Z związku z tym, że niektórym często wyskakują jakieś błędy np. przy restore, czy downgrade postanowiłem napisać co oznaczają konkretne błędy.
Błędy ujemne
* -9815, -9814 i -9800 - błąd ustawień daty w komputerze Mac. Ustaw poprawną datę i zrestartuj komputer. Artykuł apple o tych błędach.
* -9812 - błąd występujący podczas połączenia z iTunes Store. Sprawdź czas systemowy, uaktualnij certyfikaty i sprawdź połączenie z internetem. Artykuł Apple o tym błędzie.
* -9808 - niepoprawna data systemowa.
* -5000 - błąd występujący podczas pobierania zakupionych utworów z iTunes na Mac'u. Artykuł Apple o tym błędzie.
* -50 - błąd występujący podczas pobierania zakupionych rzeczy. Należy usunąć Storm Vedio, QuickTime i iTunes, a następnie ponownie zainstalować iTunes. Artykuł Apple o tym błędzie.
* -35 - błąd występujący podczas pobierania zakupionych utworów z iTunes na Mac'u. Artykuł Apple o tym błędzie.
* -1 - błąd występujący podczas modyfikacji pliku IPSW nieaktualizującej wersji basebandu. Użyj TinyUmbrella aby wydostać się z trybu recovery.
Błędy od 1 do 100
* Error 1,2,3,6 albo jakakolwiek inna liczba mniejsza od 99: Oznacza, że telefon nie mógł przejść w tryb restore. Ręcznie wprowadź telefon w stan DFU i próbuj dalej, ale konkretnie:
* 1 - nie można przeprowadzić operacji downgrade'u oprogramowania. Zmień port USB (najlepiej na jeden z tych z tyłu) i zrestartuj komputer. Może być także spowodowany zbyt starą wersją iTunes -> zaktualizuj.
* 2 - Custom Firmware stworzone przez Sn0wbreeze 1.6 ma problem z patch'em ASR. Spróbuj użyć Custom Firmware zbudowanego za pomocą Sn0wbreeze 1.7 lub PwnageTool. Problem z uruchomieniem urządzenia.
* 6 - nie można przeprowadzić operacji downgrade'u oprogramowania. Zmień port USB (najlepiej na jeden z tych z tyłu) i zrestartuj komputer.
* 9 - o ile dobrze rozumiem, występuje przy Custom Firmware zbudowanego za pomocą PwnageTool: Seems to be a kernel panic. After patching kernel in PwnageTool with custom patches, restore failed with this. iRecovery then showed increased kernel panic count.
* 10 - w IPSW brakuje LLB(Low Level Bootloader) odpowiedzialnego za sprawdzanie sygnatury iBoot. Problem z uruchomieniem urządzenia. Nie można uniknąć aktualizacji basebandu tą metodą.
* 11 - w IPSW brakuje pliku bbfw
* 13 - występuje w przypadku próby instalacji wersji beta oprogramowania iPhone'a poprzez iTunes na systemie Windows (aby wgrywać oprogramowanie w wersji beta trzeba być developerem = posiadać Mac'a). Błąd może być również spowodowany portem USB - zmień na te z tyłu komputera. Wersja iTunes może być za stara -> zaktualizuj. Problem z uruchomieniem telefonu.
* 14 - błąd występujący podczas próby aktualizacji przy użyciu Custom Firmware. Należy użyć opcji Shift + Odtwórz i wtedy podać Custom Firmware. Problem z USB, sprawdź porty i kabel.
* 17 - urządzenie miało problem z wyświetleniem logo apple (applelogo img3), co spowodowało ten błąd.
* 20 - błąd występujący podczas próby downgrade'u z oprogramowania 2.0 na 1.1.1.
* 23 - problem z odtworzeniem lub aktualizacją oprogramowania spowodowany problemami sprzętowymi. Ustaw domyślną przeglądarkę. Sprawdź połączenia w iPhone, zmień baterię. Problem z pamięcią flash basebandu lub z procesorem.
* 26 - nieodpowiednia wersja flashowania NOR. Użyj nowszej wersji Sn0wbreeze.
* 28 - uszkodzone złącze dock w iPhone. Należy oddać telefon do serwisu.
* 29 - telefon zablokowany w trybie recovery. Dyskusja na forum wsparcia Apple o tym błędzie.
* 37 - użyty stary patch LLB(iPT2G) dla iPhone 3GS, problem powodowany PwnageTool: iPod touch 2G LLB patched with the 0x24000 Segment Overflow was used on an iPhone 3GS custom firmware. Known on damaged bundles from unofficial PwnageTool distributions or bundles.
Błędy z serii 10xx:
* 1002 - błąd podczas odtwarzania oprogramowania. Spróbuj ponownie. Zmień porty USB.
* 1004 - błąd podczas generacji plików typu SHSH dla basebandu. Występujący jedynie podczas przekierowania serwera aktywacji iTunes na serwer saurika (edycja pliku hosts). Użyj TinyUmbrella i wybierz opcję: "Kick Device Out Of Recovery" aby włączyć telefon.
* Error 1011, 1013, 1014, 1015 pod koniec restore: Oznacza to, że firmware modemu nie mogło zostać zaktualizowane. Jeżeli próbujesz zrobić downgrade (np. z 1.1.4. na 1.1.3), to ten błąd nie jest niczym nadzwyczajnym. Będziesz potrzebował aplikacji independence (dla użytkowników MAC) albo jailbreak(dla PC), aby wyprowadzić telefon z trybu recovery, po tym downgrade powinien przebiegać bez problemu. Jeżeli na twoim telefonie wyświetla się komunikat "konieczne jest odtworzenie"(lub podobny) i podczas próby odtworzenia oprogramowania wyskoczył Ci ten błąd to prawdopodobnie masz uszkodzony telefon. Możesz spróbować wprowadzić telefon w tryb DFU i wtedy zrobić recovery. Można też ustawić AutoBoot w iRecovery na True, lub użyć iREB lub TinyUmbrella.
Błędy z serii 14xx:
* 1413 - występuje podczas próby aktualizacji lub odtwarzania oprogramowania. Zrestartuj komputer, zmień porty, przeinstaluj system lub spróbuj na innym komputerze. Artykuł Apple o tym błędzie.
* 1415, 1417, 1418 - występuje podczas próby aktualizacji lub odtwarzania oprogramowania. Zrestartuj komputer, zmień porty, przeinstaluj system lub spróbuj na innym komputerze.
* 1428 - występuje podczas próby downgrade'u oprogramowania z http://www.iphonebus.com. Zrestartuj komputer, zmień porty, przeinstaluj system lub spróbuj na innym komputerze.
Błędy z serii 16xx:
* Error 1600:Dotyczy użytkowników OSX, spróbuj znaleźć ścieżkę ~/Library/iTunes/”Device Support”. Jeśli ta pozycja już tam jest spróbuj usunąć wszystkie pliki które się tam znajdują. Spróbuj restore w w trybie Recovery.
* 1601 i 1602 - błędy podczas restore. Artykuł Apple o tych błędach.
* Error 1602,1603: Są to właściwie nieznane błędy. Zazwyczaj oznaczają one, że PC stracił połączenie z telefonem. Restart urządzeń może to naprawić. Możliwe, że będzie także konieczność ponownej instalacji iTunes. W niektórych przypadkach sytuacja może być bardziej poważna i konieczne będzie oddanie telefonu do serwisu. Może Ci się poszczęścić jeśli spróbujesz zrobić restore bez karty SIM(wyciągnij kartę SIM i wprowadź telefon w tryb restore i próbuj jeszcze raz). Artykuł Apple o błędzie 1603.
* Error 1604: Apple napisało artykuł na temat tego błędu: http://support.apple.com/kb/TS1458
Niestety jest tylko wersja po angielsku. Jeżeli admin uzna, że ten post ma jakiś sens i nie napisałem głupot podczas tłumaczenia to jestem skłonny przetłumaczyć artykuł apple na polski, ale pożyjemy zobaczymy.
* 1611 - iTunes próbował przejść do trybu przywracania oprogramowania, ale urządzenie weszło w tryb Recovery. Spróbuj ponownie.
* 1619 - wersja iTunes za stara i nie potrafi przeczytać urządzenia w trybie DFU/Recovery -> zaktualizuj iTunes
* 1644 - plik IPSW oprogramowania został przeniesiony podczas jego odtwarzania. Spróbuj ponownie i nie przenoś pliku, aż operacja dobiegnie końca.
Błędy serii 20xx:
* 2001 - błąd występujący na Mac'ach z 2008/09 roku z MacOS 10.5.6. Należy zaktualizować oprogramowanie Mac'a lub użyć hub'a USB.
* 2002 - iTunes ma problemy z połączeniem, ponieważ wykorzystywane jest przez inny program lub połączenie zostało zerwane podczas sprawdzania połączenia z serwerem Apple.
* 2003 i 2005 - problem z połączeniem z urządzeniem. Sprawdź kabel USB i zmień gniazda. Jesli to nie pomoże to oznacza, że jest to usterka sprzętowa.
Błędy serii 30xx:
* 3002 - aktualizacja/odtworzenie do starszej niż aktualna wersji firmware jest niemożliwe, ponieważ Apple nie potwierdza plików SHSH. Może też być spowodowany błędem podczas próby połączenia serwerem aktywacji Apple. Błąd występuje również podczas próby aktualizacji oprogramowania przez serwer TSS (TinyUmbrella) lub serwer saurika (edycja hosts). Należy wtedy użyć opcji Shift+Odtwórz, a nie Aktualizuj.
* 3004 - brak połączenia z internetem podczas próby odtwarzania oprogramowania. iTunes nie może się połączyć z gs.apple.com. Sprawdź czy porty 80 i 443 nie są zablokowane na routerze.
* 3014 - źle edytowany plik hosts. Brak połączenia z gs.apple.com, serwerem saurika, ani serwerem TSS(Tiny Umbrella). Sprawdź czy porty 80 i 443 nie są zablokowane na routerze.
Błędy serii 31xx:
* 3194 - występuje podczas próby instalacji starszego niż najnowszy oprogramowania. Rozwiązaniem jest jedynie posiadanie plików SHSH dla danego softu i użycie przekierowania w pliku host na serwer aktywacyjny saurika.
* 3195 - "An internal error occurred." Brak SHSH dla danego oprogramowania. Prawdopodobnie to ten sam błąd co "This device isn't eligible for the request build." ale z dodatkowymi informacjami.
Błędy o wyższych numerach
* 11222 - program antywirusowy/zapora ma konflikt z iTunes.
* 20000 - błąd spowodowany nakładką graficzną w systemie Windows. Zastosuj standardowy motyw.
Błędy Hex:
* 0xE8000022 - błąd w plikach oprogramowania (IPSW) - konieczne odtworzenie oprogramowania.
* 0xE800003D - złe uprawnienia dla folderu Carrier Bundle. Napraw uprawnienia, lub przeprowadź restore, aby pozwolić iTunes na aktualizację ustawień sieci.
* 0xE800006B - urządzenie zostało niespodziewanie odłączone. Spróbuj ponownie.
* 0xE8000065 - błąd połączenia spowodowany Custom Firmware zbudowanego za pomocą Sn0wbreeze. Odłącz telefon, wyłącz go, włącz ponownie i podłącz po raz kolejny do komputera.
marcin7904