OPIS TECHNICZNY
1. Założenia ogólne
Projekt odwodnienia zlewni i drogi klasy S przebiegającej przez tę zlewnię
2. Charakterystyka drogi
- klasa drogi: S
- szerokość pasa jezdni: 3,5 [m]
- szerokość pasa awaryjnego: 2,5 [m]
- szerokość pobocza: 2,0 [m]
- nawierzchnia: asfalt
3. Charakterystyka zlewni
- średnia roczna wysokość opadu: do 1500 [mm]
- powierzchnia całkowita zlewni: 10 [ha]
- zabudowa i pokrycie terenu: parki i ogrody 45%
powierzchnia niezabudowana 55%
- długość rowów: L2-1 = 220 [m]
L3-1 = 280 [m]
4. Rowy
Wzdłuż drogi zaprojektowano rów naturalny, czysty, prosty z łożyskiem o swobodnym przepływie. W strefie przy przepustowej skarpy oraz dno wzmocniono trylinką na warstwie żwiru o grubości 15 cm. Geometria rowu:
Rów trójkątny o parametrach: h = 0,35 [m] , n1 = n2 = 3 , Q = 0,35 [m3/s]
Rów doprowadzający wodę do przepustu
Rów trapezowy o parametrach: h = 1,0 [m] , b = 0,7 [m] , n1 = n2 = 1,25 , Q = 3,315 [m3/s]
5. Przepust
Opracowanie obejmuje obliczenia przepustu o zatopionym wlocie, częściowo wypełnionym oraz przepustu o zatopionym wlocie i wylocie. Zaprojektowano przepust kołowy o średnicy d = 1,25[m] o zatopionym wlocie i wylocie, prowadzący wodę całym przekrojem.
Przepust wykonany jest z gotowych elementów prefabrykowanych. Fundament przepustu jest monolityczny wykonywany na miejscu budowy. Wlot opływowy, okrągły z rozchylonymi skrzydłami wlotowymi pod kątem 300.
6. Literatura
[ 1 ] - „Odwodnienie dróg” , aut. K. EDEL
[ 2 ] - „Podstawy projektowania budowli mostowych” , aut. A. MADEJ i W. WOŁOWICKI
alvin888