cele.pdf

(57 KB) Pobierz
org_zalaczniki_1
Opracowanie: Mirosława Suchocka
ZAŁ Ą CZNIKI
Zał ą cznik nr 1
Przykładowe cele zespołu/punktu przedszkolnego oraz sposoby ich realizacji
Przygotowanie dziecka do roli ucznia poprzez:
  dbałość o wszechstronny, harmonijny rozwój dzieci we wszystkich sferach
rozwojowych: rozwój mowy, rozwój emocjonalny, rozwój intelektualny, rozwój
ruchowy (motoryka duŜa i mała), rozwój poznawczy – na miarę osobistych
moŜliwości kaŜdego dziecka,
  dostarczanie wielozmysłowych bodźców rozwojowych, np., literatura dziecięca,
odpowiednie pomoce edukacyjne, dopasowanie metody pracy z dzieckiem,
nakierowane na samodzielne dochodzenie do wiedzy, wykorzystanie potencjału
edukacyjnego, znajdującego się w otaczającym środowisku lokalnym, przyrodniczym
i społecznym,
  przygotowanie dzieci do nauki pisania, czytania i matematyki w zakresie określonym
przez wybrany program edukacji przedszkolnej.
Rozwijanie samodzielno ś ci, kreatywno ś ci dzieci i umiej ę tno ś ci współpracy w grupie
poprzez :
  stwarzanie odpowiedniej atmosfery w grupie – opartej na zaufaniu, wsparciu dzieci w
działaniu i rozumieniu ich indywidualnych potrzeb i moŜliwości,
  określanie i przestrzeganie zasad wspólnej pracy i wspólnej zabawy, szanowanie
zdania innych, docenianie działań podejmowanych samodzielnie przez dzieci,
szanowanie ich wytworów plastycznych i innych,
  stwarzanie sytuacji sprzyjających współpracy i współdziałaniu w grupie, unikanie
niepotrzebnej rywalizacji,
  stwarzanie odpowiednich warunków i inspirowanie do podejmowania przez dzieci
róŜnorodnych aktywności twórczych (malarstwo, teatr, muzyka).
Współpraca z rodzicami/opiekunami dzieci i ś rodowiskiem lokalnym poprzez:
  utrzymywanie stałego kontaktu z rodzicami i opiekunami dzieci, organizowanie
spotkań z rodzicami i opiekunami, dni otwartych, pokazowych zajęć, okazjonalnych
spotkań całej społeczności przedszkolnej,
  włączenie rodziców i opiekunów w codzienne działania zespołu/punktu
przedszkolnego (dyŜury asystenckie, działania wolontariackie, pomoc przy
organizowaniu wycieczek i uroczystości przedszkolnych),
  nawiązanie współpracy z władzami samorządowymi, organizacjami społecznymi,
instytucjami pomocowymi działającymi na terenie, na którym funkcjonuje
zespołu/punktu przedszkolnego, w celu aktywnego włączenia się w Ŝycie
społeczności lokalnej i podejmowania wspólnych inicjatyw,
  promowanie zespołu/punktu w środowisku lokalnym, aktywny udział społeczności
przedszkolnej w uroczystościach odbywających się na danym terenie.
Nowe formy wychowania przedszkolnego – zakładanie i organizacja zespołów i punktów przedszkolnych
CODN, PRKZSO, 2008
1
87832205.008.png
 
Opracowanie: Mirosława Suchocka
Zał ą cznik nr 2
Przykładowy wzór kary zgłoszenia dziecka do zespołu/punktu przedszkolnego.
Dane dziecka:
Imię i nazwiska dziecka
Dokładna data i miejsce urodzenia
Miejsce zamieszkania dziecka: ulica, numer domu, lokalu
miejscowość, kod pocztowy
gmina
Dane rodziców:
Imię i nazwisko matki
Imię i nazwisko ojca
Adres zamieszkania rodziców, ulica, numer domu, lokalu
miejscowość, kod pocztowy
gmina
Telefony kontaktowe: matki ojca
Telefon domowy:
Informacje rodziców o dziecku:
Stan zdrowia dziecka: ewentualne choroby, alergie, uczulenia na pokarmy, uczulenia na leki,
niepełnosprawność dziecka, dołączone opinie psychologa, zaświadczenia lekarskie.
W tym miejscu mo Ŝ emy zapyta ć rodziców równie Ŝ o inne, wa Ŝ ne dla nas informacje o dziecku,
dotycz ą ce np. wymaga ń Ŝ ywieniowych, ulubionych zabaw dzieci czy ulubionych przyzwyczaje ń ...
Deklaracja rodziców (w czym mog ą nie ść pomoc dla zespołu/punktu):
DyŜury w czasie przychodzenia dzieci do zespołu/punktu, asystowanie nauczycielowi w czasie
niektórych zajęć dydaktycznych, pomoc w opiece nad dziećmi w czasie wycieczek i wyjść poza
teren zespołu/punktu, promowanie zespołu/punktu na terenie środowiska lokalnego,
pozyskiwanie materiałów piśmiennych i innych na potrzeby dzieci; pozyskiwanie środków
materialnych na potrzeby zespołu/punktu, udział w porządkowaniu sali, drobne remonty, naprawy,
udział w zagospodarowaniu placu zabaw dla dzieci, pomoc w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi,
pomoc w organizowaniu uroczystości przedszkolnych itp.(odpowiednie podkreślić)
Inne, prosimy dopisać swoje propozycje:
Nowe formy wychowania przedszkolnego – zakładanie i organizacja zespołów i punktów przedszkolnych
CODN, PRKZSO, 2008
2
87832205.009.png 87832205.010.png
Opracowanie: Mirosława Suchocka
Wyra Ŝ enie zgody:
WyraŜam zgodę na udział mojego dziecka w okresowych badaniach i konsultacjach
specjalistycznych (psycholog, logopeda, rehabilitant, higienistka, stomatolog) odbywających się na
terenie zespołu/punktu przedszkolnego(odpowiednie podkreślić).
Tak Nie
WyraŜam zgodę na fotografowanie mojego dziecka i uŜywanie jego podobizny na potrzeby
zespołu/punktu przedszkolnego(odpowiednie podkreślić).
Tak Nie
Podpisy rodziców/opiekunów prawnych
Matki……………………………….. Ojca………………………………………...
Nowe formy wychowania przedszkolnego – zakładanie i organizacja zespołów i punktów przedszkolnych
CODN, PRKZSO, 2008
3
87832205.001.png 87832205.002.png 87832205.003.png
Opracowanie: Mirosława Suchocka
Zał ą cznik nr 3
Przykładowa propozycja ulotki informacyjnej dla rodziców/opiekunów
Publiczny zespół/punkt przedszkolny w ……. .............
będzie otwarty w następujące dni tygodnia:.....................................................................
w godzinach:......…..................................Uprzejmie prosimy o przyprowadzanie dzieci
w godzinach: …...........................i odbieranie po zajęciach w godzinach…...................:
1. Dzieci mogą być odbierane przez rodziców/opiekunów, lub inne osoby
pełnoletnie, wskazane na piśmie przez rodziców/opiekunów.
2. Do zespołu/punktu będą uczęszczać dzieci w wieku ...................liczba
dzieci...............
4. Z nauczycielem moŜna kontaktować się osobiście w kaŜdy poniedziałek w
godzinach….................lub w innym dogodnym terminie po uprzednim umówieniu
się.
5. Dzieci przyjęte na zajęcia do zespołu/punktu przedszkolnego przynoszą ze sobą:
obuwie na zmianę, paczkę chusteczek higienicznych, ubranie na zmianę
(ewentualnie inne rzeczy ustalone przez nauczyciela, np. ręczniki, przybory
szkolne...). Rzeczy dziecka naleŜy podpisać i zapakować w podpisany worek.
6. W zespole/punkcie przedszkolnym dzieci mogą korzystać z wyŜywienia. Obiad
kosztuje….PLN. Rodzice mogą ubiegać się o refinansowanie posiłków z pomocy
społecznej. W zespole/punkcie przedszkolnym dzieci będą otrzymywały drugie
śniadanie w cenie ….PLN. Prosimy, aby dzieci przynosiły ze sobą drugie
śniadanie, na miejscu otrzymają ciepły napój (tworz ą c ulotk ę nale Ŝ y wybra ć
odpowiedni wariant).
7. Na terenie zespołu/punktu będą prowadzone odpłatne zajęcia dodatkowe
(wymienić jakie). Na terenie zespołu/punktu dzieci będą objęte bezpłatnymi
zajęciami prowadzonymi przez specjalistów, wymienić jakie... (tworz ą c ulotk ę
nale Ŝ y wybra ć odpowiedni wariant).
Nowe formy wychowania przedszkolnego – zakładanie i organizacja zespołów i punktów przedszkolnych
CODN, PRKZSO, 2008
4
3. Zajęcia z dziećmi będzie prowadziła Pani/Pan (imię i nazwisko
nauczyciela)................................................................................................................
87832205.004.png 87832205.005.png 87832205.006.png
Opracowanie: Mirosława Suchocka
Zał ą cznik nr 4
UPOWA ś NIENIE
WyraŜam zgodę, aby moje dziecko ………………………………………………….............
( imię i nazwisko dziecka)
po zajęciach przedszkolnych odbierał/a ……………………………………………………..
(imię i nazwisko osoby upowaŜnionej oraz
numer jej dowodu toŜsamości).
............................................................
Czytelny podpis rodziców/opiekunów
Nowe formy wychowania przedszkolnego – zakładanie i organizacja zespołów i punktów przedszkolnych
CODN, PRKZSO, 2008
5
87832205.007.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin