Marketing alternatywny.pdf

(535 KB) Pobierz
196469393 UNPDF
196469393.001.png
Niniejszy darmowy ebook zawiera fragment
pełnej wersji pod tytułem: "Marketing alternatywny"
Aby przeczytać informacje o pełnej wersji, kliknij tutaj
Darmowa publikacja dostarczona przez
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez
Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości
publikacji bez pisemnej zgody wydawcy. Zabrania się jej
odsprzedaży, zgodnie z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśl i .
© Copyright for Polish edition by ZloteMysli.pl
Data: 29.04.2006
Tytuł: Marketing alternatywny (fragment utworu)
Autor: Jakub Wicher
Projekt okładki: Marzena Osuchowicz
Ilustracja na okłądce: Jacek Jaśkowiak
Korekta: Sylwia Fortuna
Skład: Anna Popis-Witkowska
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli
Złote Myśli s.c.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
EMAIL: kontakt@zlotemysli.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
196469393.002.png
SPIS TREŚCI
KRÓTKA HISTORIA MARKETINGU ALTERNATYWNEGO . .....................................5
Wygrywają kreatywni . ......................................................................................................5
Upadek Imperium . ...........................................................................................................6
Wojna Światowa o klienta . ...............................................................................................6
Nowa Era . ..........................................................................................................................7
Podium w Twoim zasięgu . ................................................................................................7
Alternatywa . ......................................................................................................................8
Dwa fronty rynku . ............................................................................................................8
Tryumf nowej ery . ............................................................................................................9
Zaoszczędzisz mnóstwo, a zyskasz jeszcze więcej . ..........................................................9
MARKA I LANS . .....................................................................................................11
XXI wiek – wiek abstrakcji . ............................................................................................11
Zarządzanie wartością niematerialną . ...........................................................................12
Podbój świadomości . ......................................................................................................12
Skuteczna transmisja . .....................................................................................................13
Aby klient poprosił o dokładkę . ......................................................................................14
Nie szmery bajery . ..........................................................................................................14
Zmęczony rynek . ............................................................................................................15
Znokautuj konkurencję . ..................................................................................................15
Nie masz czym się wylansować? Żaden problem! . ........................................................16
Poniesieni przez emocje . .................................................................................................17
Ideologia marki . ..............................................................................................................18
Jak uczynić produkt kultowym? . ...................................................................................18
Likwidacja przeszkód dla innowacji . .............................................................................25
I strzeż się zbyt jasnych gwiazd . ....................................................................................26
Lansuję się, więc jestem . ................................................................................................27
Cement bytów abstrakcyjnych . ......................................................................................28
Skromni zbierają resztki ze stołu . ..................................................................................28
Dzieło Twojego życia . .....................................................................................................29
Zacznij budować swoją markę . ......................................................................................29
Niezmordowany zapał . ...................................................................................................31
Zysk dla wytrwałych . .......................................................................................................31
Nigdy nie spoczywaj na laurach . ....................................................................................32
Wejdź w inne dziedziny . .................................................................................................32
MARKETINGOWE FUNDAMENTY . .......................................................................33
Reklama mobilna . ...........................................................................................................33
Materiały reklamowe . .....................................................................................................34
Dodatki do strony internetowej . ....................................................................................35
Sklep internetowy . ..........................................................................................................38
Pozycjonowanie stron internetowych . .........................................................................39
Marketing internetowy . .................................................................................................42
Dbanie o kontakty z klientami/marketing partnerski . .................................................43
Marketing Wirusowy i próby jego kontroli . ..................................................................45
Marka dla młodzieży . .....................................................................................................47
Przydatne adresy . ...........................................................................................................50
SAMODZIELNE BADANIA RYNKU . .......................................................................54
Zbadaj konkurencję . .......................................................................................................65
Zbadaj swoich klientów . .................................................................................................72
Opracowanie ankiet . ......................................................................................................84
Focus według marketingowych partyzantów . ..............................................................88
A więc? . ...........................................................................................................................92
BADANIE WIZERUNKU FIRMY . ...........................................................................93
Czym jest wizerunek firmy? . ..........................................................................................94
Dobór próby . ...................................................................................................................95
Czym zmierzyć wizerunek? . ...........................................................................................97
Jak „zmierzyć” wizerunek firmy? . .................................................................................99
Zbieranie danych z ankiet . ...........................................................................................100
Wykres wizerunku firmy – profil semantyczny . .........................................................103
Jak odczytać wyniki? . ...................................................................................................104
Jak porównać profile swojej firmy i konkurencji? . .....................................................105
Przeprowadzenie Analizy SWOT . ................................................................................107
PUBLIC RELATIONS . ..........................................................................................110
Zarząd Sfery Abstrakcji . ................................................................................................110
Zabawa w Boga . .............................................................................................................111
Nie tylko korumpowanie dziennikarzy . ........................................................................111
Kanon narzędzi i technik PR . .......................................................................................113
Działaj na wyobraźnię klientów . ...................................................................................115
Tożsamość wizualna . .....................................................................................................116
Biuletyn firmowy . ..........................................................................................................118
Ogłoszenia świąteczne w mediach . ..............................................................................120
Przekazywanie inwentarza . ...........................................................................................121
Sponsoring inkubatorów branżowych . ........................................................................123
Pomocna dłoń . ..............................................................................................................124
Jak wykorzystać dziennikarzy do promocji firmy? . ....................................................125
Wpływ na środowiska opiniotwórcze . .........................................................................134
Patronat nad serwisem internetowym . ........................................................................135
Wywiady w mediach . ....................................................................................................138
Wykorzystanie zjawiska Flash Mob/happeningów . ...................................................139
Pracownicy narzędziem PR . .........................................................................................144
Obrona przed czarnym pijarem . ..................................................................................145
„Pismaki & Szmatławce” . .........................................................................................146
Kłopotliwe fora internetowe . ...................................................................................150
PRZYDATNE ADRESY . ........................................................................................151
TWOJA FIRMA, TWOJA TWIERDZA . ..................................................................153
Zbadaj atmosferę w Twojej firmie . ..............................................................................154
Zbuduj pozytywną atmosferę w firmie . .......................................................................164
Podstawy rewolucji ducha firmy . .................................................................................167
Imprezy integracyjne . ...................................................................................................169
Szkolenia dla pracowników . .........................................................................................170
ZAKOŃCZENIE . ..................................................................................................174
MARKETING ALTERNATYWNY - darmowy fragment - kliknij po więcej
Jakub Wicher
● str. 5
Public Relations
Public Relations to zarządzanie informacją i sferą niematerialną
w ramach działań na rynku poprzez budowanie wizerunku firmy
i zaufania do niej. PR to działania długookresowe, mające na celu
budowanie więzi między firmą a otoczeniem. PR to obustronna
komunikacja między firmą a klientem, promocja firmy oparta na
opiniach innych, reklama firmy poprzez „niezależne” informacje,
informowanie otoczenia o działalności firmy, nadawanie ducha
firmie, zarządzanie jej wizerunkiem i relacjami z klientami,
wykorzystywanie wszystkich możliwych kanałów komunikacji
i odnajdywanie nowych.
Zarząd Sfery Abstrakcji
Zarówno reklama jak i PR zarządzają sferami wyobrażeń klientów
o firmie, czyli kontrolują niematerialny byt, jakim jest wizerunek
firmy. Między tymi dwoma dziedzinami są atoli pewne różnice.
Reklama to ogół treści, które mówisz o swojej firmie, PR to ogół
treści otoczenia na temat Twojej firmy. Reklama ma na celu
zwiększenie sprzedaży, jest apoteozą Twoich produktów i firmy,
przejaskrawia rzeczywistość i działa na emocje. PR działa na
racjonalną część naszego postrzegania.
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Jakub Wicher
196469393.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin