Indiana Jones and the Fate of Atlantis.txt

(26 KB) Pobierz
Indiana Jones and the Fate of Atlantis

Nowy Jork 

Jak zwykle, z nara�eniem �ycia, Indiana Jones zdoby� kolejny artefakt. Tym razem by�a to tajemnicza statuetka, kt�rej wieku Indy nie by� w stanie dok�adnie okre�li�, wydawa�a mu si� jednak bardzo stara. Statuetk� odszuka� na pro�b� niejakiego Smitha - nie znanego mu bli�ej kolekcjonera staroci. Jak�e wielkie by�o jego i Marcusa zdumienie, gdy �w Smith, gro��c mu broni�, zabra� statuetk� i ma��, bia�� kulk�, kt�ra z niej wypad�a, maj�c w oczach ob��d, jakiego Indy jeszcze nie widzia� u zwyk�ego hobbysty. Po kr�tkiej walce Smith uciek�, zostawiaj�c sw�j p�aszcz, w kt�rym Indiana znalaz� legitymacj� agenta Trzeciej Rzeszy wystawion� na nazwisko Kerner... podejrzana sprawa. Opr�cz legitymacji, Kerner aka Smith mia� w p�aszczu tak�e numer National Archeologic, z artyku�em o badaniach w Islandii, prowadzonych niegdy� przez Jonesa i jego asystentk�, Sophi� Hapgood. Domy�laj�c si�, �e Sophia mo�e okaza� si� kolejn� ofiar� nazisty, Indy wyruszy� do Nowego Jorku, gdzie odbywa� si� seans - Sophia bowiem rzuci�a archeologi� i zosta�a medium. Niestety, Jones przyby� na seans za p�no - wszystkie bilety by�y ju� wyprzedane, a drzwi zamkni�te na cztery spusty. Bior�c po drodze gazet�, Indiana uda� si� na zaplecze, by spr�bowa� dosta� si� na seans tylnymi drzwiami. Zaryzykowa� i otworzy� drzwi; nie zd��y� jednak przest�pi� progu, gdy pojawi� si� goryl - wielki bamber nie zadaj�cy pyta�, jeno wal�cy prosto w mord�. Niewiele my�l�c, Indy rzuci� si� do b�jki, kt�r�, o ma�y w�os by przegra�, ale w ko�cu jednak odni�s� zwyci�stwo. Poniewczasie pomy�la� sobie, �e zamiast bi� faceta do nieprzytomno�ci m�g� z nim po prostu pogada� i sprytnie mu nak�ama�, aby go wpu�ci�. Zauwa�y� te� okno nieopodal - to te� by�a droga do wn�trza. B�d�c ju� w �rodku, Indy chcia� wej�� od razu na scen� i podej�� do Sophii, ale cz�owiek odpowiedzialny za o�wietlenie zatrzyma� go. Po kr�tkiej wymianie zda�, przerywanej parokrotnie co ciekawszymi fragmentami pokazu, Indy wr�czy� o�wietleniowcowi gazet�. Ten odszed�, aby poczyta� sobie w spokoju, powierzaj�c Jonesowi �wiat�a. Indiana pobawi� si� chwil� wajchami, w ko�cu nacisn�� jaki� przycisk, co da�o op�akane rezultaty - rozczarowani widzowie zacz�li gwizda� i krzycze�, spektakl zosta� przerwany. Sophia dostrzeg�a obecno�� swego dawnego profesora i domy�li�a si�, �e to on jest odpowiedzialny demaskacji. Zabra�a go do swego pokoju, by si� z nim powa�nie rozm�wi�, ale zanim cokolwiek powiedzia�a, zobaczy�a z przera�eniem, �e pok�j zosta� dok�adnie przeszukany, a wszystkie rzeczy poprzewracane do g�ry nogami. Indy nie mia� w�tpliwo�ci, �e to Kerner alias Smith jest sprawc� tego ba�aganu. Po d�u�szej i do�� burzliwej dyskusji z Sophie oboje doszli do wniosku, �e musz� uda� si� na Islandi�, gdzie przed laty wsp�lnie prowadzili badania. 

Islandia-Tikali-Azory 

Po przybyciu do mro�nej krainy natkn�li si� na skandynawskiego naukowca, Bjorna Heimdalla, kt�ry w do�� nieuprzejmy spos�b obwie�ci� im, �e to teraz jego wykopaliska i �e nie maj� tu czego szuka�. Indy skierowa� rozmow� na Atlantyd� - Heimdall wyra�nie podj�� temat i zacz�� wygadywa� bzdury o statkach kosmicznych, l�dowiskach i innych niestworzonych rzeczach. Zdradzi� jednak dwa nazwiska - Sternhart i Costa - ci dwaj osobnicy mog� co� wiedzie� o Zaginionym Dialogu Platona, jedynym istniej�cym opisie Atlantydy. Po ch�odnym po�egnaniu Jones Jr. i Sophia udali si� do Tikali, gdzie badania prowadzi� profesor Sternhart. Po drodze natkn�li si� na w�a, gigantyczn� anakond�, ko�o kt�rej Indy zdecydowanie nie chcia� przechodzi�. Strzelaj�c z bata przegna� jakiego� du�ego gryzonia (kapibara?) na skraj urwiska, gdzie przebywa� w��. Anakonda zaatakowa�a gryzonia, wywi�za�a si� walka, ale oba zwierzaki po chwili wpad�y w przepa��. Droga wolna. Indiana wdrapa� si� na drzewo rosn�ce nad skrajem rozpadliny, drzewo ugi�o si� i nasz dzielny profesor wyl�dowa� bezpiecznie po drugiej stronie. W tym samym czasie Sophia znalaz�a znacznie wygodniejsz� drog�, naoko�o d�ungli. W rezultacie oboje jednocze�nie znale�li si� przed piramid� Maj�w. Po chwili pojawi� si� Sternhart. Ten podejrzany (i podejrzliwy) typ nie uwierzy� w tytu� naukowy Jonesa i kaza� mu udowodni�, �e jest tym, kim jest, odpowiadaj�c na pytanie: jaki tytu� nosi Zaginiony Dialog Platona. Indy, mimo swej wiedzy, nie zna� odpowiedzi na to pytanie, powiedzia� wi�c wprost, �e nie zna tytu�u. Sternhart za�mia� si� pogardliwie i wr�ci� do pracy. Jones podszed� do siedz�cej na drzewie nieopodal papugi i zapyta�: "tytu�?". Papuga bez wahania odpar�a: "Hermokrates - przyjaciel Sokratesa". Indy zawo�a� ponownie Sternharta i tym razem odpowiedzia� na pytanie. Naukowiec zmieni� zdanie o Indianie i zaprosi� go do obejrzenia jego prac. Indy szybko dostrzeg�, �e jeden ze zwoj�w, tworz�cych dekoracj� du�ego obramowania wygl�da nieco inaczej ni� pozosta�e. Poprosi� Sophi�, aby zaj�a czym� Sternharta przez chwil�, wyszed� na zewn�trz i zabra� lamp� naftow� wisz�c� nieopodal. Po powrocie do wn�trza piramidy, otworzy� lamp� i wyla� naft� na zw�j. Nafta wy�ar�a pok�ady mchu i darni, kt�re zaros�y przedmiot. Jones wyj�� spiralny pr�t ze �ciany, po czym szybko w�o�y� go do dziwnej p�askorze�by umieszczonej na �cianie obok. Teraz p�askorze�ba wygl�da�a jak �eb s�onia z d�ug� tr�b�. Indy poci�gn�� na tr�b� i w tym samym momencie kamienna p�yta unios�a si� ukazuj�c wn�trze sarkofagu. Sternhart rzuci� si� do �rodka i zabra� kamienny dysk, po czym, gro��c dw�jce naukowc�w broni�, uciek�. W sarkofagu, opr�cz zw�ok kr�la, Indy znalaz� ma��, bia�� kulk� - orichalcum. Zna� ju� dzia�anie tego dziwnego przedmiotu, kryj�cego w sobie niesamowit� energi�. Oboje z Sophi� postanowili, �e poka�� to Heimdallowi. Po powrocie na Islandi�, okaza�o si�, �e biedny profesor, w naukowym uniesieniu, zapomnia� o podstawowych zasadach BHP, co przyp�aci� �yciem, zamarzaj�c na �mier�. Zdo�a� jednak odku� w lodowej skale fragment czego�, co wygl�da�o jak figurka w�gorza. Indy w�o�y� kulk� orichalcum do buzi w�gorza, kt�ry momentalnie rozgrza� si�, rozpuszczaj�c l�d dooko�a. Figurka zosta�a uwolniona, Jones i Sophie zabrali j� i zdecydowali uda� si� na Azory, do niejakiego Costy. Costa okaza� si� starym, oble�nym dziadem, �asym na uroki p�ci pi�knej i staro�ytne artefakty. Dopiero w�gorz z Islandii zaspokoi� jego ��dania; zdradzi� wtedy tajemnic�, gdzie mo�na znale�� Zaginiony Dialog Platona. Poda� nazw� kolekcji, kt�ra Jonesowi Ph.D. wyda�a si� dziwnie znajoma - ale� tak! Ta kolekcja jest w zbiorach Uniwersytetu Barnett, uczelni Indy'ego! 

Barnett College 

Manuskrypt mo�e znajdowa� si� w trzech miejscach - przewr�conej szafie, w skrzyni na strychu lub wewn�trz woskowego kota. Aby dosta� si� do wn�trza szafy, trzeba wspi�� si� po linie na strych i zabra� grot strza�y z p�ki. W piwnicy le�y szmatka, kt�r� nale�y owin�� grot, by Indy nie pokaleczy� sobie �apy. Grotem trzeba pos�u�y� si� jak �rubokr�tem, usuwaj�c �rubki z plec�w szafy. Aby wyj�� ksi�g� z szafy trzeba zabra� z lod�wki w biurze Indy'ego stary majonez i posmarowa� nim india�ski totem na strychu. Totem trzeba przesun�� na �rodek pomieszczenia, by Jones m�g� wspi�� si� po nim na sam� g�r�. Jest tam urna, wewn�trz kt�rej znajduje si� ma�y kluczyk. Pasuje on do skrzynki schowanej na strychu za du�ym pud�em. Aby wydoby� manuskrypt z woskowego kota trzeba zabra� gum� do �ucia z �awki szkolnej stoj�cej obok przewr�conej szafy. Gum� Indy musi przyklei� sobie do but�w, by w ten spos�b wej�� po �liskim zsypie w�glowym w piwnicy. Woskowego kota nale�y wrzuci� do pieca. W ko�cu Indy odnalaz� tajemnicze dzie�o. Pomy�le� tylko - przez tyle lat ten nadzwyczaj cenny okaz le�a� pod jego nosem w zagraconej sali ..... na jego w�asnym uniwersytecie! Pokaza� ksi�g� Sophii, kt�ra zdecydowa�a, �e nale�y teraz zdoby� kamienne dyski otwieraj�ce wrota do Atlantydy. Indy postanowi� zabra� Sophi� ze sob� i razem uda� si� do Algieru. 

Algier-Monako 

Na miejscu Jones z asystentk� szybko odnale�li Omara - handlarza starociami. Na razie nie mogli w �aden spos�b go przekona� o swych dobrych intencjach, zabrali wi�c jedynie brzydk� mask�, kt�ra tylko odstrasza�a Omarowi klient�w. Wyposa�eni w mask� udali si� do Monte Carlo w poszukiwaniu Trottiera - drugiej osoby, mog�cej mie� kt�ry� z kamiennych dysk�w. Sophie wesz�a na g�r� do hotelu, by przygotowa� pok�j na seans - Trottier by� bowiem nieco kopni�ty na punkcie duch�w i innych takich g�upot. Zadaniem Jonesa by�o znalezienie go i zaproszenie na g�r�. Indy szybko dostrzeg� niepozornego, siwego i �ysiej�cego cz�owieka w br�zowym garniturze. Trottier te� okaza� si� nieufny, zada� Indianie kolejn� zagadk�, kt�r� on jednak szybko rozwi�za�, bez pomocy papugi. W trakcie dyskusji jednak paln�� g�upstwo, Trottier obrazi� si� i odszed�. Zniecierpliwiony Indy skoczy� na g�r�, by poprosi� Sophi� o pomoc - ona rzek�a tylko, aby w trakcie rozmowy z Trottierem, Indy rzuci� imi� Nur-Ab-Sal. Tak zrobi�, dzi�ki czemu kopni�ty Francuz pofatygowa� si� do pokoju hotelowego. Zanim rozpocz�� si� seans, Indy zdj�� z ��ka prze�cierad�o, wyj�� spod zlewu latark� i schowa� si� za przepierzeniem. W trakcie seansu wykr�ci� korki (w ciemnej skrzyneczce na �cianie), za�o�y� sobie na �eb mask� i prze�cierad�o i pod�wietli� je od spodu latark�. Tak wystrojony pokaza� si� Trottierowi, kt�ry z krzykiem uciek�, zapominaj�c o swoim kamiennym dysku. W ten spos�b Indy i Sophie weszli w posiadanie pierwszej cz�ci klucza do Atlantydy - S�onecznego Dysku. Wr�cili do Algieru. Na rynku Indy nam�wi� Sophi�, aby pos�u�y�a jako ochotnik arabskiemu magikowi rzucaj�cemu no�e. W ostatniej chwili Sophie zacz�a mie� w�tpliwo�ci, ale Indiana wypchn�� j� naprz�d, co wszyscy jednoznacznie zrozumieli jako dobrowolne zg�oszenie si� do pokazu. Pokaz by� krew w �y�ach mro��cy, ale Sophie prze�y�a, a w prezencie dosta�a od magika n�. Szybko odda�a go Jonesowi. Oboje udali si� ponownie do Omara. Przekonali go, pokazuj�c mu S�oneczny Dysk, on za� opowiedzia� im...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin