Sprawność ruchowa warunkiem wszechstronnego rozwoju dziecka.doc

(27 KB) Pobierz
„Sprawność ruchowa warunkiem wszechstronnego rozwoju dziecka”

„Sprawność ruchowa warunkiem wszechstronnego rozwoju dziecka”

Zadania:

Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej dziecka, ze szczególnym uwzględnieniem różnych form ekspresji ruchowej. Propagowanie zdrowego stylu życia.

Cele:

1.     Wspieranie rozwoju psychomotorycznego poprzez twórcze metody

2.     Pobudzenie inwencji i wyobraźni twórczej w aktywnym przeżywaniu ruchu przez eksperymentowanie, odkrywanie, wyrażanie własnej indywidualności

3.     Rozwijanie sprawności ruchowej

4.     Kształtowanie czynnej postawy wobec zdrowia

Działania:

1.     Wykorzystanie szerokiej gamy metod, form i środków do zdobywania doświadczeń twórczych w zakresie ruchu.

2.     Organizowanie działań sprzyjających zdrowiu fizycznemu i psychicznemu poprzez:

o        prowadzenie ćwiczeń metodami twórczymi

o        prowadzenie ćwiczeń gimnastycznych i zabaw przy dźwiękach muzyki

o        organizowanie spacerów i wycieczek w połączeniu z formami ruchu na świeżym powietrzu.

o        cykle zajęć o charakterze prozdrowotnym.

3.     Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej:

o        kąciki sportowe

o        wykonanie i stosowanie atrakcyjnych rekwizytów

o        różnorodność i innowacyjność stosowanych metod i form pracy z dziećmi.

4.     Wykorzystywanie i sukcesywne wzbogacanie bazy materialnej poprzez:

o        wzbogacenie zbiorów biblioteki przedszkolnej o nowe pozycje

o        zakup przyborów do ćwiczeń inspirujących dzieci do twórczej aktywności ruchowej

5.     Propagowanie zdrowego stylu życia wśród dzieci i ich rodziców poprzez:

o        prowadzenie działalności diagnostycznej dotyczącej rozwoju dziecka

o        organizowanie spotkań z lekarzami różnych specjalizacji

o        prowadzenie różnego rodzaju ćwiczeń, zabaw i gier stymulujących rozwój dzieci

o        stosowanie profilaktyki zdrowotnej

o        zorganizowanie Spartakiady przedszkolnej

o        przekazywanie wiedzy o zdrowym stylu życia

o        wspólne ustalanie zdrowych jadłospisów

o        hodowlę warzyw w salach

6.     Opracowanie projektów i programów stymulujących rozwój aktywności ruchowej dzieci i promowania zdrowego stylu życia

 

Monitorowanie

Dotyczyć będzie sposobów rozwijania spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej dziecka, ze szczególnym uwzględnieniem różnych form ekspresji ruchowej oraz propagowanie zdrowego stylu życia.

Zastosujemy narzędzia: Wywiad z rodzicami, Ankiety dla nauczycieli, Arkusze monitoringów, Karty Obserwacji Dzieci i Arkusze zbiorcze do nich, Karty kontroli dokumentacji nauczyciela, Arkusze diagnostyczne do testu na dojrzałość szkolną dzieci, hospitację diagnozującą i doradczo-doskonalącą, oceniającą, Analizę dokumentów i danych oraz narzędzia zawarte w Programach Własnych nauczycielek służące do ich ewaluacji.

Ewaluacja programu będzie prowadzona na bieżąco w roku szk. …………., a wyniki zostaną przedstawione na Radzie Pedagogicznej podsumowującej pracę w danym roku oraz na zebraniach z rodzicami w poszczególnych grupach w czerwcu ……..…. r.

Ocena dokonana po jednym roku umożliwi korektę lub prognozowanie kierunku zmian.

Oczekiwane efekty:
Dzieci:

·         Uczestniczą w zabawach i ćwiczeniach ruchowych z użyciem przyborów, przyrządów i rekwizytów.

·         Posługują się pomysłowością i wyobraźnią twórczą w aktywności ruchowej.

·         Estetycznie poruszają się w czasie i przestrzeni.

·         Potrafią łączyć ruch z muzyką.

·         Wykazują sprawność fizyczną.

·         Posiadają umiejętności i doświadczenia prozdrowotne.

·         Dbają o zdrowie własne i innych, chronią je i wspomagają.

·          

 

2

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin