Zachęacanie dzieci do wypowiadania sie na podstawie wiersza Nie obejdzie sie bez misia.doc

(305 KB) Pobierz
12

12.10.2012

 

Temat: Zachęcanie dzieci do wypowiadania się na temat swojej ulubionej zabawki na                               podstawie wiersza M. Czerkawskiej „Nie obejdzie się bez misia”.

 

Cele:

·         doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat,

·         rozwijanie ekspresji ruchowej,

·         rozwijanie myślenia,

·         doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 3

 

Środki dydaktyczne: Wiersz M. Czerkawskiej „Nie obejdzie się bez misia”, ilustracja misia, piłki, balona, lalki, klocków, bąka, huśtawki, zagadki do ilustracji, płyta CD z muzyką, kontur pajacyka.

 

Przebieg:

Lp.

Zagadnienie

Treść

Uwagi metodyczne

1.

Czynności wstępne.

Przywitanie się wierszykiem „Wszyscy są, witam Was…”

 

2.

Zabawa „Powitanie misiów”.

Dzieci misie chodzą po sali, podają sobie kolejno ręce – witają się.

 

3.

Ćwiczenia ortofoniczne „Mruczące misie”.

Dzieci naśladują głos mruczącego, zadowolonego misia, a potem ryczą jak zły, głodny miś.

 

3.

Zapoznanie i omówienie treści wiersza.

Przeczytanie wiersza M. Czerniawskiej „Nie obejdzie się bez misia” połączona z pokazem ilustracji misia. Rozmowa na temat wiersza.

Dzieci odpowiadają na pytania:

·         Jaką zabawkę miała Krysia?,

·         Co robił zawsze miś?,

·         A jakie są wasze ulubione zabawki?

3.

Rozwiązywanie zagadek.

Nauczyciel rozkłada na dywanie ilustracje zabawek. Dzieci odgadują zagadki i dopasowują ilustrację do odpowiedzi.

Przeliczanie zabawek.

Oczka zamyka i mówi mama, sukienki dla niej uszyjesz sama (lalka).

Z czego można zbudować domy, mosty i wieże? Nie zepsujesz zabawki, choć na części rozbierzesz (klocki).

Gdy ją bijesz, to nie płacze, ale wesoło do góry skacze (piłka).

Jeden lata pośród trawy, drugi służy do zabawy (bąk).

Mała deseczka na długim sznurze, raz jesteś na dole, raz jesteś na górze (huśtawka).

Czy znacie zabawkę, która w karnawale kupują ludzie dorośli i biorą na bale (balon).

 

4.

Zabawa „Bal zabawek”.

Marsz, bieg, podskoki po całej sali. Podczas przerwy w muzyce – przerwa w ruchu i oczekiwanie na hasło do dalszej zabawy.

Hasłem jest wywołanie określonej zabawki:

- misie – poruszają się wolna, na czworakach po całej Sali,

- pajace – dzieci skaczą w miejscu, rozkładając na boki ręce i nogi,

- piłki – skaczą obunóż w miejscu i obracają się dookoła,

- lalki – stoją na rozstawionych nogach, rozkładają ręce, kręcą głowami i powtarzają słowo: ma-ma,

- samochody – dzieci ujmują rękami „kierownicę”, jeżdżą w różnych kierunkach.

4.

Praca plastyczna

„Pajac”

Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy.

Kolorowanie konturu pajaca zgodnie z instrukcją.

5.

Czynności końcowe.

Wspólne oglądanie prac. Podziękowanie za udział w zajęciach.

Wystawa prac na tablicy w holu przedszkolnym.

 

~ Nie obejdzie się bez misia ~

Maria Czerkawska  

Bury misio jest ciekawy
i roboty, i zabawy.
Gdzie się tylko ruszy Krysia,
nie obejdzie się bez misia.

Przy śniadaniu, przy obiedzie
miś hyc! - już na stole siedzi.
Ciekawie nadstawia uszka
i zagląda do garnuszka.

Chce na oknie kozły fikać,
drzwi otwierać i zamykać,
chce w kuchence gaz zapalać,
ale Krysia nie pozwala.

W parku zawsze pierwszy pędzi
do wiewiórek, do łabędzi.
Gdzie się tylko ruszy Krysia,
nie obejdzie się bez misia.

 

 

1

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin