Już wakacje.doc

(59 KB) Pobierz
LUBIMY TO SAMO, ALE KAŻDY Z NAS JEST INNY 30

POZNAJEMY ŚWIAT ZA POMOCĄ ZMYSŁÓW 13.0617.06.2011  rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, zapachu, wzroku, słuchu,              podporządkowywanie się dorosłym dbającym o higienę zmysłów dziecka (np. kontroli wzroku, słuchu, ściszanie głosu na prośbę dorosłego)

 

Podstawa programowa

Sytuacyjne edukacyjne tworzone przez

nauczyciela i dzieci

Cele operacyjne

Dziecko:

Środki dydaktyczne Źródło

1-4,3-1,7-2

14-5,15-5

8-1,2,3,4

 

 

9-2,3,10-2,

5-3,

3-2,

 

3-3,4-1,

10-1,14-2,

 

14-3,

 

14-4,6

 

4-2,

5-3,4

1-1,3-1,

 

1-2,

3-4,

2-5,

6-5,

1-3,

1-3,2-4,

2-3,

2-1,

5-1,2

Słuchanie opowiadania A. Świerszczyńskiej „Brzydka sówka”.

Zabawy muzyczne przy piosence  „Na wakacje

 

 

Zamki budowanie z piasku.

Zabawa ruchowa bieżna Pająk i muchy

Zabawa rozwijająca spostrzegawczość „Przez dziurkę od klucza”

„Nasze minki” – zabawy z lusterkiem

Zabawa indywidualna rozwijająca umiejętność odwzorowywania „Ułóż to, co ja”

Ćwiczenia graficzne „Uśmiechnięta twarz”

 

Ćwiczenia w grupie – Liczę sylaby.

 

Praca w parach – układanie puzzli

Zabawy piłkami w przedszkolnym ogrodzie.

Swobodne rozmowy podczas schodzenia się dzieci.

 

Zabawy dowolne

Zabawy integracyjne

Zabawy w małych zespołach.

Zabawy swobodne.

Pomoc nauczycielce w przygotowaniach do zajęć

Samodzielne rozbieranie się w szatni

Korzystanie z toalety

Mycie zębów

Wycieranie nosa

Uczy się nie osadzać innych  po wyglądzie. Potrafi opowiedzieć treść wysłuchanego utworu.

Śpiewa piosenkę zespołowo i indywidualnie, rozpoznaje dźwięki z otoczenia, określa je, wykonuje „muzykę” za pomocą klaskania, cmokania, klaskania, tupania, itd. Słucha muzyki poważnej (Vivaldi „Lato”)

Konstruuje z piasku, określa właściwości fizyczne piasku (suchy, mokry, sypki), nie przeszkadza innym podczas pracy.

Ogląda poszczególne elementy sali przedszkolnej za pomocą jednego oka, określa i nazywa zauważone rzeczy,

Ćwiczy mimikę twarzy, ogląda świat w lusterku, próbuje puszczać zajączki. Układa zaproponowane przez nauczyciela kompozycje z mozaiki geometrycznej.

Dorysowuje brakujące elementy – oczy, usta, nos. Ogląda powstałe prace i opowiada swoje wrażenia

Powtarza słowa za nauczycielką , dzieli je na  sylaby, wyklaskuje ilość sylab równocześnie je wypowiadając.

Współdziała z kolegą, spostrzega charakterystyczne elementy.

Rzuca do obranego celu, podrzuca, bawi się w Kolanko

Wypowiada się, słucha uważnie innych dzieci, cierpliwie czeka na swoja kolej.

Bawi się zgodnie, wie, że wszystkie dzieci maja równe prawo do zabawy
Zachęca do zabawy dzieci nieśmiałe, pociesza w smutku.

Bawi się w małych grupach, współdziała.

Wybiera samodzielnie zabawki, pamięta o ich odkładaniu na półki.

Rozkłada pomoce (kredki, kartki).

Wiesza rzeczy w swojej szafce, zmienia obuwie, zapina zamki.

Spuszcza wodę po skorzystaniu z toalety i myje ręce.

Potrafi szorować żeby szczoteczką i płukać jamę ustna wodą.

Samodzielnie wyciera nos, prawidłowo wydmuchuje, wie, że należy zakrywać nos i usta przy kichaniu i kaszlu, dostrzega związek pomiędzy chorobą a leczeniem

Przew. trzylatka, cz. II, s.125

Płyta Elemetarz piosenki cz.18.

Vivaldi „Cztery pory roku”

Wiaderka, foremki, łopatki

Szablony „dziurek”

lusterka

mozaika geometryczna

kartki, kredki

 

Puzzle

Piłki

 

 

 

JUŻ WAKACJE 20.0624.06.2011  wyrażanie swoich myśli, potrzeb, przeżyć w rozmowach z dorosłymi w codziennych sytuacjach,              swobodne rozmowy na

tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych

Podstawa programowa

Sytuacyjne edukacyjne tworzone przez

nauczyciela i dzieci

Cele operacyjne

Dziecko:

Środki dydaktyczne Źródło

1-1,3-1,6-1,2

3,4,14-5,7

 

9-2,

 

8-2,3

 

5-3,

3-3,4-2,

14-5,

3-3,4,8-4,

 

10-1,14-1,

4-1,

1-1,3-3,

 

3-2,9-1,3

14-5,15-3,

1-2,5-1,

 

 

14-3,

1-5,4-3,5-2,

6-1,11-1,

2-4,5-3,4,6-5

11-1,2

6-5,10-1,

1-2,

2-1,

 

2-1,4,

2-2,

5-1

1-3,2-3,

Rozmowa na temat sposobów spędzania wakacji

 

 

”Wakacyjne marzenia”rysowanie kredkami

 

Zabawy rytmiczne – „Na wakacje”

 

Zabawa ruchowa z elem. czworakowania „Krety

Środki lokomocji na podróże wakacyjneopowiadanie na podstawie ilustracji i wierszy.

Marzy mi się" - zabawa wyciszająca w ogro­dzie przedszkolnym;

„Pociąg” - układanie kompozycji szeregowych – praca indywidualna.

„Czym jedziemy na wakacje?" - zagadki słucho­we w małych zespołach.

Oglądamy widokówki, przewodniki turystyczne – praca w małych grupach.

Gry i zabawy na placu przedszkolnym.

 

 

Zabawy stolikowe  materiałem plastycznym.

Rozmowy na temat konieczności zachowania bezpieczeństwa w określonych sytuacjach.

Pobyt na świeżym powietrzu

 

Zabawy konstrukcyjne

Kulturalne witanie się i zegnanie z nauczycielką.

Mycie rąk przed i po każdym z posiłków oraz w razie konieczności.

Czesanie po leżakowaniu.

Spożywanie posiłków.

Leżakowanie

Korzystanie z toalety

Potrafi wypowiadać się na temat. Wymienia przedmioty, jakie powinno się zabrać wyjeżdżając na wakacje. Wie jakie są sposoby spędzania czasu wolnego w sposób bezpieczny i ciekawy.

Potrafi wypowiadać się na temat swoich marzeń. Ozdabia kartkę według własnego pomysłu. Sprząta po zakończonej pracy.

Słucha i dowolnie interpretujemy ruchowo muzykę. Wyraża spostrzeżenia i przeżycia w różnych formach ekspresji.

Prawidłowo czworakuje.

Potrafi opowiadać o sposobach podróżowania na podstawie doświadczeń własnych i ilustracji. Rysuje swój środek podróży.

Słucha muzykę relaksacyjną; rozmawia o dziecięcych marzeniach; rozróżnia ma­rzenia realne (do spełnienia) i nierealnych.

Próbuje układać kompozycję szeregową z figur geometrycznych o powtarzającym się rytmie.

Rozpoznaje odgłosy różnych pojazdów, rozpoznaje charakterystyczne odgłosy pojaz­dów z najbliższego środowiska

Wypowiada się o regionach naszego kraju (ciekawe miejsca do zwiedzania, charakterystyczne legendy).

Potrafi podporządkować się ustalonym zasadom gry. Bawi się w sposób bezpieczny, wie o zagrożeniach dla zdrowia i życia tkwiących w nieprzemyślanych zabawach wakacyjnych.

Manipuluje, lepi plasteliną na temat dowolny.

Wie, jak należy zachować się w sytuacjach zagrażających życiu. Wie, że niektóre zabiegi są konieczne dla zdrowia

Zwraca uwagę na właściwy do warunków atmosferycznych ubiór oraz na bezpieczeństwo podczas korzystania ze sprzętu sportowo – rekreacyjnego.

Buduje z klocków różne pojazdy na wakacyjna podróż.

Stosuje zwroty grzecznościowe.

Zwracanie uwagi na zachowanie higieny osobistej –

Rozumie zasadę nie korzystania z przedmiotów osobistego użytku należących do innych osób.

Kulturalnie zachowuje się przy stole

Wie o konieczności odpoczynku dla zdrowia.

Próbuje samodzielnie korzystać z papieru toaletowego.

Plansze, ilustracje

 

 

Kredki, kartki

 

Elementarz piosenki cz.18

 

Ilustracje pojazdów, kredki, karty pracy

 

Mozaika geometryczna

Płyta CD z nagraniami

Widokówki

 

 

 

Plastelina

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin