Anna Roszkowska
PWD, II r., studia stacjonarne II stopnia
Praca zaliczeniowa: propozycje ćwiczeń rozwijających twórcze myślenie u dzieci
Przedmiot: balon
Giętkość myślenia:
1. Czym innym mógłby być balon? Do czego można byłoby go wykorzystać?
2. Pytania do balonu.
3. Wymyślanie innej nazwy dla balonu.
4. Gdybym był/była balonem…
Dzieci kolejno mówią co by czuły, jak by wyglądały, co by robiły, gdyby były balonem.
5. Zabawa „Mój balon ma magiczne właściwości…”
Każde dziecko wymyśla jakąś wyjątkową cechę swojego balonu, (np.: Mój balon po potarciu przenosi mnie w czasie)
6. Zabawa „Balon burmistrza jest…”
Dzieci wymyślają jak najwięcej wyrazów określających balon na określoną literę, (np.: p)
7. Balon jest jak… ponieważ…
Dzieci muszą porównać do czegoś balon i uzasadnić porównanie.
8. Mój balonikowy przyjaciel.
Dzieci tworzą z balonu postać, ozdabiając go bibułą, mazakami, wycinankami. Następnie opisują stworzoną osobę i nadają jej imię.
9. Taniec z balonami.
Dzieci dobierają się w pary i tańczą, przytrzymując balon między brzuchami. Balon nie może upaść ani się wyśliznąć.
10.
fabddd