Sekrety_samoksztalcenia.pdf
(
512 KB
)
Pobierz
27542896 UNPDF
Niniejszy
darmowy
ebook zawiera
fragment
pełnej wersji pod tytułem:
"Sekrety samokształcenia"
Aby przeczytać informacje o pełnej wersji,
kliknij tutaj
Darmowa publikacja
dostarczona przez
ZloteMysli.pl
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez
Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości
publikacji bez pisemnej zgody wydawcy. Zabrania się jej
odsprzedaży, zgodnie z
regulaminem Wydawnictwa Złote Myśl
i
.
© Copyright for Polish edition by
ZloteMysli.pl
Data: 20.07.2007
Tytuł: Sekrety samokształcenia (fragment utworu)
Autorzy: Jadwiga Płocka
Projekt okładki: Marzena Osuchowicz
Korekta: Anna Popis-Witkowska
Skład: Anna Grabka
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli
Netina Sp. z o. o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
WWW:
www.ZloteMysli.pl
EMAIL:
kontakt@zlotemysli.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
SPIS TREŚCI
I WSTĘP
.............................................................................................5
Witaj!
.
...................................................................................................................5
Podziękowania
.
..................................................................................................11
II WPROWADZENIE – KILKA PODSTAWOWYCH POJĘĆ
.
..............12
Kilka podstawowych pojęć
.
................................................................................12
Andragogika
.
..................................................................................................13
Kształcenie ustawiczne
.
.................................................................................14
Samokształcenie
.
...........................................................................................15
Samoocena
.
....................................................................................................15
Samodoskonalenie
.
........................................................................................17
Samokontrola
.
...............................................................................................18
Samodyscyplina
.
............................................................................................19
Kształcenie na odległość
.
.............................................................................20
Technologia Informacyjna
.
...........................................................................20
E-learning
.
.....................................................................................................22
Kształcić się? – dlaczego? Jaki to ma sens – tyle wysiłku? Po co?
.
.................24
III DLACZEGO CZŁOWIEK DOROSŁY POWINIEN SIE UCZYĆ?
......25
IV TAJNIKI SAMOKSZTAŁCENIA
.
..................................................35
Jakie znaczenie może mieć samokształcenie?
.
.................................................37
Przystąp do procesu decyzyjnego!
.
...................................................................39
W jaki sposób chcę zrealizować zamierzony cel?
.
............................................43
Jaką drogę wybrać, aby samokształcenie było efektywne?
.
.............................45
V PROSTA DROGA DO SUKCESU
....................................................59
Model kształcenia przez całe życie
.
...................................................................60
Rola i funkcje nauczyciela konsultanta i słuchacza
.
.........................................63
Konsultacje, konferencje, sesje
.
........................................................................67
Model konferencji
.
........................................................................................69
Model konsultacji zbiorowej
.
........................................................................71
Model sesji przedegzaminacyjnej
.
................................................................75
Jak sporządzać notatki na konsultacjach, na co zwracać uwagę?
.
...................77
Materiały samokształceniowe
.
..........................................................................80
Jak pisać prace kontrolne?
.
...............................................................................83
Jak wykonać konspekt?
.
....................................................................................85
Jak przygotować się do zaliczenia przedmiotu?
.
..............................................88
VI JEŚLI E-LEARNING – TO W JAKI SPOSÓB UCZYNIĆ GO
SKUTECZNYM?
...............................................................................94
Specyfika e-learningu
.
.......................................................................................95
Dlaczego ważna jest konsekwencja w działaniu?
.
............................................97
Portal edukacyjny; Platforma edukacyjna – kontakty z
konsultantem
.........101
Pakiety edukacyjne
.
........................................................................................107
Jak zorganizować swoją naukę?
.
......................................................................115
LITERATURA
.................................................................................119
NETOGRAFIA
.
................................................................................121
„…to żaden powód nic nie robić tylko dlatego,
że nie można zrobić wszystkiego…”
Iwan Turgieniew
SEKRETY SAMOKSZTAŁCENIA –
darmowy fragment
–
kliknij po więcej
Jadwiga Płocka
●
str.
5
I WSTĘP
Witaj!
W XVI w. czeski myśliciel Commenius stwierdził, że nigdy nie jest za
późno na naukę.
Kształcenie przez całe życie to inaczej kształcenie ustawiczne
(continuing education). Jego celem jest ciągłe dokształcanie
zawodowe, podążające za rozwojem techniki i technologii. Ten
sposób kształcenia staje się konieczny z trzech powodów: w wyniku
postępu technologicznego, starzenia się wiedzy, konkurencji na
rynku oraz kurczącego się rynku pracy, a więc bezrobocia.
Odświeżanie i uzupełnianie wiedzy jest konieczne, aby utrzymać
odpowiedni poziom profesjonalizmu, zgodny z wymogami klienta.
Tylko przedsiębiorstwa, które wytwarzają produkty wysokiej jakości,
liczą się na rynku (bo jest olbrzymia na nim konkurencja – słabi
giną), a do tego wymagany jest wyspecjalizowany personel i miejsca
pracy są na ogół dostępne tylko dla osób posiadających wysokie
kwalifikacje w poszukiwanej specjalności.
Jeśli jednak myślisz, że dopiero współcześnie zauważyliśmy ten fakt
– to jesteś w błędzie.
Wyobraź sobie, że pierwsze ogłoszenie prasowe o kursach
korespondencyjnych ukazało się w USA w 1700 roku. W Polsce
w 1776 roku na Uniwersytecie Krakowskim podjęto próbę
„listownego kształcenia rzemieślników”
. W latach 20. XX w.
rozpoczęło działalność
„radio edukacyjne”
. Pierwsza telewizja
Copyright by Wydawnictwo
Złote Myśli
& Jadwiga Płocka
Plik z chomika:
orsime
Inne pliki z tego folderu:
Zostan_Kopernikiem.pdf
(514 KB)
Wykorzystanie_Internetu_w_dzialalnosci_malych_i_srednich_przedsiebiorstw_w_Polsce.pdf
(1062 KB)
Szkolny_start_dziecka.pdf
(545 KB)
Sztuka_pisania_perswazyjnych_tekstow.pdf
(555 KB)
Sztuka_pisania.pdf
(1412 KB)
Inne foldery tego chomika:
Gordon Ramsay - kurs gotowania
łacina
Logika
Nauka esperanto
nauka pisania na komputerze
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin