Marzec 1.doc

(78 KB) Pobierz
Marzec

6

 

Marzec

 

Tematy kompleksowe

 

I.                   Żegnamy kapryśną zimę – witamy wiosnę.

II.                Wielkanoc.

 

Zadania wychowawcze

 

1.     Dostrzeganie zależności między zmianą pory roku a zmianami w świecie przyrody. Rozumienie istoty zmian i konieczności przysto­sowania się przyrody do pory roku.

2.     Po­zna­wa­nie zwy­cza­jów i ob­rzę­dów Wiel­ka­noc­nych.

3.     Przybliżanie dzieciom aspektu kardynalnego i porządkowego liczby.

 

Temat dnia

Cele

Uwagi

Żegnamy kapryśną zimę – witamy wiosnę

„Co wiemy o zimie?”

-           potrafią wymienić charakterystyczne cechy zimy, związane z nią przyjemności, utrud­nie­nia i niebezpieczeństwa;

-           poprawnie używają przymiotników i czasow­ników odpowiadając na pytania: „Jaki jest śnieg?” „Co robi śnieg?”;

-           wymieniają nazwy przedmiotów, które koja­rzą się z zimą i w których słychać gło­skę ł;

-           poznają literę łŁ.

-           uważnie słuchają wiersza L. J. Kerna pt. „Kolo­rowy śnieg”;

-           malują farbami na temat „Kolorowa zima”

-           przedstawiają zimowy krajobraz używając jednego, wybranego koloru farby.

 

„Wiem, że jest tyle, ile było”

-           liczą elementy i ustalają, ile ich jest,

-           wnioskują o stałości liczby elementów w zbiorze, mimo zmian sugerujących, że po zmianie może być więcej lub mniej,

-           układają i rozwiązują zadania w parach: zgodnie współdziałają, wytrwale dążą do celu, (kształto­wa­nie nawyku sprawdzania popraw­ności roz­wiązania);

-           zestaw ćwiczeń gim­nastycznych nr 6

-           doskonalenie umiejętności czworakowania z prawidłowym ułożeniem dłoni.

Rozwiązują zagadki o zimie, ukła­dają z roz­sypanki syla­bowej podpis pod obraz­kiem: „To­mek lepi bałwana”.

„Dziewięć bałwanków”

-           uważnie słuchają wiersza A. Łady- Grodzic­kiej pt. „Dziewięć bałwanków” („ABC. Prze­wodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć”, cz.3, s. 104) i porządkują zbiór bałwanków uwzględniając ich cha­rakte­rystyczny wygląd;

-           poprawnie używają liczebników porządko­wych, określają miejsce danej liczby w zbio­rze;

-           ćwiczą spostrzegawczość: dostrzegają zmiany w układzie elementów zbioru;

-           dorysowują bałwankom elementy wymie­nione w wierszu, podpisują cyframi 1-9;

-           śpiewają piosenkę pt. „Buli” z podziałem na role, w od­powiednim tempie i z wytrzyma­niem okre­ślonej liczby pauz oraz na zasadzie „echa melodycznego”;

-           sprawnie poruszają się cwałem bocznym, re­ali­zują rytm przy pomocy naturalnych efek­tów perkusyjnych.

 

„Potrafię sprawdzić, czy jest po tyle samo”

-           ustalają równoliczności w dwóch zbiorach poprzez policzenie znajdujących się tam obiektów,

-           ustalają równoliczności zbiorów przez usta­wianie w pary: łączenie elementów kre­ską, nakładanie jednego elementu na drugi, zsu­wanie parami do siebie, rozsuwanie po dwa itp.,

-           utrwalają umiejętność stosowania znaków =, >, <

-           zestaw ćwiczeń gim­nastycznych nr 6

-           doskonalenie umiejętności czworakowania z prawidłowym ułożeniem dłoni.

 

„Gdzie jest bałwanek?”

-           układają opowiadanie o trzyczęściowej struktu­rze: wstęp, rozwinięcie, zakończenie, z uwzględnieniem czasu i miejsca akcji,

-           określają uczucia bohaterów na podstawie wyrazu ich twarzy i postawy ciała,

-           potrafią wymienić przyczyny topnienia lodu i śniegu.

 

 

-           wyodrębniają zwrotki i refren piosenki pt. „Dźwięczny trójkąt”, realizują rytm refrenu na trójkącie metalo­wym;

-           potrafią samodzielnie zaśpiewać refren i I zwrotkę piosenki.

 

„Nasz bałwanek się nie roztopi”

-           układają opowiadanie na temat historyjki ob­razkowej, (ABC. Książka sześciolatka);

-           wzbogacają opowiadanie rozmową w formie dialogu: chłopców i bałwanków;

-           wymyślają dalszy ciąg opowiadania,

-           wypełniają rysunek konturowy kuleczkami krepiny,

-           doskonalą ruchy drobne palców,

-           ćwiczą cierpliwość i wytrwałość

 

Potrafię numerować przedmioty” – zabawa „Miś na schodach”

-           numerowanie schodów, wskazywanie wybra­nych stopni i ustalanie ich kolejności,

-           wskazywanie wybranego stopnia i ustalanie wszystkich poprzednich i wszystkich na­stęp­nych,

-           wdrażanie dzieci do dokładnego wykonywa­nia poleceń i kierowania uwagi zgodnie z po­leceniami nauczycielki,

-           zestaw ćwiczeń gim­nastycznych nr 6

-           doskonalenie umiejętności czworakowania z prawidłowym ułożeniem dłoni.

 

„W marcu jak w garncu”

 

 

 

 

 

 

 

-           potrafią nazwać dni tygodnia, miesiąc i porę roku (przedwiośnie);

-           wymieniają kilka charakterystycznych cech przedwiośnia: odwilż, roztopy, coraz dłuższe dni, wieczorne ochłodzenia;

-           rozpoznają symboliczne oznakowania zjawisk atmosferycznych, określają stan pogody i za­znaczają go w odpowiednim miejscu kalenda­rza,

-           uważnie słuchają wiersza pt. „Marcowe ka­prysy” („Rok w wierszu i piosence”, s.131)

-           umieją wyjaśnić znaczenie przysłowia „W marcu jak w garncu”, układają je z rozsypanki wyrazowej (praca indywidualna),

-           rysują kredkami ołówkowymi ilustrację przy­słowia,

-           reagują poprawnie na zmianę tempa i rytmu w czasie zabawy ruchowej „Marcowy spacer”.

 

„Przyjście wiosny”

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin