2
Dr hab. Aleksandra Tokarz
Psychologia emocji motywacji: lektury r. a. 2008/2009
Lektury obejmują prawie wszystkie teksty wykazane w syllabusie jako lektura dla Wszystkich. Dodałam tylko dwa teksty omówione w referatach.
+ Brzozowski, P. (2007). Wzorcowa hierarchia wartości. Polska, europejska czy uniwersalna? Psychologiczne badania empiryczne. Lublin: Wydawnictwo UMCS. 4. Uniwersalność struktury wartości – koncepcja S. H. Schwartza (52-69).
+ Czapiński J. (2004). Spotkanie dwóch tradycji: Hedonizmu i eudajmonizmu. W: Czapiński J. (red.) Psychologia pozytywna. Nauka o szczęściu, zdrowiu, sile i cnotach człowieka. Nowe tendencje w psychologii. Tom X. Warszawa: PWN (13- 17).
+ deCatanzaro D. A. (1999/2003). Motywacje i emocje..W ujęciu fizjologicznym, rozowjowym i społecznym. Przełożył:A. Wojciechowski. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. R. 13. Konflikty motywacyjne ,s. 393 – 410.
+Franken R.E. (2002/2005). Psychologia motywacji. Przekład: M. Przylipiak. Gdańsk: GWP. R. 14. Samoregulacja motywacji (490-524).
+Franken R.E. (2002/2005). Psychologia motywacji. Przekład: M. Przylipiak. Gdańsk: GWP. R.4. Namiętność, milośc i seks (118 – 155).
+ Franken R.E. (2002/2005). Psychologia motywacji. Przekład: M. Przylipiak. Gdańsk: GWP. R.3. Głód i jedzenie (83- 117).
+ Franken R.E. (2002/2005). Psychologia motywacji. Przekład: M. Przylipiak. Gdańsk: GWP. R. 220. Emocje niespójne z celem (negatywne). (353-392, ominąć: biologia, uczenie się, poznanie, praktyczne zastosowania.).
+ Franken R.E. (2002/2005). Psychologia motywacji. Przekład: M. Przylipiak. Gdańsk: GWP. R. 220. Emocje spójne z celem (pozytywne). (393-428, biologia, uczenie się, poznanie, praktyczne zastosowania.).
+ Gasiul H.(2002). Teorie emocji i motywacji. Rozważania psychologiczne. Warszawa: Wydawnictwo UKSW. R.IX.
+ Haidt, J. (2007). Szczęście. Od mądrości starożytnych po koncepcje współczesne. Gdańsk: GWP.R. 7. Miłe pożytki ma w sobie przeciwność. (241-272).
+ Kofta M. (2001) Poczucie kontroli, złudzenia na temat siebie, odpowiedzialność psychologiczna. W: M. Kofta, T. Szustrowa (red., red.) Złudzenia, które pozwalają żyć. Warszawa: PWN.. S. 198 - 221.
+ LeDoux J. E., Phelps, E.A. (2000/2005). Sieci emocjonalne w mózgu. W: M. Lewis, J.M. Haviland-Jones (red.) Psychologia emocji. (210-229) Gdańsk: GWP.
+ Łosiak. W (2007). Psychologia emocji. Warszawa: WAiP. R.9. Różnice indywidualne w reagowaniu emocjonalnym. (180-193).
+ Łosiak. W. Psychologia emocji. Warszawa: WAiP. R. Podrozdział 7.3. Uniwersalność i kulturowe zróżnicowanie ekspresji emocji.
+ Maruszewski, T., Doliński, D., Łukaszewski. W., Marszał - Wiśniewska. M. (2008). Emocje i motywacja. W; J. Strelau, D. Doliński, (red.) Psychologia. Podręcznik akademicki. Tom I. (Teorie emocji: 537- 553). Gdańsk: GWP.
+ Maruszewski, T., Doliński, D., Łukaszewski. W., Marszał- Wiśniewska. M. (2008). Emocje i motywacja. W; J. Strelau, D. Doliński, (red.) Psychologia. Podręcznik akademicki. Tom I. (7.4. Współdeterminowanie zachowania przez emocje i poznanie 571-587). Gdańsk: GWP.
+ Maruszewski, T., Doliński, D., Łukaszewski. W., Marszał- Wiśniewska. M. (2008). Emocje i motywacja. W; J. Strelau, D. Doliński, (red.) Psychologia. Podręcznik akademicki. Tom I. 7.6 Podstawowe mechanizmy motywacyjne (598-630). Gdańsk: GWP.
Natura emocji. Podstawowe zagadnienia. (1998). P. Ekman, R.J. Davidson (red., red.). Przekład: B. Wojciszke. Gdańsk: GWP, s. 30 – 54.(poglądy Shwedera i Scherera na istotę emocji)
+ Oatley, K., Jenkins, J.M. (2003). Zrozumieć emocje .Warszawa: PWN. R.1. Podejścia teoretyczne do emocji (7-38).
+ Oatley, K.,Jenkins, J.M. (2003). Zrozumieć emocje. Warszawa: PWN. (248-284). R.9. Funkcje emocji i ich wpływ na procesy poznawcze i perswazję.
+ Rheinberg, F (2006). Psychologia motywacji. Przełożył. J. Zychowicz. Kraków: WAM. R. 8. Aktualne kierunki badań: motywy, cele i dobre samopoczucie.(191-208). R.9. Jak mierzy się motywację? (209-217).
+ Rheinberg, F (2006). Psychologia motywacji. Przełożył. J. Zychowicz. Kraków: WAM. R. 6. Analiza złożoności procesów motywacyjnych. (142-173).
+ Sarni, C. (2000/2005). Kompetencja emocjonalna i samoregulacja w dzieciństwie. W: P. Salovey, D.J. Sluyter (red., red.) Rozwój emocjonalny a inteligencja emocjonalna. (75-218) Poznań: Rebis.
+ Tokarz A. (1995). Kierowanie sobą i konstruowanie działania. W: A. Gałdowa (red.). Wybrane zagadnienia z psychologii osobowości. Wydawnictwo UJ. ( fragmenty dotyczące teorii Deciego i Ryana) (lub wyd. II)
+ Węgrzecki A. (1990) O irracjonalności uczuć. Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie, nr 310, 5 – 17.
+ Wrońska J. (1990) Niektóre kontrowersje w psychologii emocji. Przegląd Psychologiczny,1, 147 – 164.
dida1979