Adal - Rękopis filozoficzno-terrorystyczny.pdf

(88 KB) Pobierz
196208839 UNPDF
Postmodernizm w pierwszym rzędzie tworzy elitarne samobójcze jednostki uderzeniowe.
Peter Carroll
Kto chce bezpośrednio poznawać jakąś określoną rzecz czy kompleks rzeczy, ten musi
osobiście brać udział w praktycznej walce o zmianę rzeczywistości, o zmianę tej rzeczy czy
kompleksu rzeczy, bo tylko tak można uzyskać styczność z przejawami tych rzeczy, i dopiero
przez osobisty udział w praktycznej walce o zmianę rzeczywistości jest w stanie istotę tej
rzeczy czy tego kompleksu rzeczy odkryć i zrozumieć.
Ulrike Meinhof
Marksizm przywiązuje do teorii poważne znaczenie dlatego i tylko dlatego, że może ona być
wskazówką do działania. Kiedy dysponuje się właściwą teorią, ale traktuje się ją jako coś, o
czym się pogada, żeby potem odłożyć to do szuflady i nie stosować w praktyce, to ta teoria,
jakkolwiek by mogła być dobra, będzie bez znaczenia.
Mao Tse-tung
Opowiedzenie się po stronie życia jest stanowiskiem politycznym.
Raoul Vaneigem
RĘKOPIS FILOZOFICZNO-TERRORYSTYCZNY
Postmodernizm – rekurencja postawy dekadenckiej, dialektyczna synteza nędzy i rozkoszy, rozkosz
wypływająca z nędzy, rozkosz będąca efektem transgresywnej woli cierpienia; rozkosz nędzy czy
nędzna rozkosz?
Bierność postmoderny cechuje tę drugą postawę, nie jest to jednak bierność intelektualna,
quasitaoistyczna pasywna rewolta odwrócenia procesu w którym świadomość kształtuje
hiperrzeczywistość sama stając się doksą, bunt poprzez rezygnację z autoreferencji, strategiczny
opór polegający na odmowie sensu i odmowie głosu , ale bierność jako akrazja; postmodernizm jako
jeszcze jedna ideologia umożliwiająca opowiedzenie się po stronie władzy.
Z drugiej strony aktywny postmodernizm – rozkosz nędzy – to przejaw cynicznej witalności
proletariackiej, triumfalny powrót ruchu scytyjskiego, filozoficzne wytłumaczenie bezwzględnego
prymitywizmu Unabombera, Zerzana, Linkoli, Mansona, Cousteau et consortes. Rezygnacja z
fetyszyzmu człowieka, odrzucenie własności prywatnej w sferze psychicznej jako negacja ego i
wszystkich związanych z nim racjonalizacji życia codziennego, wszystkich ideologii będących
formami rekuperacji autentycznej działalności. Holokaust przyczyny.
Postmoderna zafascynowana terrorem: chęć zaburzenia rytmów stalowych maszyn i zastąpienia ich
dziczą mongolskich hord . Niechęć wobec europejskiej kultury epigonów , jednym słowem: prymat
woli nad intelektem. Skąd się on jednak bierze? Z prymatu intelektu nad intertekstem, ze świadomej
irracjonalności będącej racjonalnym odrzuceniem racjonalności, z rozumu implodującego. Skoro
nic nie jest warte wiary to jedynym sposobem na przekroczenie nihilizmu jest wiara w cokolwiek –
wybór wiary. Przede wszystkim uwielbienie totalitaryzmu, wybór wolności realizujący się w
odrzuceniu wolności wyboru. Anamneza istoty praw nie jako archaicznych zasad, lecz jako narracji,
skutkuje w stworzeniu narracji osobistej – narracji własnego życia; fanatyczna wiara w moc bytu
kształtującego świadomość kształtuje świadomość mającą moc kształtowania bytu. Wola prawa
totalitarnego ustanawia wolę jako prawo totalitarne. Aktywny postmodernizm: wola jako jedyne
prawo, nie z wyboru czy zachcianki, ale z uświadomienia sobie fundamentalnego faktu braku
ontycznej referencji w każdym innym prawie poza działaniem.
Postmodernizm jako postideologia: odrzucenie narcyzmu Aleksandra i nazizmu Hitlera,
bolszewizmu Stalina i alkoholizmu Jelcyna, pesymizmu Schopenhauera i optymizmu Disneya,
komunizmu Marksa i komizmu braci Marx. Pionier postmodernizmu? Dżyngis-chan. Totalitarne
prawo jasy opiera się na świadomości prawa jako symulacji. Moc podbojów zakorzeniona jest w
świadomym wyparciu się ich sensu – w tym leży też moc naszych przyszłych podbojów.
Ten kto opowiada się po stronie życia, opowiada się zarazem przeciwko rzeczywistości, ponieważ
siłą napędową życia jest sprzeciw wobec tego co jest. Istnienie istnieje dlatego, że utrzymuje się w
stanie permanentnej walki przeciwko temu, co istnieje. Pasywna strategia przystosowania i aktywna
strategia przekształcenia to dwie metody zmiany rzeczywistości. Gdyby nie wieczna walka z tym,
co jest, nic by w ogóle nie mogło być. Jest metafizyczną niemożliwością być zupełnie zgodnym z
tym co jest, a wynika to z tej prostej przyczyny, że nic nie ma. Każda zmiana, czy to
przystosowująca czy przekształcająca, jest w istocie ucieczką przed nicością; istnienie istnieje tylko
w ruchu. Rzeczywistość przestała istnieć ponieważ hiperrzeczywistość stała się tak szybka w swojej
statyczności, że nadała dynamicznej rzeczywistości pozór spoczynku.
Jeśli moc pyta dlaczego, wówczas staje się słabością. Odrzucenie racjonalizmu jest odrzuceniem
racjonalizacji jako tłumaczeń przed innymi i sobą samym. Radykalny détournement wszelkich
prawideł psychoprzyczynowości: uznanie umysłu za rzecz wtórną wobec woli, uznanie czasu za
narzędzie wyzysku i radość z końca czasu odkrytego jako zwiastun czasu końca.
Myśli, nawet jeżeli wydaje się nam, że poprzedzają nasze działania, są ich następstwami,
wytłumaczeniami nie mającymi chyba celu innego niż psychologiczna masturbacja. Myśli nie są
wynikiem istnienia naszego umysłu, to nasz umysł istnieje dlatego, że myśli, wtórne w stosunku do
woli, stały się spektakularne wydzielając się z niej i prezentując jeżeli nie jako jej całość, to
przynajmniej jako jej siła sprawcza – tym samym konstytuując ego jako symulakr zakrywający
prawdziwą siłę sprawczą – czystą wolę, nieukojoną celem, wolną od żądzy wyniku . Irracjonalne,
gwałtowne życie. Oddajemy mu hołd w kulcie zniszczenia przy pomocy świętej mantry której nie
sposób wyszeptać, którą można jedynie wykrzyczeć w transcendentnym spazmie rozkoszy lub
cierpienia: NIECH ŻYJE ŚMIERĆ!
S.A.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin