ocena_opis_I_wzor.doc

(50 KB) Pobierz
OCENA OPISOWA UCZNIA KLASY I – semestr I

OCENA OPISOWA UCZNIA KLASY I – semestr I                                       







imię i nazwisko                                                                                                   data

I. Zachowanie się ucznia w czasie lekcji i sposób wykonywania zadań.

1. Samodzielność w pracy: zawsze samodzielnie, czasami oczekuje pomocy, zawsze oczekuje pomocy.

2. Skupienie się na wykonywanym zadaniu: skupiony, rozproszony, ma trudności ze skupieniem uwagi, nadpobudliwy, spokojny, opanowany.

3. Dążenie do ukończenia zadania: zawsze doprowadza pracę do końca, czasami przerywa, najczęściej nie kończy.

4. Tempo pracy: dobre, w niektórych przypadkach spowolnione, najczęściej spowolnione.

5. Odrabianie prac domowych: zawsze odrabia, sporadycznie nie odrabia, często nie odrabia, najczęściej nie odrabia.

6. Przygotowanie do lekcji: zawsze przynosi materiały i narzędzia, sporadycznie zapomina, często nie przynosi.

  Dziecko w grupie

Lubi przewodniczyć, podporządkowuje się chętnie – biernie, jest lubiany, ma grono przyjaciół liczne – nieliczne, łatwo nawiązuje kontakty z rówieśnikami. Przestrzega norm społecznych: zawsze, zazwyczaj, czasami, rzadko.

Wykazuje: umiejętność współpracy w grupie, nieśmiałość, pewność siebie, aktywność, takt, poczucie humoru.

W stosunku do rówieśników: koleżeński, złośliwy, agresywny, kłótliwy, lubi przewodzić, jest akceptowany.

Stosunek do mienia szkoły, klasy: szanuje sprzęt, niszczy celowo..........................................

Inne uwagi: samodzielny6, zaradny, chętny do pomocy, dobrze wywiązuje się z obowiązków, funkcji.

Noszenie mundurka: nosi systematycznie, sporadycznie zapomina, nosi niesystematycznie.

Przyswojenie wybranych treści programowych

II. Edukacja polonistyczna

1. Mówienie

a) wypowiedź swobodna: wypowiada się chętnie, niechętnie, często, rzadko, prawie wcale

b) budowa zdań: prawidłowa, nieprawidłowa, wypowiada się rozwiniętymi zdaniami, prostymi zdaniami, pojedynczymi wyrazami, nie wypowiada się

c) słownictwo: bogate, ubogie, wystarczające, gwarowe

2. Czytanie

a) rozpoznawanie liter: właściwe, myli litery, nie rozpoznaje wszystkich liter

b) czyta: głosuje, sylabizuje, pełnymi wyrazami

3. Pisanie

a) poziom graficzny pisma:

·         Kształt: poprawny, błędny

·         Łączenie liter: właściwe, błędne

·         Mieszczenie w liniaturze: poprawne, niedokładne, nie zawsze pisze we właściwych liniach

b) tempo pisania: wolne, umiarkowane, szybkie

c) pisanie pod kierunkiem nauczyciela:

              - przepisywanie:              dokładne, pomyłek wiele

              - pisanie z pamięci: bezbłędne, drobne pomyłki, wiele pomyłek........................................

d) estetyka pisma: pismo staranne, niestaranne, dba o czystość pracy

III. Edukacja matematyczna

1. Rozpoznawanie prostych figur geometrycznych: rozpoznaje, nie rozpoznaje

2. Liczenie elementów w zbiorze: sprawne, powolne, nie liczy

3. Wskazywanie kolejności elementów: wskazuje prawidłowo, myli, nie wskazuje

4. Zapisywanie cyfr odpowiadających poszczególnym liczbom w zakresie 10: prawidłowo, nieprawidłowo

5. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10: bezbłędnie, czasami robi błędy, nie potrafi, wykonuje z pomocą nauczyciela zawsze na konkretach

6. Rozwiązywanie zadań tekstowych: rozwiązuje samodzielnie, nie potrafi rozwiązać, rozwiązuje z pomocą nauczyciela......................................................................................

IV. Edukacja środowiskowa

Wiedza o najbliższym środowisku: posiada, nie posiada

V. Edukacja artystyczno - techniczna

Chętnie – niechętnie podejmuje działania plastyczno- techniczne

Starannie – niestarannie wykonuje prace

Doprowadza – nie doprowadza pracy do końca

VI. Edukacja fizyczno – zdrowotna

Chętnie – niechętnie bierze udział w zajęciach

Sprawny – niesprawny fizycznie

Aktywny – bierny podczas gier i zabaw zespołowych

Chętnie – niechętnie uczestniczy w nauce pływania

VII. Edukacja muzyczna

Śpiewa – nie śpiewa poznane piosenki

Wykazuje – nie wykazuje poczucia rytmu

VIII. Religia

Uczeń opanował wiadomości z religii w stopniu: celującym, bardzo dobrym, dobrym, dostatecznym, dopuszczającym, niedostatecznym

IX. Język angielski

SŁOWNICTWO:

·         potrafi / nie potrafi powtórzyć i zapamiętać poznane słownictwo

·         pamięta niektóre wyrazy i zwroty

·         robi sporadycznie / często / zawsze błędy

WYKONYWANIE ĆWICZEŃ I POLECEŃ ZGODNIE Z INSTRUKCJĄ:

·         samodzielnie

·         sporadycznie oczekuje pomocy

·         wykonuje zawsze z pomocą

PROWADZENIE ZESZYTU ĆWICZEŃ:

·         systematycznie prowadzi

·         czasami zaniedbuje

·         nie prowadzi

X. INFORMATYKA

1. Obsługa myszki: poprawnie, dobrze, doskonale

2. Uruchamianie poznanych programów : poprawnie, dobrze, doskonale

3. Znajomość funkcji podstawowych klawiszy: poprawnie, dobrze, doskonale

 

XI. Wskazówki i zalecenia do dalszej pracy:

.......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

 

podpis wychowawcy

                                                                                                                                                                       

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin