ebook-google-adwords.pdf
(
4551 KB
)
Pobierz
Microsoft Word - ebook-google-adwords_krotsza_2.0.doc
Najwa
Ň
niejsze poj
ħ
cia do zapami
ħ
tania.............................................................................. 3
Podstawy i wprowadzenie................................................................................................... 5
Co to jest reklama Google AdWords ? ........................................................................... 5
Zalecenie redakcyjne tworzenia tekstu reklamowego Google AdWords ....................... 5
Wykorzystanie rabatów, cen i bezpłatnych ofert ........................................................ 6
Wymogi Google zwi
Ģ
zane z witryn
Ģ
docelow
Ģ
reklamy ............................................... 7
Tre
Ļ
ci, których nie mo
Ň
na promowa
ę
w Google AdWords............................................ 7
Google AdWords w wyszukiwarce .................................................................................... 9
Jak działa kierowanie reklamy AdWords w wyszukiwarce ........................................... 9
Modele opłaty za reklam
ħ
w wyszukiwarce Google .................................................... 10
Jak otrzyma
ę
konto Google AdWords .............................................................................. 11
Proces rejestracji dla wersji dla pocz
Ģ
tkuj
Ģ
cych........................................................... 12
1. Formularz rejestracji ............................................................................................. 12
2. Zało
Ň
enie konta Google ........................................................................................ 15
3. Konfiguracja konta................................................................................................ 17
Proces rejestracji dla wersji standardowej. ................................................................... 20
1. Zało
Ň
enie konta Google ........................................................................................ 20
2. Wybierz walut
ħ
..................................................................................................... 21
3. Weryfikacja adresu e-mailowego ......................................................................... 22
4. Utworzenie pierwszej kampanii............................................................................ 22
5. Ustalenie sposobu rozlicze
ı
.................................................................................. 25
Panel zarz
Ģ
dzania reklam
Ģ
AdWords ............................................................................... 29
Zarz
Ģ
dzanie kampani
Ģ
.................................................................................................. 29
Migawka konta.......................................................................................................... 30
Podsumowanie kampanii .......................................................................................... 30
Narz
ħ
dzia ...................................................................................................................... 42
Narz
ħ
dzie propozycji słów kluczowych ................................................................... 43
Narz
ħ
dzie prognozy odwiedzin................................................................................. 45
Edycja wykluczaj
Ģ
cych słów kluczowych kampanii................................................ 46
Wykluczanie adresów IP........................................................................................... 47
Narz
ħ
dzia diagnostyczne dla reklam ........................................................................ 47
Odrzucone reklamy................................................................................................... 48
Moja historia zmian .................................................................................................. 48
Narz
ħ
dzie podgl
Ģ
du reklam ...................................................................................... 49
Pobierz Edytor AdWords .......................................................................................... 49
Raporty.......................................................................................................................... 50
Najwa
Ň
niejsze typy raportów.................................................................................... 52
Ustawienia zaawansowane........................................................................................ 53
Eksport raportu.......................................................................................................... 53
Moje konto .................................................................................................................... 54
Podsumowanie płatno
Ļ
ci........................................................................................... 54
Preferencje płatno
Ļ
ci ................................................................................................. 55
Dost
ħ
p ....................................................................................................................... 56
Preferencje konta ...................................................................................................... 57
Podstawowe elementy reklamy AdWords ........................................................................ 58
1
Słowa kluczowe ............................................................................................................ 58
Opcje dopasowania słów kluczowych w Google AdWords ..................................... 58
Wykluczaj
Ģ
ce słowa kluczowe ................................................................................. 60
Podstawowe kryteria wyboru słów kluczowych....................................................... 61
Koszt reklamy AdWords............................................................................................... 64
Wynik Jako
Ļ
ci Google AdWords.................................................................................. 64
Szybkie sprawdzanie Wyniku Jako
Ļ
ci dla reklamy AdWords ................................. 65
Dokładne informacje o Wyniku Jako
Ļ
ci słów kluczowych na podstronie analizy
słów kluczowych....................................................................................................... 65
Algorytm dla wyników sponsorowanych ponad wynikami wyszukiwania.................. 68
Jak dosta
ę
si
ħ
z reklam
Ģ
ponad wyniki wyszukiwania ? .......................................... 68
Tworzenie kampanii linku sponsorowanego .................................................................... 69
Rozpoznanie rynku i konkurencji ................................................................................. 69
Rozpoznanie przewagi oferty i firmy ........................................................................... 70
Opracowanie struktury kampanii .................................................................................. 70
Wybór kierowania kampanii......................................................................................... 70
Opracowanie zestawu słów kluczowych ...................................................................... 71
7 kroków tworzenia słów kluczowych...................................................................... 72
Narz
ħ
dzia pozwalaj
Ģ
ce poszukiwa
ę
słów kluczowych............................................. 76
Ograniczenie zasi
ħ
gu kampanii .................................................................................... 77
Opracowanie tekstu reklamowego ................................................................................ 78
Tworzenie tekstu reklamowego reklamy AdWords ................................................. 78
Pogrubione wyrazy w tek
Ļ
cie reklamowym ............................................................. 79
Narz
ħ
dzie wstawiania słów kluczowych .................................................................. 79
11 efektywnych typów tekstów reklamowych AdWords ......................................... 81
Warto zapami
ħ
ta
ę
...................................................................................................... 85
Optymalizacja strony docelowej reklamy..................................................................... 85
Optymalizacja strony docelowej - AdWords ............................................................ 85
Warto zapami
ħ
ta
ę
...................................................................................................... 88
Wdro
Ň
enie kampanii ..................................................................................................... 89
Monitoring i optymalizowanie kampanii...................................................................... 89
Optymalizowanie kampanii na podstawie raportów..................................................... 89
Raport skuteczno
Ļ
ci słów kluczowych ..................................................................... 90
Raport AdWords - Skuteczno
Ļę
wyszukiwanego hasła............................................ 92
Skuteczno
Ļę
kampanii............................................................................................... 95
Optymalizacja kampanii - zapami
ħ
taj....................................................................... 95
Zaawansowane tworzenie kampanii Google AdWords .................................................... 96
Edytor AdWords - wprowadzenie ............................................................................... 96
Co oferuje edytor AdWords? .................................................................................... 96
Sk
Ģ
d mo
Ň
na
Ļ
ci
Ģ
gn
Ģę
edytor AdWords?................................................................... 97
Przydatne linki i pomoc online ................................................................................. 97
Praktyczne tworzenie kampanii AdWords przy pomocy Edytora AdWords ............... 97
Podstawy ................................................................................................................... 97
Import danych do kampanii z Excela........................................................................ 98
Dodawanie wielu tekstów reklamowych do edytora ................................................ 99
2
Najwa
Ň
niejsze poj
ħ
cia do zapami
ħ
tania
CPC
– ( z ang. cost per click) model reklamy w Internecie, gdzie reklamodawca płaci za
ka
Ň
de klikni
ħ
cie w swoj
Ģ
reklam
ħ
CPM
– ( z ang. cost per mile) model reklamy w Internecie, gdzie reklamodawca płaci za
1000 wy
Ļ
wietle
ı
swojej reklamy
Google AdWords
– nazwa programu reklamowego Google obejmuj
Ģ
cego wy
Ļ
wietlanie
reklamy w obr
ħ
bie wyników wyszukiwarki Google jak równie
Ň
w obr
ħ
bie stron
internetowych stowarzyszonych z Google (Sie
ę
Partnerska).
Docelowy adres URL
- docelowy adres URL jest to dokładny adres na stronie
internetowej reklamodawcy, na któr
Ģ
u
Ň
ytkownicy przechodz
Ģ
po klikni
ħ
ciu reklamy
Google AWords. U
Ň
ytkownicy nie widz
Ģ
docelowego adresu URL w reklamie AdWords,
poprzez co mo
Ň
e on kierowa
ę
ich na okre
Ļ
lon
Ģ
podstron
ħ
w obr
ħ
bie witryny
reklamodawcy.
Konwersja
- w przypadku reklam internetowych konwersja nast
ħ
puje wtedy, gdy po
klikni
ħ
ciu reklamy u
Ň
ytkownik wykonuje zdefiniowan
Ģ
wcze
Ļ
niej przez nas akcj
ħ
(np.
dokonuje zakupu produktu, zapisuje si
ħ
na newsletter, pozostawia dane kontaktowe i itp.
Maksymalny koszt klikni
ħ
cia CPC
to najwy
Ň
sza kwota, jak
Ģ
reklamodawca zgadza si
ħ
zapłaci
ę
za jedno klikni
ħ
cie reklamy, przy czym ko
ı
cowy koszt klikni
ħ
cia jest ustalany w
drodze aukcji (jest niemal zawsze ni
Ň
szy od maksymalnej ceny ofertowej). Maksymalny
koszt klikni
ħ
ica CPC mo
Ň
e by
ę
ustawiony dla grupy reklam lub dla poszczególnych słów
kluczowych.
Ranking reklamy
kierowanej na słowa kluczowe okre
Ļ
la jej pozycj
ħ
w wynikach
sponsorowanych Google. Ranking takiej reklamy jest iloczynem maksymalnej stawki za
klikni
ħ
cie (maksymalnego CPC) i Wyniku Jako
Ļ
ci tego słowa kluczowego.
Sie
ę
Partnerska
- Sie
ę
Partnerska obejmuje w Polsce tysi
Ģ
ce witryn, serwisów
informacyjnych i blogów, które współdziałaj
Ģ
z Google w zakresie wy
Ļ
wietlania
kierowanych reklam AdWords.
Sie
ę
Wyszukiwania
– partnerzy Google, na których witrynach w wynikach wyszukiwania
pojawiaj
Ģ
si
ħ
reklamy Google AdWords (np. wynik wyszukiwania Gazeta.pl)
3
Słowa kluczowe
- wyrazy lub frazy, które okre
Ļ
laj
Ģ
Twój biznes i to, czym si
ħ
Twoja
firma zajmuje. U
Ň
ytkownicy Internetu wyszukuj
Ģ
w wyszukiwarkach internetowych
produkty i usługi wła
Ļ
nie za pomoc
Ģ
słów kluczowych.
Przykład:
Dla zakładu fryzjerskiego w Krakowie słowami kluczowymi (zwanymi te
Ň
frazami kluczowymi) mog
Ģ
by
ę
: „zakłady fryzjerskie”, „fryzjerzy”, „strzy
Ň
enie włosów
Kraków”, „fryzjerzy Kraków”, „zakłady fryzjerskie Kraków”, „fryzjerstwo Kraków”,
„fryzury
Ļ
lubne Kraków”, „modelowanie włosów Kraków” i itp.
Szacunkowa stawka za pierwsz
Ģ
stron
ħ
- parametr, zwany równie
Ň
szacunkow
Ģ
stawk
Ģ
za pierwsz
Ģ
stron
ħ
, okre
Ļ
la w przybli
Ň
eniu stawk
ħ
kosztu klikni
ħ
cia (CPC) wystarczaj
Ģ
c
Ģ
do umieszczenia reklamy na dane słowo kluczowe na pierwszej stronie wyników
wyszukiwania Google. Szacunki s
Ģ
oparte na Wyniku jako
Ļ
ci i bie
ŇĢ
cej konkurencji
reklamodawców o dane słowo kluczowe
Współczynnik klikalno
Ļ
ci (CTR) -
wyra
Ň
ona w procentach liczba klikni
ħę
reklamy
podzielona przez liczb
ħ
jej wy
Ļ
wietle
ı
(np. 50 klikni
ħę
i 1000 wy
Ļ
wietle
ı
tworzy CTR
5%)
Wykluczaj
Ģ
ce słowa kluczowe kampanii
- zdefiniowane przez reklamodawc
ħ
AdWords
słowa kluczowe, na które na pewno nie pojawi si
ħ
jego reklama AdWords.
Wynik Jako
Ļ
ci w Google i sieci wyszukiwania
-
parametr przypisany do poszczególnych
słów kluczowych kampanii AdWords, do którego obliczenia wykorzystuje si
ħ
wiele
czynników. Parametr ten jest wyznacznikiem trafno
Ļ
ci słowa kluczowego w danej grupie
reklamowej AdWords do pozostałych słów kluczowych tej grupy reklamowej, tekstu
reklamowego oraz dla zapytania wprowadzanego przez u
Ň
ytkownika. Im wy
Ň
szy Wynik
Jako
Ļ
ci słowa kluczowego, tym ni
Ň
sza jego
Szacunkowa stawka za pierwsz
Ģ
stron
ħ
i
lepsza pozycja reklamy.
Wynik Jako
Ļ
ci w sieci partnerskiej
-
parametr przypisany do poszczególnych grup
reklamowych kampanii AdWords, do którego obliczenia wykorzystuje si
ħ
wiele
czynników. Parametr ten jest wyznacznikiem trafno
Ļ
ci danej reklamy AdWords dla
konkretnej strony w Sieci Partnerskiej Google. Im wy
Ň
szy Wynik Jako
Ļ
ci reklamy, tym
wi
ħ
ksze prawdopodobie
ı
stwo,
Ň
e reklama b
ħ
dzie wy
Ļ
wietlana na stronie w Sieci
Partnerskiej i wy
Ň
sza b
ħ
dzie jej pozycja.
Wy
Ļ
wietlany adres URL
- j
est to adres strony internetowej wy
Ļ
wietlany u
Ň
ytkownikom
w reklamie AdWords w celu identyfikacji witryny, do której przejd
Ģ
po klikni
ħ
ciu
reklamy. Zielony tekst w poni
Ň
szej reklamie poni
Ň
ej to wy
Ļ
wietlany adres URL..
Reklamy w Google
Chcesz szybkich wyników?
Utwórz kampani
ħ
dzisiaj!
adwords.google.pl
4
Podstawy i wprowadzenie
Co to jest reklama Google AdWords ?
Reklama Google AdWords to płatna reklama w wyszukiwarce Google i na Stronach z
Tre
Ļ
ci
Ģ
Google. Cały przewodnik po
Ļ
wi
ħ
cony jest reklamie tekstowej, graficznej i video
Google AdWords.
Wygl
Ģ
d reklamy AdWords
Reklama Adwords składa si
ħ
z czterech elementów:
•
nagłówek, który mo
Ň
e mie
ę
do 25 znaków;
•
wła
Ļ
ciwy tekst reklamy, składaj
Ģ
cy si
ħ
z dwóch linijek tekstu, z których ka
Ň
da
mo
Ň
e mie
ę
do 35 znaków;
•
adres docelowy reklamy, pod który trafiaj
Ģ
u
Ň
ytkownicy, którzy klikn
Ģ
reklam
ħ
(w samym linku AdWords adres ten nie jest widoczny dla u
Ň
ytkownika)
•
adres strony internetowej wy
Ļ
wietlany na samej reklamie (tzw. adres wy
Ļ
wietlany
reklamy), którego długo
Ļę
równie
Ň
jest ograniczona limitem 35 znaków
Tworz
Ģ
c tekst reklamowy reklam AdWords trzeba pami
ħ
ta
ę
o tym,
Ň
e Google ma do
Ļę
restrykcyjn
Ģ
polityk
ħ
zatwierdzania tekstu reklamowego.
Zalecenie redakcyjne tworzenia tekstu reklamowego Google
AdWords
Aby Twój tekst reklamowy został dopuszczony do wy
Ļ
wietlania:
•
musi by
ę
poprawnie gramatyczny i ortograficznie (niedopuszczalne jest skracanie
5
Plik z chomika:
kriss7
Inne pliki z tego folderu:
ebook Shari Thurow - Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych - (pozint) helion onepress fre.pdf
(1992 KB)
Wyszukiwarki - pozycjonowanie - kurs, seo, google.pdf
(351 KB)
Informator_Pozycjonowanie.pdf
(488 KB)
Kurs Seo Pozycjonowanie.doc
(125 KB)
Kurs Pozycjonowanie Stron Www - Wyszukiwarki - Google Altavista Onet Wp.pdf
(351 KB)
Inne foldery tego chomika:
HTML
Java
Nagrywanie płyt
PHP
SQL
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin