Wrzesień 1.doc

(79 KB) Pobierz
Wrzesień

Wrzesień

 

Tematy kompleksowe

I.                    Jestem sześciolatkiem.

II.                 Gdy światło zielone przejdź na drugą stronę.

III.              Jesienne stragany.

 

Zadania wychowawcze

1.      Poznają reguły życia w grupie, przestrzegają ustalonych norm współżycia i współdziałania z innymi; uczą się używania zwrotów grzecznościowych w określonych sytuacjach: dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam.

2.      Przestrzegają zasad bezpieczeństwa w czasie zabaw w przed­szkolu i w ogrodzie przedszkolnym.

3.      Uczestniczą w zabawach dających możliwość poznania bu­dowy i „mowy” ciała.

4.      Poznają podstawowe przepisy ruchu drogowego, przestrzegają zasad bezpiecznego poruszania się po ulicach.

5.      Rozpoznają i nazywają owoce i warzywa, wyodrębniają cechy warzyw i owoców, rozumieją potrzebę hodowania roślin nie­zbędnych w pożywieniu człowieka i gromadzenia zapasów na zimę.

 

 

 

Temat dnia

Cele

Uwagi

I. Jestem sześciolatkiem

1.„Poznajmy się na­wzajem” – zabawy do­wolne, zabawy w kole

-          dz. w czasie zabaw poznaje nowe otoczenie oraz podstawowe zasady współżycia obo­wiązujące w grupie;

-          uważnie i ostrożnie porusza się po sali i innych pomieszczeniach przedszkolnych;

-          właściwie korzysta z urządzeń sanitarnych;

-          potrafi przezwyciężyć nieśmia­łość, aktyw­nie uczestniczy w zabawach ułatwiających zapamiętanie imion kolegów, sprzyjających nawiązywaniu kontaktów i stwarzaniu więzi między członkami grupy;

-          wyraża w formie rysunku swoje zaintereso­wania i upodobania.

 

2. „Razem się bawimy i razem uczymy”

-          uważnie słucha wiersza Cz. Janczarskiego pt. „Czego się uczy zajączek”, wypowiada się na jego temat; zgłasza się do odpowiedzi przez podniesienie ręki;

-          właściwie interpretuje przysłowie: Bez cie­kawości nie ma mądrości i powiedzenie: Wszyscy tak samo ważni;

-          potrafi zaśpiewać refren piosenki pt. „Pio­senka sześciolatka”;

-          rozpoznaje dotykiem wybraną zabawkę;

-          umie rytmicznie powiedzieć nazwy zaba­wek i kolorów;

-          naśladuje głosy zabawek: zwierząt i pojaz­dów, globalnie odczytuje wyrazy-nazwy zabawek;

-          rozumie konieczność szanowania zabawek i sprzętów jako wspólnej własności oraz dbania o porządek w sali;

-          potrafi ulepić z plasteliny swoją ulubioną zabawkę

 

3. „Co wiemy o sobie”

-          wypowiada się w sposób zrozumiały, wie, jakie są jego potrzeby i zainteresowania, szanuje potrzeby innych;

-          podejmuje próbę ułożenia zagadki o kole­dze (koleżance) z grupy;

-          porusza się poprawnie krokiem marszowym w rozsypce i w kole przy akompaniamencie tamburyna i instrumentu melodycznego (keyboard), śpiewa wspólnie z kolegami I zwrotkę piosenki „Piosenka sześciolatka”.

 

4. „Nasze przedszkole i ogród przedszkolny”

-          poznaje sale i inne pomieszczenia przed­szkolne, uważnie obserwuje budynek z ze­wnątrz, liczy piętra, okna, opisuje wejście frontowe, określa kolor ścian;

-          przestrzega zasad bezpieczeństwa w czasie spaceru po przedszkolu oraz zabawy w ogrodzie przedszkolnym;

-          maluje farbami plakatowymi na temat „Moje przedszkole”;

-          ruchem i gestem interpretuje swobodnie treść piosenki „Piosenka sześciolatka”.

 

5. „Wiem, jak wyglą­dam”

-          rysuje kredkami ołówkowymi swój portret;

-          kształtowanie świadomości własnego ciała: dz. określa kolor włosów i oczu, nazywa części twarzy, dostrzega symetrię twarzy;

-          dostrzega różnice i podobieństwa w wyglą­dzie;

-          poprawnie określa funkcje części twarzy (zęby, oczy, uszy, nos, usta język);

-          ćwiczy sprawność narządów mowy;

-          przekazuje i odczytuje komunikaty mi­miczne;

-          w czasie ćwiczeń gimnastycznych uważnie słucha i dokładnie wykonuje polecenia.

 

6. „Co robimy w naszej grupie”

-          wypowiada się na temat opowiadania S. Karaszewskiego pt. „Zajęcia w leśnej szkółce” i obrazków;

-          potrafi wymienić zasady zgodnego współży­cia w grupie rówieśniczej;

-          powstrzymuje chęć wypowiadania się w czasie odpowiedzi kolegi;

-          przedstawia w formie plastycznej swoją ulubioną zabawę (rysowanie kredkami świecowymi);

-          odtwarza wiernie słowa i melodię piosenki „Piosenka sześciolatka”.

 

7. „Czy znasz te czaro­dziejskie słowa?”

-          uważnie słucha opowiadania pt. „Mate­uszek na Zaczarowanej Wyspie”, ocenia postępowanie głównego bohatera, potrafi uzasadnić znaczenie zwrotów grzeczno­ściowych w kontaktach międzyludzkich;

-          używa czarodziejskich słów; proszę, dzię­kuję, przepraszam w zabawie integracyjnej „Imię do imienia”.

-          ćwiczenia gimnastyczne: poprawnie reaguje na sygnał dźwiękowy.

 

8. „To jest twoja wizy­tówka”

-          poznaje graficzny zapis swojego imienia, dzieli imię na sylaby, wyodrębnia pierwszą głoskę, nazywa pierwszą literę;

-          nazywa części ciała, dostrzega symetrię ciała, wskazuje lewe (prawe) ucho, rękę, nogę itp.;

-          przekazuje i odczytuje komunikaty panto­mimiczne;

-          rysuje kredkami postać ludzką z dbałością o szczegóły;

-          rozpoznaje wśród innych karteczkę z wła­snym imieniem i samodzielnie „podpisuje” swój obrazek.

 

II. Gdy światło zielone przejdź na drugą stronę

1. „Przejście dla pie­szych”

-          podczas wycieczki na przejście z sygnaliza­cją świetlną rozpoznaje i nazywa charakte­rystyczne elementy drogi w mieście: chod­nik, jezdnia, skrzyżowanie ulic, przejście dla pieszych (zebra), sygnalizacja świetlna (światła), znaki drogowe; przestrzega zasad bezpieczeństwa;

-          buduje wypowiedź słowną w oparciu o wła­sne doświadczenia oraz tekst piosenki pt. „Indiańskim krokiem” ;

-          poprawnie reaguje na sygnały dźwiękowe i wzrokowe, potrafi zaśpiewać I zwrotkę pio­senki.

 

2. „Jesteśmy użytkow­nikami drogi”

-          utrwala zasady bezpiecznego zachowania się na ulicy;

-          potrafi odtworzyć z pamięci fragment wier­sza W. Chotomskiej pt. „Gdy zamierzasz przejść ulicę;

-          ćwiczy orientację w schemacie swojego ciała i w przestrzeni, poprawnie używa określeń: strona lewa, strona prawa;

-          dzieli wyrazy na sylaby, tworzy schemat przy pomocy kartoników;

-          rysuje kredkami lub maluje farbami plakato­wymi (do wyboru) swoją drogę do domu;

-          realizuje ruchowy schemat rytmiczny przy piosence „Indiańskim krokiem”.

 

3. „Co nam mówią znaki drogowe”

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin