Czerwiec 1.doc

(74 KB) Pobierz
Czer¬wiec

5

 

Czer­wiec

 

Te­maty kom­plek­sowe

 

I.                   Świat uśmie­cha się do wszyst­kich dzieci
II.                Każdy ma swoje skarby
III.             Wa­ka­cje – czas od­po­czynku i przy­gody

 

Za­da­nia wy­cho­waw­cze

 

1.     Poj­mo­wa­nie róż­nic wy­stę­pu­­cych mię­dzy ludźmi na świe­cie: ko­lor skóry, zwy­czaje, kul­tura, ję­zyk, któ­rym się po­słu­gują. Do­strze­ga­nie po­do­bieństw lu­dzi ży­­cych na ca­łym świe­cie: taka sama bu­dowa ciała, po­trzeby, pra­gnie­nia, które od­czu­wają, po­dobne za­­cia i za­bawy.

2.     Do­strze­ga­nie war­to­ści ma­te­rial­nych i emo­cjo­nal­nych przed­mio­tów.

3.     Przy­po­mnie­nie i utrwa­la­nie za­sad bez­pie­czeń­stwa:

-         prze­strze­ga­nie za­kazu za­baw w po­bliżu tras ko­mu­ni­ka­cyj­nych;

-         ro­zu­mie­nie po­trzeby za­cho­wa­nia ostroż­no­ści w kon­tak­tach z oso­bami ob­cymi (np. nie przyj­mo­wa­nie od nich pre­zen­tów czy po­kar­mów, od­ma­wia­nie pój­ścia na spa­cer, prze­strze­ga­nie za­kazu wsia­da­nia do po­jaz­dów osób nie­zna­nych itp.);

-         ro­zu­mie­nie za­kazu spo­ży­wa­nia nie­zna­nych owo­ców, ro­ślin, grzy­bów;

-         ro­zu­mie­nie ko­niecz­no­ści ką­pa­nia się w miej­scach do tego wy­zna­czo­nych w obec­no­ści ra­tow­ni­ków.

 

 

Temat dnia

Cele

Uwagi

Świat uśmiecha się do wszystkich dzieci

„Wszystkie dzieci mają prawo do...”

-         potrafią wymienić i stosować gesty , symbole przyjaźni, miłości;

-         opisują treść ilustracji („ABC. Książka sze­ściolatka”);

-         formułują poprawne wypowiedzi kilkuzda­niowe; 

-         czytają ze zrozumieniem tekst: Mamy prawo do...;

-         starannie kolorują obrazek, s. 61.

 

„Zagadki matematyczne”

-         rozwiązują zadania z treścią,

-         układają zadania do obrazków i symulują rozwiązanie zadania na zbiorach zastępczych,

-         nabywają umiejętność rozumnego zacho­wa­nia się przy układaniu i rozwiązywaniu za­dań: uważnie słuchają i zapamiętują treść za­dania, wyodrębniają dane i szukają pomiędzy nimi związków (dodać, odjąć), po rozwiąza­niu zadania odpowiadają na pytanie koń­cowe;

-         zestaw ćwiczeń gimna­stycznych nr XVI (wg K. Wlaźnik)

-         doskonalenie rzutu i chwytu,

-         ćwiczenia wyprostne oraz przeciw płaskosto­piu.

 

„Dzieci z różnych stron świata”

-         opisują kolor skóry, ubiór, zajęcia i zabawy dzieci przedstawionych na zdjęciach z kalen­darza UNICEF-u;

-         odszukują na globusie kontynenty: Europę, Azję, Afrykę i Australię;

-         określają cechy różniące dzieci z różnych stron świata (wygląd zewnętrzny) oraz cechy wspólne (zabawy, ulubione zajęcia, pragnie­nia, marzenia, uczucia);

-         składają wizerunki dzieci w strojach narodo­wych z elementów układanki „Sombrero czy melonik”, określają ich pochodzenie;

-         malują farbami na temat „Dzieci z różnych stron świata”.

 

„Dobry kolega”

-          uważnie słuchają opowiadania pt. „Mam przyjaciela”;

-         oceniają postępowanie bohaterów;

-         wypowiadają się na temat niewłaściwych oraz pozytywnych zachowań wobec innych (własnych lub zaobserwowanych w różnych sytuacjach na podwórku, w przedszkolu itp.);

-         opowiadają treść historyjki obrazkowej („ABC. Książka sześciolatka”);

-         układają zakończenie zdarzenia, rysują je w ostatnim okienku,  nadają tytuł historyjce;

-         rozumieją znaczenie przysłów: zgoda buduje, niezgoda rujnuje, Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie, Przyjaźń cenniejsza niż złoto – wiedzą, jakich sytuacji...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin