diagnoza 6-latka.doc

(53 KB) Pobierz
Dojrzałość 6-latka

Dojrzałość 6-latka

Arkusz diagnozy

 

 

…………………………………………………………………………………………….

        (imię i nazwisko dziecka)                                                                                               data urodzenia (wiek; lat; miesięcy)

 

 

…………………………………………………………………………………………….

        rodzice lub opiekunowie                                                   adres                                       telefony kontaktowe;   e-mail                 

 

 





SPRAWNOŚĆ RUCHOWA

·         Zwinnie biega i skacze ………………………………………………….

·         Stoi na jednej nodze  (lekko się chwieje) ……………………………….

·         Skacze na jednej nodze  P  L  …………………………………………...

·         Kopie piłkę z rozbiegu  P  L  ……………………………………………

·         Robi przysiad (3x) ………………………………………………………





SPRAWNOŚĆ  RĄK

·         Sprawnie myje ręce i buzię  ……………………………………………..

·         Sprawnie je łyżką ………………………………………………………..

·         Chętnie buduje z klocków ……………………………………………….

·         Wycina po liniach prostych P  L………………………………………….

·         Sznuruje buty, wiąże kokardki …………………………………………...





SPRAWNOŚĆ RYSOWANIA

·         Prawidłowo trzyma ołówek/kredkę/mazak P  L  …………………………

·         Chętnie koloruje ………………………………………………………….

·        





*Rysuje figury :                 X ………………………………………….

·        

































Rysuje szlaczki                                        …………………………………

·         Rysuje postać człowieka  ………………………………………………

·        Głowę z elementami twarzy

·        Dwuwymiarowy tułów

·        Dwuwymiarowe ręce, nogi





SPOSTRZEGANIE WZROKOWE

·         Chętnie układa puzzle …………………………………………………….

·         Lubi oglądać obrazki w książkach ………………………………………..

·         Układa klocki wg wzoru (np. „patyczaki”) ……………………………….

·         Chętnie odwzorowuje litery i cyfry …….…………………………………

·         *Patrząc na wzór , narysuje określone kształty ……………………………





SPOSTRZEGANIE  SŁUCHOWE

·         Chętnie słucha czytanych bajek ……………………………………………

·         Dzieli zdania na 3-4 wyrazy, wyraz na sylaby ……………………………..

·         Wysłuchuje głoski w nagłosie ………………………………………………

·         Dość szybko uczy się wierszy i piosenek …………..……………………….

·         Odtwarza proste rytmy ………………………………………………………

 





MOWA

·         Zdaniami opowiada, co mu dolega, czym się cieszy …………………………..

·         Opowiada wydarzenia, filmy, bajki itp. ………………………………………..

·         Nazywa przedmioty, zwierzęta; opisuje ich cechy …………………………….

·         Opisuje obrazek ………………………………………………………………...

·        Wymienia elementy, czynności, buduje zdania ………………………...

·        Określa stosunki przestrzenne (np. za, w, pod) …………………………

·        Wymowa prawidłowa, zła (jakie głoski źle wymawia …………………)………



ORIENTACJA W OTOCZENIU

·         Zna swój wiek, adres, imiona rodziców …………………………………………

·         Zna pory roku, umie je opisać …………………………………………………...

·         Zna dni tygodnia i ich następstwo ……………………………………………….

·         Zna pojęcia: dziś, jutro, wczoraj …………………………………………………

·         Rozumie pojęcia: przód, tył, prawo, lewo ……………………………………….

 

MYŚLENIE I PAMIĘĆ

·         Zapamiętuje kształty figur, liter i cyfr ……………………………………………

·         Potrafi wskazać kilka różnic między parami: lizak-chleb, samolot-samochód,

      słoń-kot …………………………………………………………………………... 

·         Potrafi wskazać podobieństwa między nimi ……………………………………...

·         Potrafi klasyfikować zbiór różnych klocków wg 2-3 kryteriów…………………..

·         Układa prawidłowo historyjki obrazkowe…………………………………………







MYŚLENIE MATEMATYCZNE

·         Prawidłowo przelicza 5,10 liczmanów ……………………………………………..

·         Wykona polecenie: zbuduj wieżę z 5, 9 klocków…………………………………...

·         Dodaje: do 5, do 10 ………………………………………………………………….

·         Na liczmanach

·         W pamięci

·         Odejmuje w granicach: 5, 10 ………………………………………………………..

·         Na liczmanach

·         W pamięci

·         Rozumie pojęcia: mniej, więcej, tyle samo ………………………………………….





KONTAKTY Z DZIEĆMI

·         Jest lubiany przez dzieci, zapraszany do zabawy …………………………………….

·         Bawi się zgodnie, bez zbytnich konfliktów …………………………………………..

·         Pociesza płaczące lub smutne dziecko ………………………………………………..

·         Pomaga innym dzieciom ………………………………………………………………

·         Stosuje się do poleceń skierowanych do grupy ……………………………………….





EMOCJE I STOSUNKI DO DZIAŁANIA

·         Pozostawione w placówce jest spokojne ………………………………………………

·         Rzadko się obraża, złości, płacze ………………………………………………………

·         Zwykle kończy zaczętą pracą pracę ……………………………………………………

·         Próbuje pokonywać trudności …………………………………………………………..

·         Zależy mu na dobrej ocenie swojej pracy ………………………………………………





CECHY CHARAKTERYSTYCZNE

·         Stan zdrowia, wady ……………………………………………………………………..

·         Zdolności, zainteresowania ……………………………………………………………..

·         Cechy zachowania ………………………………………………………………………

·         Lateralizacja:

·         Pracuje ręką  P  L …………………………………………………………………...

·         Kopie piłkę nogą  P  L ……………………………………………………………...

·         Stoi/skacze na nodze P  L …………………………………………………………..

·         Zagląda okiem P  L …………………………………………………………………

·         Mocne strony dziecka …………………………………………………………………..

·         Wymaga pomocy i ćwiczeń w zakresie ………………………………………………...

 

 





                                 

 

                                                                                Ocena ogólna

 

 

 

 

 

 

…………………………………………………………………………………………………..

miejscowość                                przedszkole nr                                  diagnozę wykonał (-a): imię i nazwisko                                 podpis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------

 

1) oceniamy każdą umiejętność w skali 3-stopniowej. Przy każdej funkcji wpisujemy uzyskaną sumę punktów i ocenę. Zazwyczaj wykonuje: Dobrze -2, Wystarczająco -1, Niewystarczająco -0,

2) Otocz kółkiem: P jeśli wykonuje prawą, a L jeśli wykonuje lewą stroną ciała.

3) podkreśl odpowiednie fragmenty tekstu oznaczonego kursywą,

4) w wierszu funkcji wpisujemy sumę otrzymanych punktów i odpowiadającą jej ocenę. 8-10 pkt. D, 4-7 pkt. –W, 0-3 pkt. –N,

5) ocena ogólna –suma otrzymanych punktów i ocena: 78-110 pkt –D (dobra), 51-77 pkt. –W (wystarczająca), 0-50 pkt. –N (niewystarczająca).

* rysuje wszystkie wzory –Dobrze -2, rysuje co najmniej 2 –Wystarczająco -1.…..lementami twarzy ...                 ...                                       adres                                        

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin