………………………………………………
IMIĘ I NAZWISKO UCZNIA
Czytaj bardzo uważnie każde polecenie.
1. Podkreśl bohaterów lektury.
Tiuzdejek, Puc, Mikado, panna Zosia, Bursztyn, panna Agata, Tomasz, Katarzyna, Mruczek, Krysia, Imka, wujek
2. Podane imiona połącz z odpowiednimi określeniami.
mądry
uparty
Puc leń
nieuk
Bursztyn dobrze wychowany
podaje łapę
umie służyć
przebiegły
3. Wybierz spośród trzech propozycji właściwą odpowiedź na podane
pytanie. Otocz ją pętlą.
a) Co było wspólnym mieszkaniem Puca, Bursztyna i Imki?
· altana w ogrodzie,
· buda,
· poduszka pod stołem w kuchni.
b) Dlaczego Katarzyna była uważana za najważniejszą osobę w
domu?
· przygotowywała dla wszystkich posiłki,
· była bardzo surowa,
· sprzątała.
c) Kto pewnego dnia przyjechał pociągiem?
· panna Agata, Tiuzdejek i Mikado,
· goście z zagranicy,
· tata Krysi z jej psem Reksem.
d) Dlaczego panna Agata postanowiła wrócić do miasta?
· wiejskie psy miały zły wpływ na jej ulubieńców,
· tęskniła za miastem,
· bała się o bezpieczeństwo swoich piesków.
e) Który z psów został na wsi?
· żaden,
· Tiuzdejek,
· Mikado.
4. Napisz kilka zdań na temat: Dlaczego wszyscy lubili Mikaduchnę, a nikt nie znosił Tiuzdejka?
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
5. Rozwiąż krzyżówkę.
1) Pojazd szynowy, którym przyjechała na wieś panna Agata.
2) Wielki buldog.
3) Przysmak psów.
4) ……… i Bursztyn.
5) Pozostał z nią Mikado.
6) Imię psa w ubranku.
……………………………………………………
IMIĘ I NAZWISKO
Uważnie czytaj wszystkie polecenia.
Powodzenia!
1. Podaj imię i nazwisko autora książki „Kajtkowe przygody”.
………………………………………………………………
2. Podkreśl bohaterów przeczytanej lektury.
Elemelek, Pawlaczykowie, Orczykowie, Weronika, Dratewka, Kajtuś, babcia, Antek, Marek
3. Uzupełnij zdania, korzystając z wyrazów podanych w ramce.
pamiętnika, wiosny, lata, Orczyków, głównego, bociana
Książka „Kajtkowe przygody” to opowieść ……………………… bohatera
……………………… Kajtka – o przygodach, które przeżywa w zagrodzie ………………… od końca ………………… do pierwszych
dni ………………… . Utwór napisany został w formie ……………… .
4. Napisz, czyje to słowa:
„Przepędziła mnie rodzina z gniazda, to trudno, ale przecież mam łąkę, mam topolę, mam zagrodę Orczyków … „
…………………………………………
5. Ustal odpowiednią kolejność zdarzeń.
…… Jazda traktorem.
…… Grzybobranie.
…… Bociani sejm.
…… Polowanie na myszy.
6. Uzupełnij krzyżówkę.
1) Leszcz, karp, płotka – wybierz tę rybę, którą chciał zjeść Kajtek.
2) Miejsce, w którym tytułowy bohater przyszedł na świat.
3) Jakie to imię? K-E-R-E-P-C-A-K
4) Drzewo, na którym znajdowało się bocianie gniazdo.
5) Imię psa.
6) Najmłodszy z Orczyków.
7) Niósł ………… ziemniaków worek (brakujący wyraz umieść w krzyżówce).
8) Pojazd, którym jeździł główny bohater.
……………………………………………
Ze skupieniem, bardzo uważnie czytaj wszystkie polecenia.
1. Czytaj uważnie zdania. Z każdego nawiasu wybierz właściwy wyraz i wpisz
go w miejsce kropek.
Książka „Nie płacz, koziołku”, której autorem jest ……………………
(Michałkow, Lofting), opowiada o przygodach …………………… (posłusznego, nieposłusznego) koziołka. Znalazł się on w prawdziwych tarapatach. Z pomocą przyszły mu ………………… (zwierzęta, dzieci), odpędzając znacznie silniejsze ……………… (niedźwiedzie, wilki).
Lektura ukazuje znaczenie ………………… (punktualności, przyjaźni). Zachęca do niesienia …………………… (miłego słowa, pomocy).
2. Pokoloruj bohaterów lektury.
...
baulan