na konkretach,

·         nie powtarza rymowanki,

·         nie wymienia elementów na obrazku,

·         nie określa ilości zdań, słów w zdaniu, dzieli na sylaby niektóre słowa, nie dzieli słów na głoski.

Gotowość szkolna dziecka jest na niskim poziomie (dziewczynka uzyskała 34 pkt. na 108 możliwych do uzyskania). Rozwój fizyczny i umysłowy na niskim poziomie, rozwój społeczny – na przeciętnym poziomie. Dziecko nie jest gotowe do podjęcia obowiązków szkolnych. Wymaga specjalistycznych badań w poradni psychologiczno-pedagogicznej i podjęcia działań terapeutycznych.

 

 

 

 

 

………………………………………. …………………                                                                        ………………………………….

Czytelny podpis nauczyciela wypełniającego informacje                                                                             Pieczątka i podpis dyrektora

 

 

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin