1. Kiedy jest mi nudno.docx

(19 KB) Pobierz

1.     Kiedy jest mi nudno – tydzień I

Cele ogólne:

- zachęcanie do wspólnych zabaw,

- rozpoznawanie i nazywanie kolorów,

- rozwijanie umiejętności rytmicznego poruszania się,

- rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów wg ich przeznaczenia,

- rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie trzech.

 

Treści programowe

Rodzaje aktywności

Aktywność i działalność dziecka

Cele operacyjne

Zabawy ruchowe

Środki dydaktyczne

 

Nasza grupa

- Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku
i akceptacji:

 

- podejmowanie prób wspólnych zabaw

 

-  ruchowa,

- poznawcza,

- językowa,

- społeczna

 

Wspólne zabawy pod hasłem:
„W co się bawić, kiedy jest mi smutno?” .  Zabawy rozwijające umiejętność współdziałania w grupie.

 

Dziecko:

- bawi się wspólnie z kolegami,

- przestrzega ustalonych zasad,

 

Zabawy orientacyjno –porządkowe: Usiądź – wstań.

 

Zabawy ruchowe z wykorzystaniem wiersza, pt. „Nuda”

 

Treść wiersza, korale różnego kształtu, klocki, kartki, farby, przedmioty wymienione w wierszu.

 

- językowa,

- poznawcza,

- matematyczna

 

Słuchanie wiersza
W. Ścisłowskiego „Klocki”. Zespołowe zabawy konstrukcyjne, klockami różnego rodzaju. Wznoszenie budowli, porównywanie wielkości.

 

 

- wznosi budowle z klocków,

- nazywa kolory: żółty, czerwony, zielony, niebieski

 

Zabawa orientacyjno – porządkowa: Mówiące klocki.

 

Treść wiersza, klocki w różnych kolorach i kształtach.

 

- poznawcza,

- muzyczna,

- ruchowa,

 

Zabawy przy piosence „Pajacyk”. Nauka piosenki metodą fragmentami ze słuchu. Ćwiczenia słuchowe „Jaka to melodia?”.

 

- uczestniczy w zabawie ruchowej przy piosence,

- rozpoznaje znane melodie,

- próbuje śpiewać piosenkę,

 

Zabawa orientacyjno – porządkowa:  Figurki,

 

Zabawa ruchowa: Kolor do koloru.

 

 

Nagranie piosenki, szarfy w czterech kolorach, rysunki pajaca,

 

- poznawcza,

- ruchowa,

- matematyczna,

 

Zabawa dydaktyczna „Co do siebie pasuje?” Klasyfikowanie przedmiotów, które do siebie pasują. Zagadki słuchowe
„O czym mówię?”

 

- dobiera przedmioty pasujące do siebie,

- zgaduje o jakim przedmiocie mówi nauczyciel,

 

Zabawa ruchowa rozwijająca koncentracje uwagi: Krok do przodu, krok do tyłu.

 

Zabawa bieżna: Dogoń piłkę.

 

Nagranie piosenki, duże i małe obrazki pasujących do siebie przedmiotów, bębenek. 

 

- poznawcza,

- matematyczna,

- ruchowa,

 

Zabawa dydaktyczna „Policz”. Układanie odpowiedniej ilości pasków
z bibuły, zgodnie
z poleceniem n- la. Rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie trzech.

 

- liczy do trzech,

- prawidłowo wykonuje polecenia,

 

Zabawa orientacyjno – porządkowa: Na krzesełko, za krzesełko.

 

Kartonowe koło, obrazki, piłki, gazety, krzesła, paski papieru.

 

 

LITERATURA:

„Przedszkole trzylatka” - przewodnik metodyczny, wyd. MAC Edukacja.

„Witajcie ręce – gry i zabawy ruchowe dla dzieci” – K.W. Vopel,

„Nauczycielka przedszkola”- miesięcznik edukacyjny.

 

 

2

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin