Konspekt lekkiej atletyki
Zadanie główne lekcji: Data: 09.XII.2009
Zabawy i gry bieżne.
Cele operacyjne lekcji: Klasa: III B
1.umiejętności: uczeń potrafi poruszać się na polu zabawy Płeć: Ch/Dz
bieżnej „Trzeciak” Liczba osób: 20
2. wiadomości: uczeń zna zasady gry do pięciu podań Czas trwania: 45`
3. postawy: uczeń aktywnie uczestniczy na lekcji Miejsce: sala gimnastyczna
Przybory lub przyrządy:
piłka gumowa,
Tok lekcji
Zadania szczegółowe
Czas /l. powtórzeń
Uwagi org- metodyczne
I Cześć wstępna
Czynności
organizacyjno- porządkowe
1. Zbiórka
2. Powitanie sportowe i sprawdzenie obecności
3. Sprawdzenie gotowości do zajęć
4. Podanie tematu zajęć
4`
********
N
Zabawa ożywiająca
,,Berek Ranny’’- osoba wyznaczona przez prowadzącego stara się dotknąć uciekających uczniów. Po dotknięciu następuje przekazanie roli goniącego. Osoba złapana przez berka trzyma się za miejsce dotknięte przez niego i łapie pozostałych w tej pozycji.
II A Część główna
Ćw. RR
Ćw. NN
Ćw. T w pł. strzałkowej
Ćw. T w pł. czołowej
Ćw. RR i NN
Ćw. T w pł. poprzecznej
Ćw. mm brzucha
Ćw. T w pł. mieszanej
Ćw. mm grzbietu
Ćw. równoważne
Podskoki
- Rozmieszczenie zespołu ćwiczebnego
Ćwiczenia kształtujące
- krążenia RR w przód i tył
- odrzuty RR w bok
- „przysiady”
- skłony z pogłębianiem
- skłony boczne
- „pajacyki”
- skręty T w prawą i lewa stronę stojąc w rozkroku, skurcz poziomy RR
- w leżeniu tyłem o NN ugiętych, RR splecione na karku, skłony T w przód
- „skrętoskłony”
- w staniu rozkrocznym, chwyt RR za podudzia, napięcie mięsni grzbietu
- stojąc na jednej N, krążenia RR przodem w górę
- w przysiadzie podpartym, wyrzuty NN w tył
12 minut
5x
10x
2 x 5razy
* * * * *
-
II B Cześć główna
Zabawa bieżna
Zabawa rzutna
Zabawa skoczna
Gra biegowo - rzutna
Realizacja zadania głównego lekcji
„Trzeciak zwykły”
Przebieg zabawy. Spośród dwójek wybiera się jedną, która rozpoczyna zabawę w ten sposób, że jeden z niej ucieka, drugi za nim goni. Uciekający, chroniąc się przed schwytaniem, staje przed najbliższą dwójką jako pierwszy, wówczas ostatni z powstałej w ten sposób trójki musi uciekać lub przystawać przed inną dwójką. Jeśli jednak zostanie schwytany, wówczas zmieniają się role.
„ Zbijak z zadaniem dodatkowym”
Przebieg zabawy. Uczniowie swobodnie biegają po sali, wśród nich znajduje się miękka piłka. Osoba będąca najbliżej piłki łapie ja i stara się zbić najbliższą osobę. Uczeń zbity wykonuje pięć „krzesełek”, czyli w zwisie na drabinkach 5 podciągnięć kolan do klatki piersiowej.
„Wyścigi numerów”
Przebieg zabawy. Dzieci siadają w siadzie skrzyżnym w kole odliczając do czterech. Na sygnał nauczyciela np. „2” wszystkie dwójki biegną jak najszybciej po obwodzie koła, zgodnie ze wskazówkami zegara, wracają na swoje miejsce. Ostatnia osoba z wywołanym numerem wykonuje zadanie dodatkowe – 5 przysiadów.
„Szczur”
Przebieg zabawy. Jedna osoba stojąca w środku posiada sznurek, kręci im dookoła własnej osi. Pozostali uczestnicy ustawieni dookoła podskakują nad „szczurem”. Osoba, która skuje zamienia się miejscem z osoba w środku.
„Gra do 5 podań”
Przebieg zabawy.
Na placu gry uczestniczą dwa zespoły. Zadaniem każdego z zespołów jest wymiana 5 podań między zawodnikami. Za każde wykonanie 5 podań otrzymuje się punkt. Drużyna bez piłki stara się przechwycić piłkę. Wygrywa zespół, który w określonym czasie zdobędzie więcej punktów
20 minut
3`
5`
- ustawienie dwójkami w kole, przerwy ok. 0,5m między ćwiczącymi
- prowadzący zwraca uwagę na poprawne wykonanie zadania dodatkowego
- zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo
- w przypadku dużej liczby uczestników można wprowadzić dwa „szczury”
- podział na 3 zespoły
- piłki nie wolno wyrywać z rąk
III Cześć końcowa Zabawa Uspokajająca
Zabawa „Dzień dobry”
Dzieci siadają na obwodzie koła. Wyznaczony uczeń odwrócone tyłem do pozostałych ma zgadnąć, kto z Sali wołał „dzień dobry”
2`
- dzieci siedząc pamiętają po prawidłowej postawie
2. Czynności organizacyjno- porządkowe
1. Omówienie tematu zajęć
2. Zbiórka, pożegnanie
piwko22