OCENA OPISOWA.doc

(76 KB) Pobierz

OCENA OPISOWA – baza umiejętności Klasa II

ZACHOWANIE

Aktywnie, szybko i samodzielnie pracuje podczas lekcji. Angażuje się w pracę na rzecz klasy. Bardzo dobrze wypełnia obowiązki szkolne. Bardzo dobrze wywiązuje się z powierzonych mu zadań. Bierze aktywny udział w życiu klasy. Boi się sytuacji konfliktowych i szybko wycofuje się z nich. Brakuje mu umiejętności pracy w zespole. Bywa agresywny, zaczepia, powoduje bójki. Bywa, że kłamie, skarży bez powodu. Chętnie podejmuje dodatkowe zadania. Chętnie podejmuje obowiązki i zadania szkolne. Chętnie pomaga słabszym. Chętnie pracuje na zajęciach wyrównawczych. Chętnie się uczy, ale jest gadatliwy i przeszkadza innym w pracy. Chętnie uczestniczy w pracach na rzecz klasy. Chętnie uczestniczy w zabawach, często przewodząc w zespole. Często nie kończy rozpoczętej pracy. Często nie przygotowuje potrzebnych materiałów do zajęć. Często niewłaściwie zachowuje się w miejscach publicznych. Często obraża się i gniewa. Dba o własny wygląd i zdrowie. Do szkoły przychodzi punktualnie, zawsze przygotowany. Dobrze wypełnia obowiązki szkolne. Dość często wchodzi w konflikty z innymi dziećmi. Dotrzymuje obietnic i zobowiązań. Z trudnością koncentruje uwagę, często nie kończy rozpoczętej pracy. Jest aktywnym, śmiałym i twórczym uczniem. Jest ciche i spokojne. Jest dość nieśmiały i niezbyt łatwo nawiązuje kontakt z innymi dziećmi. Jest dzieckiem grzecznym, uczynnym, życzliwym. Jest dzieckiem mało zdyscyplinowanym. Jest dzieckiem miłym i obowiązkowym. Jest dzieckiem miłym, grzecznym, ale bardzo nieśmiałym. Jest dzieckiem odpowiedzialnie wykonującym powierzone zadania, szanującym własność społeczną. Jest dzieckiem otwartym i szczerym. Jest dzieckiem pracowitym i obowiązkowym. Jest dzieckiem samodzielnym. Jest dzieckiem życzliwym i uprzejmym. Jest inicjatorem wielu działań. Jest lubiane i koleżeńskie. Jest miłą, uczynną i spokojną dziewczynką. Jest miłym, ale czasem hałaśliwym chłopcem. Jest miłym, ale mało zdyscyplinowanym uczniem. Jest miłym, rozważnym i spokojnym chłopcem. Jest nieśmiałą, mało aktywną uczennicą. Jest opiekuńczy w stosunku do kolegów i koleżanek. Jest sympatyczną, energiczną i twórczą uczennicą. Jest ustępliwy, łagodny wobec innych. Jest wrażliwe na wszelkie zło związane z niszczeniem otaczającej nas przyrody. Łatwo dochodzi do porozumienia z innymi. Łatwo nawiązuje kontakty z rówieśnikami. Ma poczucie sprawiedliwości, poprawnie reaguje w sytuacjach konfliktowych. Ma trudności z koncentracją uwagi podczas samodzielnej pracy. Ma trudności z trafną samooceną. Na ogół bez trudu nawiązuje kontakty z innymi dziećmi. Najchętniej przebywa tylko z jedną osobą. Nie angażuje się w działania na rzecz klasy i szkoły. Nie dostrzega problemów innych dzieci. Nie jest zainteresowany nawiązywaniem kontaktu z innymi. Nie przyznaje się do winy. Nie wierzy we własne możliwości i wycofuje się z planowanych zadań. Nie zawsze dba o swój wygląd. Nie zawsze jest dzieckiem obowiązkowym i pracowitym. Nie zawsze odpowiedzialnie wykonuje powierzone mu zadania. Nie zawsze potrafi opanować negatywne emocje. Nie zawsze potrafi zapanować nad swoimi emocjami. Nie zawsze przestrzega zasad szkolnego regulaminu. Nie zawsze wykazuje aktywność podczas zajęć. Nie zawsze wykonuje polecenia nauczyciela. Nie zawsze wywiązuje się z podjętych zadań. Niechętnie nawiązuje kontakty z rówieśnikami. Niechętnie podporządkowuje się ustalonym normom. Niechętnie uczestniczy w życiu klasy. Niedbale przygotowuje się do zajęć. Niesie pomoc w różnych sytuacjach, troszczy się o zdrowie i bezpieczeństwo innych. Niesie pomoc w różnych sytuacjach. Niesystematycznie odrabia prace domowe. Oczekuje pomocy nauczyciela. Odpowiedzialnie reprezentuje klasę w konkursach szkolnych i międzyszkolnych. Odpowiedzialnie wywiązuje się z podjętych zadań. Okazuje innym wrażliwość, empatię i szacunek. Onieśmielony, boi się kolegów i nauczycieli. Podczas lekcji pracuje w wolnym tempie i mało samodzielnie. Poprawnie wypełnia obowiązki szkolne. Posiada umiejętności pracy w zespole. Posiada umiejętność zgodnego współdziałania. Posiada zdolność przewodzenia innym. Potrafi być opiekuńczy w stosunku do ludzi, zwierząt i roślin. Potrafi być opiekuńczy. Potrafi cieszyć się z sukcesów koleżanek i kolegów. Potrafi dokonywać samooceny swojego zachowania. Potrafi podjąć funkcję kierowniczą w zespole. Potrafi reagować adekwatnie do sytuacji. Potrafi skupić uwagę w samodzielnej pracy. Potrafi świetnie rozwiązywać lub łagodzić konflikty klasowe. Potrafi ujawniać pozytywne emocje. Potrafi właściwie zachować się w każdej sytuacji. Potrafi zaopiekować się osobą potrzebującą pomocy. Potrafi zrozumieć drugą osobę. Pracuje niesystematycznie. Pracuje spokojnie, wytrwale, doprowadzając zadania do końca. Przestrzega normy społeczne w klasie i w szkole. Przestrzega podstawowych zasad kulturalnego zachowania. Przestrzega zasad bezpieczeństwa. Przygotowując się do lekcji, korzysta z różnych źródeł informacji. Rozwiązuje konflikty bez agresji. Rozwija własne zainteresowania. Słabo wywiązuje się z obowiązków szkolnych. Stara się być koleżeński i uczynny. Stara się dobrze wywiązywać z zadań i obowiązków szkolnych. Stara się dotrzymywać obietnic i zobowiązań. Stara się pokonywać trudności, ale niesystematycznie pracuje na zajęciach dodatkowych. Stara się przezwyciężać trudności szkolne, chętnie pracuje na zajęciach wyrównawczych. Stopniowo pokonuje swoją nieśmiałość i włącza się w życie klasy. Stwarza zagrożenie bezpieczeństwa dla innych uczniów. Sumiennie przygotowuje się do zajęć. Swobodnie nawiązuje koleżeńskie kontakty. Systematycznie i starannie odrabia prace domowe. Szanuje godność innych osób. Świadomie rozwija swoje zainteresowania i uzdolnienia. Troszczy się o zdrowie i bezpieczeństwo innych. Ujawnia zdolności organizatorskie. Umie dokonać pozytywnej samooceny. Umiejętnie gospodaruje czasem. Unika współdziałania w grupie. Utrzymuje mały kontakt z rówieśnikami. Używa niegrzecznych zwrotów. Używa wulgarnego słownictwa. W nowych sytuacjach przyjmuje bierną postawę, wycofuje się z działania. Wierzy we własne możliwości. Właściwie wykonuje polecenia nauczycieli. Woli działać w pojedynkę. Wykazuje małą samodzielność w pracy. Wykazuje miły i kulturalny sposób bycia i wyrażania się. Wykazuje śmiałość i samodzielność w pracy. Wykazuje twórczą inicjatywę w pracy na lekcji. Wykazuje życiową samodzielność. Wykazuje życzliwość i uprzejmość w stosunku do innych. Wymaga ciągłego przypominania o porządku. Wymaga częstego przypominania obowiązujących zasad. Wyróżnia się posłuszeństwem i kulturalnym zachowaniem. Wyróżnia się uczciwością, prawdomównością, obowiązkowością. Wzorowo wypełnia obowiązki szkolne. Z trudem organizuje swoje miejsce pracy. Zaradnie, rozważnie organizuje sobie miejsce pracy. Zawsze zachowuje porządek w miejscu pracy. Zawsze zachowuje się stosownie do sytuacji. Zazwyczaj przestrzega ustalonych norm społecznych. Zdarza się, że nie przynosi potrzebnych zeszytów, książek i przyborów. Życzliwie odnosi się do rówieśników i dorosłych, zachowując właściwy dystans. Żyje we własnym świecie.  Nie zawsze potrafi prawidłowo wyrażać negatywne emocje. Jest uczniem pogodny, sympatyczny i koleżeńskim. MA dni wzorowej aktywności i dni kiedy nic mu się nie chce. Nie opanowała minimum programowego obowiązującego w minionym semestrze z edukacji polonistycznej i matematycznej. Zachowanie ucznia zostało ocenione negatywnie na koniec semestru klasy. Zawsze przestrzega zasad kultury słowa i zachowania. W kontaktach z rówieśnikami często jest koleżeński.  Zapomina przygotować potrzebne materiały do zajęć. Często spóźnia się na zajęcia, co powoduje trudności w pracy samodzielnej np. na sprawdzianach.

 

JĘZYK POLSKI

czytanie

Chętnie czyta lektury, zwraca uwagę na znaki przestankowe. Chętnie i samodzielnie czyta książki i czasopisma, rozumiejąc ich treść. Często nie kończy samodzielnie czytanego tekstu i nie rozumie jego treści. Często przekręca wyrazy, zmienia końcówki. Czyta biegle i wyraziście. Czyta głośno wyrazami, nie zawsze potrafi w sposób płynny połączyć wyrazy w zdania. Czyta płynnie w dobrym tempie. Czyta poprawnie i płynnie. Czyta poprawnie proste zdania, ale zwalnia tempo w trakcie odczytywania dłuższych wyrazów. Czyta poprawnie, lecz mało płynnie i wyraziście. Czyta słabo "połykając" końcówki, nie zwraca uwagi na znaki przestankowe. Dobrze rozumie sens cicho czytanego tekstu. Czyta tekst sylabizując. Czyta wolno, ale całymi wyrazami, tylko najtrudniejsze wyrazy sylabizuje. Czytanie dłuższych tekstów sprawia dużo kłopotów. Dobrze rozumie sens cicho czytanego tekstu. Ma kłopoty z przeczytaniem prostych, dwusylabowych wyrazów. Ma trudności w przeczytaniu wielosylabowych wyrazów, czasami je zniekształca. Ma trudności ze zrozumieniem samodzielnie czytanego tekstu. Nie zawsze rozumie samodzielnie czytany tekst. Nie rozumie samodzielnie czytanego tekstu. Nie zawsze rozumie samodzielnie czytany tekst. Nie zawsze zwraca uwagę na znaki przestankowe, właściwą intonację. Potrafi czytać z podziałem na role, właściwie intonuje czytany tekst. Potrafi płynnie czytać z odpowiednią intonacją. Swoim czytaniem potrafi zainteresować innych. Tekst nowy czyta z dużym wysiłkiem, nie rozumiejąc treści. Czyta bezbłędnie, całymi zdaniami, z właściwą intonacją, w bardzo dobrym tempie. Czyta biegle, wyraziście, z poprawną intonacją i z pełnym zrozumieniem tekstu. Potrafi biegle przeczytać tekst i znaleźć w nim potrzebne informacje. Czyta płynnie i wyraziście nawet nowe teksty. Sprawnie czyta cicho ze zrozumieniem. Potrafi samodzielnie sformułować główną myśl zawartą w treści czytanego tekstu. Czyta w dobrym tempie, sposobem mieszanym: wyrazami, niekiedy łącząc je w zdania. Czyta sprawnie, z właściwą intonacją, częściowo zdaniami, a częściowo wyrazami. Czyta poprawnie, ale robi błędy w intonacji i stosowaniu interpunkcji. Na ogół rozumie czytany tekst. Potrafi znaleźć w tekście potrzebne informacje. Dobrze rozumie teksty czytane zarówno cicho, jak i głośno. Czyta jeszcze bardzo wolno, odczytuje kolejne głoski i składa je w wyrazy. Czyta sposobem mieszanym: głoskami i sylabami, niekiedy łącząc je w wyrazy. Czyta cicho i niewyraźnie. Popełnia błędy w czytaniu związane z wadą wymowy. Czyta bardzo wolno, z drobnymi błędami. Zazwyczaj nie rozumie czytanego tekstu. Ma trudności ze zrozumieniem czytanego tekstu. Ma trudności ze wskazaniem związków przyczynowych w czytanym tekście.

wypowiadanie się

Często popełnia błędy gramatyczne. Ma kłopoty z wypowiadaniem się na dany temat. Na pytania odpowiada jednym wyrazem. Na pytania odpowiada pojedynczymi zdaniami. Nie zawsze potrafi uzasadnić swoje zdanie. Nie zawsze wykazuje inicjatywę w rozmowach i dyskusjach. Pięknie i ciekawie opowiada. Podczas wypowiedzi nie zawsze pamięta o przestrzeganiu zasad wypowiedzi. Posiada bogaty zasób słownictwa. Posiada ubogi zasób słownictwa, wypowiedzi są często nieporadne. Potrafi ładnie wypowiadać się, zwłaszcza lubi opowiadać o przeczytanych książkach. Wypowiada się poprawnie zbudowanymi, ale krótkimi zdaniami. Potrafi pięknie opisywać przedmioty używając wielu przymiotników. Potrafi prawidłowo konstruować dłuższą wypowiedź i uzasadniać własny sąd na dany temat. Potrafi prawidłowo konstruować zdania, ale czasem popełnia błędy gramatyczne. Potrafi samodzielnie ułożyć i napisać kilka zdań na zadany temat. Rzadko bierze udział w swobodnych rozmowach. Umie ładnie redagować swobodny tekst, ma ciekawe pomysły. W wypowiedziach stosuje poprawne formy gramatyczne. Wypowiada się chętnie, całymi zdaniami na każdy temat. Wypowiada się ciekawie na różne tematy. Wypowiada się kilkoma rozbudowanymi zdaniami, które tworzą logiczną całość. Wypowiada się pięknie i poprawnie pod względem stylistycznym i gramatycznym. Wypowiada się poprawnie zbudowanymi, ale krótkimi zdaniami. Wypowiada się rzeczowo i konkretnie, ale czeka aż zostanie zapytany. Wypowiada się spontanicznie, ale niepoprawnie pod względem formy. Wypowiedzi są bogate w szczegóły, zawierają poprawnie zbudowane zdania. Zazwyczaj nie kończy swoich wypowiedzi, mówi cicho i nieśmiałe. Wypowiada się chętnie, pełnymi zdaniami. Operuje bogatym słownictwem. Wypowiada się poprawnie, logicznie i spójnie. Posiada bogaty zasób słów. Chętnie wypowiada się na temat przeczytanych lektur. Wykazuje wspaniałe rozumienie tekstu. Umie udzielić odpowiedzi w oparciu o wysłuchany tekst. Wspaniale recytuje wiersze. Poprawnie odpowiada na pytania, językiem stosownym do wieku. Wypowiada się pełnymi zdaniami po pytaniach nauczyciela. Ma przeciętny zasób słów. Wypowiada się niechętnie, ale trafnie i zwięźle odpowiada na pytania prostymi zdaniami. Ustala kolejność wydarzeń na podstawie wysłuchanego tekstu. Rozumie wysłuchany tekst. Wypowiada się niechętnie, krótkimi zwrotami, potrzebuje zachęty od nauczyciela. Odpowiada na pytania, posługując się pojedynczymi wyrazami. Posiada skromny zasób słów. W wypowiedziach popełnia błędy gramatyczne i logiczne. Posiada skromny zasób słów. Nie rozumie istotnych faktów z wysłuchanego tekstu. Posiada skromny zasób słów. Z trudem zapamiętuje i recytuje wiersze. Posiada skromny zasób słów.

pisanie

Bardzo dobrze opanował wiadomości z gramatyki i potrafi zastosować je w ćwiczeniach praktycznych. Bezbłędnie przepisuje z tablicy, pisząc z pamięci lub ze słuchu robi błędy. Buduje rozwinięte zdania. Dobrze radzi sobie z pisaniem. Ma duże kłopoty z ortografią. Ma problemy z opanowaniem podstawowych wiadomości gramatycznych. Ma trudności w pisaniu z pamięci i ze słuchu. Nie rozpoznaje prawidłowo rzeczowników, czasowników i przymiotników. Pismo jest kształtne i staranne. Pismo jest mało czytelne. Pismo jest staranne. Pismo nie zawsze jest staranne. Pisze poprawnie z pamięci i ze słuchu. Pisze powoli. Posiada wiadomości z gramatyki, ale nie potrafi ich zastosować w praktyce. Potrafi samodzielnie ułożyć i napisać kilka zdań na zadany temat. Potrafi samodzielnie ułożyć i napisać kilka zdań. Potrafi wyróżniać w tekście części mowy i wie jak o nie zapytać. Przy pisaniu używa bogatego słownictwa. Radzi sobie z pisaniem bardzo trudnych wyrazów, potrafi zastosować zasady ortograficzne. Robi dużo błędów przy pisaniu z pamięci i ze słuchu, a nawet w przepisywaniu. Umie napisać krótkie opowiadanie na zadany temat. Umie zaadresować kopertę i napisać życzenia. W pisaniu ze słuchu popełnia błędy, ale potrafi samodzielnie poprawić je. Wypowiedzi pisemne są uporządkowane i poprawne. Z na zasady gramatyki, ale nie zawsze potrafi z nich skorzystać. Zeszyty prowadzi starannie. Zna zasady gramatyki, ale nie zawsze potrafi z nich skorzystać. Zna zasady, reguły ortograficzne, nie zawsze potrafi zastosować je w praktyce. Pisze bardzo starannie, prawidłowo łączy litery. Bezbłędnie przepisuje tekst. Potrafi samodzielnie ułożyć i napisać zdanie na zadany temat. Wspaniale rozpoznaje i potrafi zastosować podstawowe części mowy. Buduje zdania poprawne pod względem gramatycznym. Pisze z pamięci i ze słuchu bezbłędnie ortograficznie. Potrafi skonstruować logiczną i spójną wypowiedź pisemną. Posługuje się zdaniami złożonymi. Prawidłowo odtwarza kształt liter i zwykle dobrze je łączy. Na ogół bezbłędnie przepisuje tekst. Poprawnie pisze z pamięci. Dobrze rozpoznaje rzeczownik i czasownik. Zachowuje poprawny szyk wyrazów w układanych zdaniach. Pisze z pamięci i ze słuchu z drobnymi błędami. Prawidłowo komponuje wypowiedzi pisemne. Zna i stosuje podstawowe części wypowiedzi pisemnych. Posługuje się zdaniami prostymi, rozwiniętymi. Nie ma utrwalonego prawidłowego kształtu liter. Przepisuje tekst z błędami. Popełnia błędy ortograficzne. Przepisuje tekst z błędami. Nie rozpoznaje części mowy. Przepisuje tekst z błędami. Potrafi układać zdania proste. Przepisuje tekst z błędami. W pisaniu z pamięci i ze słuchu często myli litery. Na ogół nieprawidłowo konstruuje wypowiedź pisemną. Zapomina o podstawowych częściach wypowiedzi pisemnych. Posługuje się zdaniami prostymi, nierozwiniętymi.

 

MATEMATYKA

liczenie

Bezbłędnie wykonuje obliczenia pamięciowe. Prawidłowo zapisuje i odczytuje cyfry. Potrafi porównywać liczby, używając właściwych znaków. Sprawnie dodaje i odejmuje w zakresie 30. Rozumie i potrafi zastosować w zadaniach mnożenie i dzielenie do 25. Wspaniale dodaje i odejmuje oraz biegle mnoży i dzieli w zakresie 100. Wykazuje biegłą znajomość tabliczki mnożenia. Zna i stosuje prawa matematyczne i umowy dotyczące kolejności wykonywania działań. Rozumie układ cyfr w liczbie w dziesiątkowym układzie pozycyjnym. Bezbłędnie wykonuje poznane działania sposobem pisemnym. Na ogół poprawnie i dość szybko wykonuje obliczenia pamięciowe. Nieprawidłowo zapisuje niektóre cyfry. Sprawnie dodaje i odejmuje w zakresie 20. Zwykle poprawnie stosuje w zadaniach mnożenie i dzielenie w zakresie 20. Poprawnie wykonuje dodawanie i odejmowanie w zakresie 100. Dobrze zna tabliczkę mnożenia. Praktycznie stosuje prawa matematyczne i zasady dotyczące kolejności działań. Dobrze zapisuje i porównuje liczby wielocyfrowe. Czasami popełnia błędy w wykonywaniu działań sposobem pisemnym. Popełnia błędy w obliczeniach pamięciowych. Nie pamięta kształtu większości cyfr. Liczy wolno, opierając się na konkretach. Nie potrafi porównywać liczb. Z trudem przekracza próg dziesiątkowy. Nie zawsze rozumie istotę działań matematycznych. W zakresie 100 dodaje i odejmuje tylko przy użyciu liczydła. Nie posiada znajomości tabliczki mnożenia. Nie stosuje zasad kolejności wykonywania działań. Zapisując liczby wielocyfrowe, myli rzędy w dziesiątkowym układzie pozycyjnym. Na ogół nie potrafi prawidłowo wykonywać obliczeń sposobem pisemnym. Bezbłędnie dodaje o odejmuje w zakresie 100. Dobrze opanował tabliczkę mnożenia 30. Dobrze radzi sobie z dodawaniem i odejmowaniem w zakresie 100. Ma problemy z opanowaniem tabliczki mnożenia. Ma problemy z wykonywaniem dodawania i odejmowania w zakresie 20. Nie opanował tabliczki mnożenia i dzielenia. Nie potrafi wykonywać działań w oderwaniu od konkretu. Nie radzi sobie z dodawaniem i odejmowaniem w zakresie 100. Rozumie istotę mnożenia i dzielenia tylko w oparciu o konkret. W zakresie 100 liczy tylko za pomocą liczydła. Wspaniale dodaje i odejmuje w zakresie 100. Wspaniale opanował tabliczkę mnożenia i dzielenia w zakresie 100. Zna tabliczkę mnożenia i dzielenia w zakresie 50.

zadania z treścią

Świetnie zna procedurę postępowania przy rozwiązywaniu prostych zadań tekstowych. Samodzielnie rozwiązuje proste i złożone z dwóch działań zadania tekstowe. Rozwiązuje zadania tekstowe różnymi sposobami. Potrafi układać, przekształcać i rozwiązywać złożone zadania tekstowe. Potrafi wskazać problem w zadaniu tekstowym i zwykle poprawnie je rozwiązuje. Dobrze analizuje i rozwiązuje proste zadania tekstowe, a nawet złożone z dwóch działań. Rozwiązuje proste zadania za pomocą równań. Potrafi wskazać problem w zadaniu, zapisać działanie, obliczyć je i dać odpowiedź. Nie radzi sobie z rozwiązywaniem prostych zadań tekstowych. Bardzo chętnie rozwiązuje zadania tekstowe, traktuje je jako świetną rozrywkę umysłową. Ma kłopoty ze zrozumieniem treści zadań tekstowych i ich samodzielnym rozwiązaniem. Ma problemy z ułożeniem prostego zadania tekstowego. Myśli logicznie, a dodatkowe zadania tekstowe rozwiązuje poprawnie. Nie potrafi jeszcze rozwiązywać zadań z treścią. Potrafi rozwiązywać zadania z tekstem. Potrafi ułożyć proste zadanie tekstowe do ilustracji i rozwiązać je. Potrafi ułożyć treść zadania do działania. Proste zadania tekstowe układa z pomocą nauczyciela. Samodzielnie rozwiązuje proste zadania tekstowe, a złożone z pomocą nauczyciela. Umie ułożyć i rozwiązać zadania z treścią. Wspaniale rozwiązuje równania. Zadania tekstowe rozwiązuje tylko z pomocą nauczyciela.

wiedza ogólna

Zadania tekstowe rozwiązuje z pomocą nauczyciela. Rozwiązuje proste zadania tekstowe w oparciu o konkrety. Nie radzi sobie z rozwiązywaniem złożonych zadań tekstowych. Trafnie rozpoznaje podstawowe figury geometryczne. Samodzielnie rozwiązuje zadania geometryczne. Potrafi stosować w obliczeniach wiadomości praktyczne. Sprawnie wykonuje obliczenia zegarowe i kalendarzowe. Dobrze zna i stosuje w obliczeniach jednostki długości, masy, pojemności i czasu. Dobrze nazywa podstawowe figury geometryczne. Dobrze kreśli odcinki równoległe i prostopadłe. Zna nazwy i kolejność dni tygodnia. Potrafi wymienić nazwy miesięcy. Zna nazwy i kolejność miesięcy. Potrafi liczyć pieniądze. Poprawnie stosuje w zadaniach wiadomości z zakresu mierzenia, ważenia i płacenia. Zwykle poprawnie nazywa proste figury geometryczne. Pod kierunkiem nauczyciela poprawnie kreśli odcinki równoległe i prostopadłe. Popełnia błędy w obliczeniach wymagających stosowania wiadomości praktycznych. Myli kolejność miesięcy w roku. Ma trudności z praktyczną umiejętnością mierzenia, ważenia i płacenia. Ma kłopoty z zastosowaniem zdobytych wiadomości matematycznych w praktyce. Potrafi mierzyć i umie liczyć pieniądze. Potrafi prawidłowo i poprawnie odmierzyć odcinki przy pomocy linijki. Radzi sobie z obliczeniami pieniężnymi. Rozróżnia poznane figury geometryczne w otoczeniu, na modelach i rysunkach. Umie posługiwać się miarką centymetrową. Zna się na zegarze. Zna znaki rzymskie.

 

PRZYRODA

Dba o rośliny w naszej klasie, potrafi wykonać najprostsze zabiegi pielęgnacyjne. Dobrze zna swoją najbliższą okolicę. Interesuje się otaczającym światem roślin i zwierząt. Jest wspaniałym obserwatorem i przyjacielem przyrody. Nie do końca rozumie konieczność ochrony przyrody. Posiada ogólną wiedzę o najbliższym otoczeniu. Posiada wycinkowa wiedzę o otaczającym środowisku społeczno – przyrodniczym. Rozumie konieczność ochrony środowiska. Rzadko potrafi zastosować wiedzę przyrodniczą w praktyce. Wiedzę przyrodniczą potrafi zastosować w praktyce. Zna drzewa owocowe i rośliny warzywne. Zna swoje otoczenie i umie bezpiecznie się w nim poruszać. Zna zasady bezpiecznego poruszania się po drogach. Doskonale posługuje się mapą oraz ma ogromną wiedzę o położeniu geograficznym różnych miast.

ARTYSTYCZNO-RUCHOWE

W-F

Chętnie uczestniczy w zespołowych grach sportowych. Doskonale radzi sobie w grach z piłką i z wszystkimi ćwiczeniami sprawnościowymi. Dziecko jest sprawnie fizycznie, ćwiczenia wykonuje z dużym zapałem. Jest zwinne i poprawnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne. Lubi zajęcia sportowe, jednak mało dokładnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne. Niechętnie uczestniczy w grach zespołowych. Potrafi wykonywać proste ćwiczenia gimnastyczne. Precyzyjnie i celowo wykonuje ruchy. Przestrzega zasad bezpieczeństwa i higieny w czasie gier, zabaw i zajęć ruchowych. Trudność sprawia mu wykonywanie podstawowych ćwiczeń gimnastycznych. W czasie zajęć sportowych jest zdyscyplinowane, dba o bezpieczeństwo kolegów i koleżanek. Współdziała w grupie przy wykonywaniu ćwiczeń i zadań.

PLASTYKA

Chętnie podejmuje działania plastyczno - techniczne, poszukuje oryginalnych rozwiązań. Dobrze rozmieszcza elementy na kartce, ale prace są mało estetyczne. Posługuje się różnymi narzędziami, ale nie zawsze przestrzega zasad bezpieczeństwa w miejscu pracy. Potrafi opowiedzieć o pracy własnej i innych. Potrafi starannie wykonać prace plastyczno - techniczne na dany temat. Potrafi wyróżnić i posłużyć się podstawowymi środkami wyrazu plastycznego: plamą, kreską, bryłą. Prace plastyczne i techniczne wykonuje z fantazją i rozmachem. Prace plastyczno - techniczne nie zawsze wykonuje starannie, lecz są one pomysłowe i kolorowe. Prace wykonane są starannie, estetycznie i pomysłowo. Prawidłowo posługuje się różnymi narzędziami. Przejawia duże zdolności plastyczne. Przestrzega bezpieczeństwa w miejscu pracy, umie korzystać z prostej informacji technicznej. Rysunki są bogate w szczegóły i dobrze rozplanowane. Sprawnie organizuje warsztat własnej pracy, celowo dobiera i ekonomicznie wykorzystuje materiał. Umie odpowiednio dobierać techniki plastyczne do podanego tematu. Zachowuje ład i porządek w miejscu pracy.

MUZYKA

Chętnie bierze udział w zabawach muzyczno - ruchowych. Chętnie śpiewa poznane piosenki indywidualnie i w grupie. Ładnie, ale niechętnie śpiewa poznawane piosenki. Mało aktywnie uczestniczy w zabawach muzyczno - ruchowych. Poprawnie wystukuje rytm. Potrafi tylko w grupie zaśpiewać poznane piosenki. Potrafi zagrać melodię na instrumencie perkusyjnym. Rozróżnia dynamikę, czas trwania, wysokość i barwę dźwięku. Szybko zapamiętuje treść i melodię piosenek. W skupieniu potrafi słuchać muzyki. Wykazuje uzdolnienia muzyczne. Zna i lubi śpiewać poznawane piosenki. Zna wiele piosenek, które chętnie prezentuje w klasie i w szkole.

 

str. 8

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin