PLANY MIESIĘCZNE 3-LATKI
WRZESIEŃ
BLOK TEMATYCZNY: Pajacyk Fik-Myk. CEL OGÓLNY: Wprowadzenie dziecka w rytm życia w grupie. Zapoznanie z jednym z głównych bohaterów cyklu.
Dzień
Rodzaj aktywności dziecka
Przewidywane efekty edukacyjne
Zajęcia ruchowe
Realizacja treści podstawy programowej
Uwagi
Podstawowe
Rozszerzone
1. Wesołe przedszkole trzylatka.
Smutna przygoda Pajacyka – rozmowa na podstawie opowiadania B. Szurowskiej.
Mam na imię – zabawa edukacyjna z udziałem rodziców.
Do przedszkola idzie maluch – słuchanie piosenki.
Nasze zabawki – zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
Dziecko:
· Poznaje pajacyka Fik-Myka, zapamiętuje jego imię.
· Potrafi wykonać podskok rozkroczny po zademonstrowaniu przez N. prawidłowego ruchu.
· Mówi jak ma na imię.
· Reaguje, gdy N. zwraca się do niego po imieniu.
· Zapamiętuje swój znaczek, miejsce przy stoliku, w szatni itp.
· Chętnie słucha piosenki i próbuje zapamiętać słowa oraz melodię.
· Poznaje zasady i normy obowiązujące w przedszkolu.
· Odkłada zabawki na miejsce.
· Poznaje imiona swoich kolegów z grupy przedszkolnej i zapamiętuje je.
· Próbuje śpiewać razem z N.
Głośno –cicho – zabawa muzyczno‑ruchowa.
Nasz teren – zabawy ruchowe na terenie przedszkolnym.
Obszar 14/5
Obszar 5/4
Obszar 1/1
Obszar 1/5
Obszar 3/4
Obszar 8/1
Obszar 1/2
Obszar 2/5
Obszar 10/1
2. Idzie maluch do przedszkola.
Smutna przygoda Pajacyka – słuchanie opowiadania B. Szurowskiej.
Chodzenie po morzu – zabawy z chustą animacyjną z udziałem rodziców.
Pajacyki – wykonanie pajacyków z kart pracy.
· Aktywnie słucha opowiadania, ćwiczy percepcję słuchową.
· Potrafi zaśpiewać I zwrotkę piosenki Do przedszkola idzie maluch.
· Bawi się wesoło w gronie rówieśników i rodziców.
· Uczy się w odpowiedni sposób reagować na słowne instrukcje N.
· Wykonuje samodzielnie pracę plastyczno-techniczną, wg słownej instrukcji N.
· Ilustruje ruchem opowiadanie. Potrafi pokazać sposób poruszania się zabawek.
· Na prośbę N. przychodzi na zbiórkę.
· Słucha instrukcji N. i je rozumie.
Podaj balonik – zabawa ruchowa.
Polowanie na liście – zabawy ruchowe na terenie przedszkolnym.
Obszar 2/3
Obszar 7/2
Obszar 6/5
Obszar 2/4
Obszar 9/2
3. Poznajemy Fik-Myka.
Pajacyki – zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 1.
Gdzie jest pajacyk? – rozmowa na podstawie ilustracji.
Nasz przyjaciel – wspólne rysowanie portretu Fik-Myka.
Do przedszkola idzie maluch – zabawa z piosenką.
· Nabiera wiary we własne możliwości.
· Przełamuje nieśmiałość.
· Odszukuje pajacyka wśród innych zabawek.
· Potrafi słownie opisać, gdzie on się znajduje.
· Współpracuje z N.
· Podejmuje nowe wyzwania.
· Potrafi zaśpiewać I zwrotkę piosenki.
· Ilustruje piosenkę ruchem.
· Rozpoznaje swój worek. W miarę samodzielnie radzi sobie z przebieraniem.
· Używa określeń: „za”, „pod”, „nad”.
· Słownie opisuje wygląd Fik-Myka.
Rodzina pajacyków – zabawa ruchowa.
Tańczące pajacyki – zabawa muzyczno--ruchowa.
Zabawy na terenie przedszkolnym.
Obszar 13/4
Obszar 3/1
Obszar 8/2
k2891