Zabawy i gry bieżne konspekt Damian.doc

(54 KB) Pobierz
Konspekt lekkiej atletyki

Konspekt lekkiej atletyki

 

Zadanie główne lekcji:                                                                    Data: 09.XII.2009

         Zabawy i gry bieżne

                      

Cele operacyjne lekcji:                                                      Klasa: III B

1.umiejętności: uczeń potrafi poruszać się na polu zabawy            Płeć: Ch/Dz

bieżnej „Trzeciak”                                                                                                Liczba osób: 20             

2. wiadomości: uczeń zna zasady gry do pięciu podań                   Czas trwania: 45`

3. postawy: uczeń aktywnie uczestniczy na lekcji                         Miejsce: sala gimnastyczna

                                                                                                         Przybory lub przyrządy:

                                                                                                                           piłka gumowa,

Tok lekcji

Zadania szczegółowe

Czas /l. powtórzeń

Uwagi org- metodyczne

I Cześć wstępna

Czynności

organizacyjno- porządkowe

1. Zbiórka

2. Powitanie sportowe i sprawdzenie obecności

3. Sprawdzenie gotowości do zajęć

4. Podanie tematu zajęć

 

 

4`

   ********

   ********

          N

Zabawa ożywiająca

 

,,Berek Ranny’’- osoba wyznaczona przez prowadzącego stara się dotknąć uciekających uczniów. Po dotknięciu następuje przekazanie roli goniącego. Osoba złapana przez berka trzyma się za miejsce dotknięte przez niego i łapie pozostałych w tej pozycji.

 

 

 

 

4`

 

II A Część główna

Ćw. RR

 

Ćw. NN

Ćw. T w pł. strzałkowej

Ćw. T w pł. czołowej

Ćw. RR i NN

Ćw. T w pł. poprzecznej

Ćw. mm brzucha

Ćw. T w pł. mieszanej

Ćw. mm grzbietu

Ćw. równoważne

Podskoki

- Rozmieszczenie zespołu ćwiczebnego

Ćwiczenia kształtujące

- krążenia RR w przód i tył

- odrzuty RR w bok

- „przysiady”

- skłony z pogłębianiem

 

- skłony boczne

 

- „pajacyki”

- skręty T w prawą i lewa stronę stojąc w rozkroku, skurcz poziomy RR

- w leżeniu tyłem o NN ugiętych, RR splecione na karku, skłony T w przód

- „skrętoskłony

 

- w staniu rozkrocznym, chwyt RR za podudzia, napięcie mięsni grzbietu

- stojąc na jednej N, krążenia RR przodem w górę

- w przysiadzie podpartym, wyrzuty NN w tył

12 minut

 

 

5x

10x

 

 

10x

 

10x

10x

 

10x

 

10x

 

 

 

2 x 5razy

 

10x

N

* * * * *

* * * * *

* * * * *

* * * * *

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-

 

 

 

 

 

II B Cześć główna

Zabawa bieżna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zabawa rzutna

 

 

 

 

 

 

 

 

Zabawa bieżna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zabawa skoczna

 

 

 

 

 

 

Gra biegowo - rzutna

Realizacja zadania głównego lekcji

Trzeciak zwykły

Przebieg zabawy. Spośród dwójek wybiera się jedną, która rozpoczyna zabawę w ten sposób, że jeden z niej ucieka, drugi za nim goni. Uciekający, chroniąc się przed schwytaniem, staje przed najbliższą dwójką jako pierwszy, wówczas ostatni z powstałej w ten sposób trójki musi uciekać lub przystawać przed inną dwójką. Jeśli jednak zostanie schwytany, wówczas zmieniają się role.

 

„ Zbijak z zadaniem dodatkowym”

Przebieg zabawy. Uczniowie swobodnie biegają po sali, wśród nich znajduje się miękka piłka. Osoba będąca najbliżej piłki łapie ja i stara się zbić najbliższą osobę. Uczeń zbity wykonuje pięć „krzesełek”, czyli w zwisie na drabinkach 5 podciągnięć kolan do klatki piersiowej.

 

„Wyścigi numerów”

Przebieg zabawy. Dzieci siadają w siadzie skrzyżnym w kole odliczając do czterech. Na sygnał nauczyciela np. 2” wszystkie dwójki biegną jak najszybciej po obwodzie koła, zgodnie ze wskazówkami zegara, wracają na swoje miejsce. Ostatnia osoba z wywołanym numerem wykonuje zadanie dodatkowe – 5 przysiadów.

 

„Szczur”

Przebieg zabawy. Jedna osoba stojąca w środku posiada sznurek, kręci im dookoła własnej osi. Pozostali uczestnicy ustawieni dookoła podskakują nad „szczurem”. Osoba, która skuje zamienia się miejscem z osoba w środku.

 

„Gra do 5 podań”

Przebieg zabawy.

Na placu gry uczestniczą dwa zespoły. Zadaniem każdego z zespołów jest wymiana 5 podań między zawodnikami. Za każde wykonanie 5 podań otrzymuje się punkt. Drużyna bez piłki stara się przechwycić piłkę. Wygrywa zespół, który w określonym czasie zdobędzie więcej punktów

20 minut

 

 

 

4`

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3`

 

 

 

 

 

 

 

 

4`

 

 

 

 

 

 

 

 

3`

 

 

 

 

 

 

5`

 

- ustawienie dwójkami w kole, przerwy ok. 0,5m między ćwiczącymi

 

 

 

 

 

 

 

- prowadzący zwraca uwagę na poprawne wykonanie zadania dodatkowego

 

 

 

- zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo

 

 

 

 

 

 

 

 

- w przypadku dużej liczby uczestników można wprowadzić dwa „szczury”

 

 

- podział na 3 zespoły

- piłki nie wolno wyrywać z rąk

 

 

 

 

 

III Cześć końcowa Zabawa Uspokajająca

Zabawa „Dzień dobry”

Dzieci siadają na obwodzie koła. Wyznaczony uczeń odwrócone tyłem do pozostałych ma zgadnąć, kto z Sali wołał „dzień dobry”

2`

- dzieci siedząc pamiętają po prawidłowej postawie

2. Czynności organizacyjno- porządkowe

1. Omówienie tematu zajęć

2. Zbiórka, pożegnanie

3`

********

********

N

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin