asertywność a stres.rtf

(4 KB) Pobierz

Asertywność czy stres

Dlaczego miałbyś uczestniczyć w tym szkoleniu i cóż ono może zmienić?

 

Takie pytanie nasuwa się większości z nas. Znaczy to tylko tyle, że zachowujemy zdrowy i inteligentny krytycyzm względem przedkładanych nam propozycji. A zatem jesteś w grupie, do której to szkolenie jest adresowane. Żadnego „prostackiego” pozytywnego myślenia czy też wmawiania, że jesteś doskonały. Raczej realistyczne podejście do procesów społecznych i czysto empiryczne poznanie własnej psychiki. Psychologia może być pasjonująca i pomagająca, o ile uprawiana jest w sposób restrykcyjnie naukowy (fakty, fakty, fakty). Wymaga to dużej wiedzy i doświadczenia, dlatego tak trudno o prawdziwie dobre szkolenie. Bo jakże unikatowe jest połączenie solidnej wiedzy psychologicznej i doświadczenia w bezpośredniej pracy z klientem!

 

Szkolenie „STRES i ASERTYWNOŚĆ” jest dla wszystkich, którzy czują, że czasami denerwują się zupełnie bez sensu. Źle odczytują sygnały swojego ciała i zamiast zastanowienia się na sytuacją - reagują nawykowo. Złość, frustracja i poczucie niemożności to normalna reakcja na stres (więcej na ten temat w artykule „Nie strzelać do posłańca”). Ja proponuję, aby nie zwalczać tylko objawy stresu, lecz działać przed jego powstaniem.

Czy możliwe jest działanie zapobiegające powstawaniu stresu, np. w pracy z klientami?

 

Aby odpowiedzieć na to pytanie, wystarczy się wnikliwie rozejrzeć. Zapewne znajdziecie Państwo osoby w swoim otoczeniu, które są efektywne w działaniu i wydające się, że nie podlegają tym wszystkim stresom, które nas dotykają. Jak one to robią?

 

A zatem możemy powiedzieć, że różnimy się konstrukcją naszej osobowości. Dlatego mimo tych samych warunków pracy jedni radzą sobie lepiej a inni gorzej Stąd już tylko jeden krok do stwierdzenia, że trzeba zająć się własną osobowością. Trzeba się zmienić!

Czy człowiek może się zmienić, inaczej reagować na sytuacje stresujące czy frustrujące?

 

Jeśli przyjmiemy, że nasze dotychczasowe reakcje są wynikiem naszych doświadczeń, to wydaje się logiczne, iż inne, nowe doświadczenia również mogą nas zmienić. A więc trzeba tylko stworzyć takie doświadczenia i je odpowiednio mocno odcisnąć na naszej osobowości, aby dokonały zmiany naszych zachowań. To nazywamy zmianą osobowości i uczeniem się.

 

Właśnie tak działają nasze szkolenia: tak, aby w tej samej sytuacji nasza reakcja była inna. Bardziej adekwatna do sytuacji, a zatem i mniej stresująca, gdyż organizm wtedy nie musi wysyłać sygnału, że postępujemy wbrew sobie. Takie zmienione działanie, to lepsze komunikowanie się z otoczeniem, klientami, współpracownikami. Lepsza komunikacja to więcej i lepiej załatwionych zadań w pracy. Ale nie tylko efektywność pracy się zmienia, lecz przede wszystkim jej jakość. Bo jakie decyzje można podejmować w stresie i frustracji?

Dla kogo jest to szkolenie i jakie będą z tego bezpośrednie korzyści?

 

Szkolenie jest dla tych z Państwa, którzy czują, że może być lepiej. Że często stres z pracy przenosi się do domu i oddziaływuje na Wasze zdrowie. Nie czekajcie na urlop, czy aż na wizytę u psychoterapeuty. Możesz już dziś zmienić swoją efektywność i zadowolenie z pracy.

 

Wszyscy zestresowani i sfrustrowani wiedzą, o czym mówię. Również niektórym szefom przydałaby się taka zmiana, ale jaki ich do tego namówić - oto jest pytanie?

Prowadzący: Zbigniew Karapuda

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin