kiedy kropla drąży skałę, czyli droga do mistrzostwa w komunikacji perswazyjnej scan.pdf

(10593 KB) Pobierz
888064343.001.png
6 KIEDY KROPLA DRĄŻY SKAŁĘ
Część II Podstawy perswazji ............................57
ZANIM POZNASZ TO, CO UCZYNI CIĘ SKUTECZNIEJSZYM… ... 58
Co jest ważne? Zanim zaczniesz poznawać tajemnice
oddziaływania na innych… ............................................................ 59
Nie od razu Kraków zbudowano! ..................................................... 61
Czerp z przykładu wielkich tego świata
— zostań Napoleonem swoich czasów! ......................................... 62
Tylko spokój nas uratuje! .................................................................. 65
Bądź elastyczny! ................................................................................ 66
Przed jazdą sprawdź czystość filtra! .................................................. 69
Poznaj cztery poziomy wtajemniczenia! ........................................... 71
PONADCZASOWE REGUŁY PERSWAZJI ......................... 74
Poznaj i głęboko zakoduj pozytywną moc wpływania na innych! ..... 74
Co to jest to pierwsze wrażenie? ....................................................... 75
„Działanie na skróty”, czyli reguły wpływu społecznego w pigułce .........78
„Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie”, czyli czym jest wzajemność? ....... 80
Czy prawdą jest, że „kto się czubi, ten się lubi”? .............................. 86
Od słowa do słowa i „klei” się rozmowa…,
czyli „do zakochania jeden krok” ................................................... 87
Nie dla psa kiełbasa! ......................................................................... 89
„Jak wszyscy, to wszyscy! Babcia też!” .............................................. 91
A Tata Marcina powiedział, że… ...................................................... 93
Poznaj zadziwiające prawdy o ludzkim zachowaniu! ........................... 95
Część III Etyczne wpływanie na ludzi .................97
KOTWICZENIE POŻĄDANYCH POSTAW
W PODŚWIADOMOŚCI ROZMÓWCÓW ............................ 98
O co „zahaczyć” w rozmowie, czyli sztuka kotwiczenia ................... 98
Kotwiczenie a tzw. „small talk” ....................................................... 103
Puchary, ordery i nagród od cholery,
czyli czym otacza się Twój klient? ................................................ 104
Najcenniejsze ciacho życia .............................................................. 109
Nie udało się zakotwiczyć? No i co z tego? Rzucaj kotwicę dalej! .........111
7
Spis treści
BUDOWANIE PRZYJAZNEGO KONTAKTU Z KLIENTEM .......113
Odmień szarą rzeczywistość! .......................................................... 113
Gdzie ma swoje źródło samospełniająca się przepowiednia? ......... 114
Bądź niepoprawnym optymistą! ..................................................... 116
Uświadom sobie, kiedy zdobywamy sympatię innych ludzi ............ 117
Zadbaj o dobre relacje ze swoimi klientami
na poziomie niewerbalnym .......................................................... 118
Czym zastąpić wiadro kleju? Znajdź wspólny temat
do rozmowy .................................................................................. 120
Pamiętaj, by dawać więcej, aniżeli wcześniej obiecałeś .................. 121
Szacunek za szacunek — tym zdobywaj przyjaźń
i zaufanie innych ludzi .................................................................. 122
Wyrób w sobie podejście empatyczne ............................................ 124
I choć podobno „nie szata zdobi człowieka”…
Dopasuj swój strój do stroju swojego rozmówcy .......................... 125
W rozmowie wychwytuj i podkreślaj to, co wspólne dla Ciebie
i rozmówcy ................................................................................... 126
Włóż skórę swojego rozmówcy! ...................................................... 128
„Co nas nie zabije, to nas wzmocni”, czyli przyznaj sobie prawo
do popełniania błędów ................................................................. 129
Część IV Kształtowanie przyjaznych relacji
międzyludzkich ......................................... 131
ZACIEŚNIANIE WIĘZI Z ROZMÓWCĄ ............................132
Zidentyfikuj wspólnego wroga ........................................................ 132
Opowiedz klientowi historię, w której odnajdzie on siebie ............ 133
Zaskocz pozytywnie swojego rozmówcę ......................................... 135
Zrozum znaczenie muzyki w procesie wpływu społecznego ........... 135
Wpływu wywieranie przez zaskakiwanie ......................................... 137
„Jak Cię widzą…”, czyli o kształtowaniu własnego wizerunku
i różnych imponderabiliach władzy .............................................. 140
Co daje ludziom atrakcyjność fizyczna? ......................................... 143
Uśmiechaj się podczas rozmowy telefonicznej! .............................. 144
8 KIEDY KROPLA DRĄŻY SKAŁĘ
NATURA LUDZKA A ROZPOZNAWANIE
PRAWDZIWYCH INTENCJI ROZMÓWCY ........................146
Informacje chłoniemy przez skórę! ................................................. 147
Wzrokowiec, słuchowiec czy kinestetyk?
Jaki cechuje Cię system reprezentacyjny? .................................... 151
Mów językiem ciała swojego rozmówcy! ........................................ 154
„Czy te oczy mogą kłamać?” Z pewnością nie! ............................... 156
MISTRZOSTWO W PRZEKONYWANIU ...........................160
Statystyki morderstw a zmiana pierwotnych przekonań ................. 160
Miej świadomość tego, jak działa na ludzi konkretyzacja ............... 161
Opanuj emocje w kontakcie z trudnym klientem ........................... 163
Utrwalaj oczekiwane postawy! ........................................................ 164
Wyobraźnia to iskra zapalna! Wzniecaj płomienie! ........................ 165
Część V Uwaga! Manipulacja ......................... 167
NIEUCZCIWE MANIPULACJE .....................................168
Uważaj na oszustów, czyli słów kilka o tym,
jak „zarządzać” emocjami ............................................................ 168
Negatywna gra na emocjach ........................................................... 172
„Bla, bla, bla…”, czyli zgrabna ucieczka od meritum ......................... 173
Jak umiejętniej przebijać „emocjonalne balony”? ........................... 174
Jaki wpływ ma technika ju-jitsu nie tylko na tatami? ...................... 176
RADZENIE SOBIE Z TRUDNYM KLIENTEM ........................180
„Bić albo nie bić?”. Oto jest pytanie! .............................................. 180
Jak podejść do problemu agresji klienta? ....................................... 183
Znajdź i w miarę możliwości precyzyjnie określ
swoje granice wytrzymałości ......................................................... 184
Jak radzić sobie z emocjami trudnego klienta? ............................... 184
Bądź asertywny, kiedy jest to potrzebne, czyli jak odmawiać
z gracją i szacunkiem dla innych i samego siebie ......................... 185
9
Spis treści
Część VI Lingwistyka w praktyce
nie tylko biznesowej ................................... 189
LINGWISTYCZNE TECHNIKI
HIPNOTYZUJĄCE LUDZKI UMYSŁ ...............................190
„Tylko niech pan nie myśli, że chciałbym pana oszukać!” .............. 190
Jaki produkt potrafisz stworzyć z niespełna 1,5 kg szarej masy? .... 191
„Kocham cię, ALE…!”, czyli jak wpływa na nas
zabójcza siła szyku zdań? ............................................................. 198
Spróbuj nie czytać tego, co jest napisane poniżej! .......................... 201
Coś, o czym wiedzą tylko wybrańcy!
[Lepiej nie zaglądaj na tę stronę!] ............................................... 203
Obnażona tajemnica konia trojańskiego,
czyli presupozycje zaprzęgnięte do działania ............................... 205
Kawa czy herbata? .......................................................................... 205
Zanim zaczniesz odnosić spektakularne sukcesy,
zrób jeszcze tylko jedno… ........................................................... 207
Zauważ, jak skuteczne jest malowanie obrazów
w wyobraźni Twoich rozmówców ................................................ 209
Zbieranie „TAK-ów”, czyli czego naprawdę dotyka
kotwica rzucona przez polityka? .................................................. 211
„I co ty na to, kochanie?”, czyli „domowe” kotwice werbalne ........ 214
INNE REGUŁY LINGWISTYCZNE WPŁYWU SPOŁECZNEGO ..... 217
Poznaj magiczną moc pytań kierunkowych ..................................... 217
Co to znaczy: „odpowiednie dać rzeczy słowo”? ............................ 218
Zrozum rolę narracji w strukturalizowaniu faktów i dowodów ...... 219
Personalizuj polecenia .................................................................... 219
Dostosuj słownictwo do odbiorcy ................................................... 221
Przestrzegaj zakaziku używanka zdrobnionek! ............................... 221
Pomyśl, czy to, co mówisz, jest tak samo rozumiane przez osobę,
która Cię słucha ............................................................................ 223
Miej świadomość możliwości rozszerzania
lub zawężania skali odpowiedzi! .................................................. 223
„Ale plama”, czyli kiedy „zwróć uwagę = odwróć uwagę”? ........... 224
Niedoceniana siła akcentowania ..................................................... 225
Kiedy słuchają nas jak zgaszonego radia? ....................................... 226
Zgłoś jeśli naruszono regulamin