projekt mostu.docx

(300 KB) Pobierz

I. Założenia ogólne

Obiekt zaprojektowano dla klasy obciążenia „C

Rozpiętość teoretyczna przęsła lt=14,34 m

Użytkowa szerokość pomostu bu = 6,5 + 2.1,8 = 10,1m

 

II. Obliczenia statyczno-wytrzymałościowe

1.       Wymiarowanie pokładu jezdni

Nawierzchnia asfaltowo-betonowa gr. 5-16 cm na dylach 10x10 i 10x14 kładzionych prostopadle  na poprzecznicach.

 

1.1. Obciążenia stałe na jeden dyl

WYSZCZEGÓLNIENIE

WYMIAR

[m]

WYMIAR

[m]

CIĘŻAR

OBJĘTOŚCIOWY MATERIAŁU

[kN/m3]

 

OBCIĄŻENIE

CHARAKTYCZNE

[kN/m]

WSPÓŁCZYNNIK

OBCIĄŻENIA

OBCIĄŻENIE

OBLICZENIOWE

[kN/m]

asfaltobeton

0,1

0,125

23,0

0,287

1,5

0,430

bal sosnowy

0,1

0,1

6,0

0,060

1,2

0,072

suma

 

 

 

0,347

-

g0 =0,502

 

Współczynnik obciążenia odczytano z normy PN-S-10052:1982

 

1.2.   Obciążenie zmienne

1.2.1.        Rozkład obciążenia kołem

- równolegle do osi mostu:

hs=12h1+h22=120.1+0,142=0,6 m 

b1=c1+2h-hs=0,2+20,245-0,06=0,57 m

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- prostopadle do osi mostu

hs=12h1+h22=120.1+0,142=0,6 m 

b2=c2+2h-hs=0,6+20,245-0,06=0,97 m

 

1.2.2.        Obciążenie taborem samochodowym „K”+q

Dane zostały odczytane z normy PN-S-10030:1985 

Dla klasy obciążenia ²C² K =400 kN (nacisk na oś 100 kN)

 

 

1.2.3.        Obciążenie pojazdami samochodowymi „S”

Dane zostały odczytane z normy PN-S-10030:1985 

Dla klasy obciążenia ²C² S=300 kN (nacisk na osie P1=60 kN, P2=120 kN, P3=120 kN)

- obciążenie równomiernie rozłożone na jezdni : qj = 2,0 kN/m2

- obciążenie równomierne tłumem chodników : qt = 2,5 kN/m2

- nacisk koła taboru samochodowego „K”

   Pk=K8=4008=50 kN

 

 

- nacisk koła samochodowego „S”

Ps1=P12=602=30 kN

Ps2=P22=1202=60 kN

Ps3=P32=1202=60 kN

Do dalszych obliczeń przyjęto obciążenie Ps2=60,0kN

1.2.4.        Obliczeniowe obciążenie równomiernie  rozłożone na 1 m

 

 

- współczynnik dynamiczny dla dyla :

lt=1,05∙l0=1,05∙0,83=0,872 m

∅=1,35-0,005lt=1,35-0,005∙0,872=1,346≥1,325

przyjęto   φ =1,325

 

-intensywność obciążenia dyla od koła pojazdu S

Ps2=60 kN, b1=0,53 m, b2=0,93 m

 

- obciążenie równomiernie rozłożone przypadające na powierzchnie b1xb2

q=Ps2∙∅∙γfb1b2=601,3251,50,57...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin