balon.doc

(28 KB) Pobierz

Anna Roszkowska

PWD, II r., studia stacjonarne II stopnia

 

Praca zaliczeniowa: propozycje ćwiczeń rozwijających twórcze myślenie u dzieci

 

Przedmiot: balon

 

Giętkość myślenia:

1.       Czym innym mógłby być balon? Do czego można byłoby go wykorzystać?

2.       Pytania do balonu.

3.       Wymyślanie innej nazwy dla balonu.

4.       Gdybym był/była balonem

Dzieci kolejno mówią co by czuły, jak by wyglądały, co by robiły, gdyby były balonem.

 

5.       Zabawa „Mój balon ma magiczne właściwości…”

Każde dziecko wymyśla jakąś wyjątkową cechę swojego balonu, (np.: Mój balon po potarciu przenosi mnie w czasie)

6.       Zabawa Balon burmistrza jest…”

Dzieci wymyślają jak najwięcej wyrazów określających balon na określoną literę, (np.: p)

7.       Balon jest jak… ponieważ…

Dzieci muszą porównać do czegoś balon i uzasadnić porównanie.

8.       Mój balonikowy przyjaciel.

Dzieci tworzą z balonu postać, ozdabiając go bibułą, mazakami, wycinankami. Następnie opisują stworzoną osobę i nadają jej imię.

9.       Taniec z balonami.

Dzieci dobierają się w pary i tańczą, przytrzymując balon między brzuchami. Balon nie może upaść ani się wyśliznąć.

10.    

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin