1. Kiedy jest mi nudno – tydzień I
Cele ogólne:
- zachęcanie do wspólnych zabaw,
- rozpoznawanie i nazywanie kolorów,
- rozwijanie umiejętności rytmicznego poruszania się,
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów wg ich przeznaczenia,
- rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie trzech.
Treści programowe
Rodzaje aktywności
Aktywność i działalność dziecka
Cele operacyjne
Zabawy ruchowe
Środki dydaktyczne
Nasza grupa
- Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji:
- podejmowanie prób wspólnych zabaw
- ruchowa,
- poznawcza,
- językowa,
- społeczna
Wspólne zabawy pod hasłem: „W co się bawić, kiedy jest mi smutno?” . Zabawy rozwijające umiejętność współdziałania w grupie.
Dziecko:
- bawi się wspólnie z kolegami,
- przestrzega ustalonych zasad,
Zabawy orientacyjno –porządkowe: Usiądź – wstań.
Zabawy ruchowe z wykorzystaniem wiersza, pt. „Nuda”
Treść wiersza, korale różnego kształtu, klocki, kartki, farby, przedmioty wymienione w wierszu.
- matematyczna
Słuchanie wiersza W. Ścisłowskiego „Klocki”. Zespołowe zabawy konstrukcyjne, klockami różnego rodzaju. Wznoszenie budowli, porównywanie wielkości.
- wznosi budowle z klocków,
- nazywa kolory: żółty, czerwony, zielony, niebieski
Zabawa orientacyjno – porządkowa: Mówiące klocki.
Treść wiersza, klocki w różnych kolorach i kształtach.
- muzyczna,
Zabawy przy piosence „Pajacyk”. Nauka piosenki metodą fragmentami ze słuchu. Ćwiczenia słuchowe „Jaka to melodia?”.
- uczestniczy w zabawie ruchowej przy piosence,
- rozpoznaje znane melodie,
- próbuje śpiewać piosenkę,
Zabawa orientacyjno – porządkowa: Figurki,
Zabawa ruchowa: Kolor do koloru.
Nagranie piosenki, szarfy w czterech kolorach, rysunki pajaca,
- matematyczna,
Zabawa dydaktyczna „Co do siebie pasuje?” Klasyfikowanie przedmiotów, które do siebie pasują. Zagadki słuchowe „O czym mówię?”
- dobiera przedmioty pasujące do siebie,
- zgaduje o jakim przedmiocie mówi nauczyciel,
Zabawa ruchowa rozwijająca koncentracje uwagi: Krok do przodu, krok do tyłu.
Zabawa bieżna: Dogoń piłkę.
Nagranie piosenki, duże i małe obrazki pasujących do siebie przedmiotów, bębenek.
Zabawa dydaktyczna „Policz”. Układanie odpowiedniej ilości pasków z bibuły, zgodnie z poleceniem n- la. Rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie trzech.
- liczy do trzech,
- prawidłowo wykonuje polecenia,
Zabawa orientacyjno – porządkowa: Na krzesełko, za krzesełko.
Kartonowe koło, obrazki, piłki, gazety, krzesła, paski papieru.
LITERATURA:
„Przedszkole trzylatka” - przewodnik metodyczny, wyd. MAC Edukacja.
„Witajcie ręce – gry i zabawy ruchowe dla dzieci” – K.W. Vopel,
„Nauczycielka przedszkola”- miesięcznik edukacyjny.
2
JulaT