opistechnicznykielan.doc

(31 KB) Pobierz
1

OPIS TECHNICZNY

             

1.              Założenia ogólne

 

Projekt odwodnienia zlewni i drogi klasy S przebiegającej przez tę zlewnię

 

2.              Charakterystyka drogi

 

-              klasa drogi:                                                                       S             

-              szerokość pasa jezdni:                                                        3,5 [m]

-              szerokość pasa awaryjnego:                                          2,5 [m]

-              szerokość pobocza:                                                           2,0 [m]

-              nawierzchnia:                                                                      asfalt

 

3.               Charakterystyka zlewni

 

-              średnia roczna wysokość opadu:                                          do 1500 [mm]

-              powierzchnia całkowita zlewni:                                          10 [ha]

-              zabudowa i pokrycie terenu:                                          parki i ogrody 45%

                                                                                                  powierzchnia niezabudowana 55%

-              długość rowów:                                                                      L2-1 = 220 [m]

                                                                                                              L3-1 = 280 [m]

 

4.               Rowy

 

Wzdłuż drogi zaprojektowano rów naturalny, czysty, prosty z łożyskiem o swobodnym przepływie. W strefie przy przepustowej skarpy oraz dno wzmocniono trylinką na warstwie żwiru o grubości 15 cm. Geometria rowu:              

Rów trójkątny o parametrach:              h = 0,35 [m] ,  n1 = n2 = 3 ,  Q = 0,35 [m3/s]

 

Rów doprowadzający wodę do przepustu

Rów trapezowy o parametrach:              h = 1,0 [m] ,  b = 0,7 [m] ,  n1 = n2 = 1,25 ,  Q = 3,315 [m3/s]

 

5.               Przepust

 

Opracowanie obejmuje obliczenia przepustu o zatopionym wlocie, częściowo wypełnionym oraz przepustu o zatopionym wlocie i wylocie. Zaprojektowano przepust kołowy o średnicy d = 1,25[m] o zatopionym wlocie i wylocie, prowadzący wodę całym przekrojem.

Przepust wykonany jest z gotowych elementów prefabrykowanych. Fundament przepustu jest monolityczny wykonywany na miejscu budowy. Wlot opływowy, okrągły z rozchylonymi skrzydłami wlotowymi pod kątem 300.

 

6.               Literatura

[ 1 ]              -       „Odwodnienie dróg” , aut. K. EDEL

[ 2 ]              -       „Podstawy projektowania budowli mostowych” , aut. A. MADEJ i W. WOŁOWICKI

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin