ewaluacja moja wrzesień paxdziernik.docx

(37 KB) Pobierz

 

Plany pracy wyrównawczej z dziećmi 5- letnimi

Cele ogólne:
• Wspieranie wszechstronnego rozwoju dziecka
• Wyrównywanie szans edukacyjnych


Pomoce:
• Karty pracy ( o różnym stopniu trudności)
• Kolorowanki, szablony do obrysowania
• Karty dydaktyczne, puzzle
• Układanki logiczne
• Mozaiki geometryczne
• Obrazki i rozsypanki obrazkowe
• Zagadki
• Duże i małe koraliki, sznureczki
• Plastelina
• Różnego rodzaju klocki

Ćwiczenia z zakresu rozwijania mowy i myślenia

Cele szczegółowe:
• Usprawnianie narządów mowy
• Wdrażanie do poprawnych, wyrazistych wypowiedzi
• Poszerzanie biernego oraz czynnego słownika dzieci

Rodzaje ćwiczeń:
• Praca z obrazkiem
• Praca z historyjką obrazkową
• Praca nad korygowaniem wad wymowy( zaburzeń artykulacyjnych)
• Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze i mimiczne
• Praca z rozsypanką obrazkową
• Układanie puzzli edukacyjnych
• Zagadki słowno – obrazkowe
• Praca z tekstem
• Zabawy dydaktyczne

Ćwiczenia rozwijające percepcję wzrokową

Cele szczegółowe:
• Doskonalenie pamięci i uwagi
• Ćwiczenia na spostrzegawczość

Rodzaje ćwiczeń:
• Składanie pociętych obrazków w całość
• Dopasowywanie części obrazków do całości
• Wyodrębnianie różnic między obrazkami
• Wyszukiwanie szczegółów na ilustracjach
• Dobieranie obrazków w pary
• Układanie klocków wg koloru, kształtu
• Zgadywanie „ Czego brakuje?”
• Dopasowywanie przedmiotu, klocka do swojego cienia

Ćwiczenia usprawniające sprawność manualną

Cele szczegółowe:
• Rozwijanie elastyczności i precyzji ruchów dłoni i palców

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

EWALUACJA OBSERWACJI

Wrzesień 0 październik 2012              ODDZIAŁ DZIECI 5- LETNICH

GRUPA III

 

 

 

 

 

 

Kod używany do ewaluacji:                                                                                                                              Nauczyciel prowadzący:                                                          

- (kolor zielony) – wysoki poziom rozwoju                                                        Jolanta Stawicka

- (kolor żółty) – przeciętny poziom rozwoju

- (kolor czerwony) – niski poziom rozwoju

- (kolor niebieski) – nie podlega ewaluacji

 

ROZWÓJ SPOŁECZNY I EMOCJONALNY

 

Nazwa umiejętności:

 

 

 

 

 

 

 

Numer dziecka

w dzienniku

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

Opuszcza rodziców bez objawów niepokoju

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

Umie zagospodarować swój wolny czas

 

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin