Za progiem.pdf
(
3296 KB
)
Pobierz
Za_progiem_srodki.indd
Małgorzata Skura
Michał Lisicki
Za progiem
Małgorzata Skura & Michał Lisicki
Za progiem
Jak rozwija się dziecko
i jaka jest rola nauczyciela
w tym rozwoju
Warszawa, grudzień 2011 r.
Wydawca:
Ośrodek Rozwoju Edukacji
Aleje Ujazdowskie 28
00-478 Warszawa
tel. +48 22 345 37 00
fax +48 22 345 37 70
Opracowanie gra czne:
Magdalena Cyrczak-Skibniewska
Nakład: 26 500 egz.
Przygotowanie do druku, druk i oprawa:
Agencja Reklamowo-Wydawnicza A. Grzegorczyk
www.grzeg.com.pl
Szczególne podziękowania dla Gucia,
który niestrudzenie nas inspirował.
Spis treści
Wstęp . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5
O kim jest ta książka?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
1. Pierwsze pytanie: Po co dziecko się uczy? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11
2. Jak myśli dziecko? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14
3. Jakie zagrożenia wynikają z założenia, że uczeń myśli jak dorosły? . . . . . . 24
4. Kiedy uczeń zaczyna myśleć tak jak dorosły? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 29
5. Jakie czynniki wpływają na rozwój dziecka?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32
6. Jak dzieci rozwiązują problemy?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37
7. W jaki sposób dziecko się uczy? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48
8. Jakie metody nauczania najlepiej sprzyjają procesowi uczenia się
dziecka? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59
9. Dlaczego praca w grupach (mniejszych i większych) jest skuteczniejsza
niż indywidualna nauka? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64
10. Dlaczego należy cieszyć się z tego, że dzieci popełniają błędy? . . . . . . . . . 71
11. Ostatnie pytanie: Po co nauczyciel?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74
Bibliogra a . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .78
Plik z chomika:
szalin1
Inne pliki z tego folderu:
Kusznierewicz H. Kusznierz K. - Rysunek dziecka a osobowość.pdf
(312 KB)
Rysunek rodziny_zasady interpretacji.doc
(73 KB)
Za progiem.pdf
(3296 KB)
Rozwój daje radość - J. KieIin.pdf
(31304 KB)
Uczeń z zaburzeniami zachowania. Budowanie strategii pracy w środowisku szkolnym.pdf
(473 KB)
Inne foldery tego chomika:
Książki
LITERATURA PEDAGOGICZNA
Literatura pedagogiczna(2)
Literatura pedagogiczna(3)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin