Adobe_Illustrator_CS2_CS2_PL_Oficjalny_podrecznik_ilcs2o.pdf

(1101 KB) Pobierz
Adobe Illustrator CS2/CS2 PL. Oficjalny podręcznik
IDZ DO
PRZYK£ADOW Y ROZDZIA£
Adobe Illustrator CS2/CS2 PL.
Oficjalny podrêcznik
SPIS TREŒCI
KATALOG KSI¥¯EK
Autor: Adobe Creative Team
T³umaczenie: S³awomir Dzieniszewski
ISBN: 83-246-0188-0
Format: B5, stron: 480
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
Polecane przez firmê Adobe Ÿród³o wiedzy o programie Illustrator CS 2
• Wykorzystaj narzêdzia rysunkowe
• Zmodyfikuj atrybuty obiektów
• Zastosuj wype³nienia i kontury
• Przygotuj pracê do druku
Adobe Illustrator to jeden z najpopularniejszych i najbardziej uniwersalnych
programów dla komputerowych artystów. Stworzone za jego pomoc¹ projekty
mo¿na wykorzystywaæ zarówno w publikacjach drukowanych jak i elektronicznych;
prezentacjach multimedialnych i witrynach WWW. Bogactwo narzêdzi rysunkowych,
mo¿liwoœæ stosowania wielu rodzajów efektów specjalnych oraz korzystania z warstw
i masek, precyzyjny system zarz¹dzania kolorami pozwalaj¹cy na doskona³e
odwzorowanie barw oraz mo¿liwoœci zapisania gotowej pracy w plikach ró¿nych
formatów to cechy, które powoduj¹, ¿e po Illustratora siêgaj¹ projektanci i graficy,
oczekuj¹cy wysokiego komfortu pracy, ogromnych mo¿liwoœci i perfekcyjnych
rezultatów.
„Adobe Illustrator CS2/CS2 PL. Oficjalny podrêcznik” to przygotowany i zatwierdzony
przez producenta programu — firmê Adobe — zbiór æwiczeñ, dziêki którym poznasz
wszystkie mo¿liwoœci najnowszej wersji Illustratora. Dowiesz siê, jak konfigurowaæ
obszar roboczy, zaznaczaæ elementy, stosowaæ narzêdzia rysunkowe, przypisywaæ
i modyfikowaæ atrybuty obiektów, korzystaæ z warstw, masek i efektów specjalnych.
Nauczysz siê umieszczaæ w swojej pracy elementy tekstowe, sprawdzaæ poprawnoœæ
pisowni i formatowaæ tekst. Poznasz te¿ metody przygotowywania projektów pod k¹tem
publikacji w ró¿nych formatach. Mo¿esz byæ pewny, ¿e wiedza zawarta w podrêczniku
pochodzi z najlepszego Ÿród³a — tajniki Illustratora zdradz¹ Ci certyfikowani przez
Adobe nauczyciele i eksperci.
Poznaj mo¿liwoœci programu Illustrator CS2, korzystaj¹c z oficjalnych materia³ów
szkoleniowych firmy Adobe.
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
ONOWOŒCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
692058664.003.png 692058664.004.png 692058664.005.png 692058664.006.png
ADOBE ILLUSTRATOR CS2/CS2 PL
Ofi cjalny podręcznik
5
Spis treści
Zaczynamy ...........................................................................................15
Seria Oficjalny podręcznik..............................................................15
Niezbędna wiedza.............................................................................15
Instalowanie programu ...................................................................16
Instalowanie czcionek serii Oficjalny podręcznik ..................16
Kopiowanie plików z płyty CD dołączonej do książki...........16
Przywracanie ustawień domyślnych ..........................................17
Aby zachować swoje bieżące ustawienia
w programie Illustrator....................................................................17
Aby odtworzyć zapisane wcześniej ustawienia
po zapoznaniu się z treścią rozdziałów......................................18
Inne źródła informacji ......................................................................18
Certyfikaty Adobe .............................................................................19
Nowe opcje Adobe Illustrator CS2
Paleta Control (Sterowanie) ..........................................................20
Obszary robocze ................................................................................21
Live Trace (Aktywny obrys).............................................................21
Live Paint (Aktywne malowanie)..................................................22
Ułatwienie importowania obrazów
z programu Photoshop ...................................................................23
Rastry kolorów dodatkowych .......................................................24
Obsługa SVG 1.1.................................................................................24
Regulowanie ścieżek ........................................................................24
Podkreślanie i przekreślanie tekstu.............................................25
Szybki kurs zapoznawczy z programem
Adobe Illustrator
Zaczynamy ...........................................................................................27
Tworzenie prostego efektu metamorfozy ................................29
Umieszczanie obrazów Photoshopa
w programie Illustrator....................................................................32
Wyrównywanie położenia butów................................................33
Korzystanie z funkcji Live Trace (Aktywny obrys)...................35
Edytowanie tekstu za pomocą
palety Control (Sterowanie)...........................................................37
Tworzenie konturu tekstu...............................................................39
6 SPIS TREŚCI
Korzystanie z palety Appearance (Wygląd) .............................40
Stosowanie efektów .........................................................................40
Zapisywanie wyglądu jako stylu graficznego .........................41
Wykorzystanie funkcji Live Paint..................................................43
Stosujemy na tarczy metodę przenikania ................................44
Tworzenie maski przycinania .......................................................45
Rozdział 1
Zapoznajemy się z obszarem roboczym
Zaczynamy ...........................................................................................47
O obszarze ilustracji..........................................................................50
Oglądanie ilustracji ...........................................................................51
Praca z ilustracją składaną ..............................................................52
Korzystanie z narzędzi Illustratora...............................................53
Zmienianie widoku ilustracji .........................................................55
Korzystanie z poleceń menu View...............................................55
Korzystanie z narzędzia Zoom (Lupka)......................................56
Przewijanie dokumentu ..................................................................58
Korzystanie z palety Navigator (Nawigator) ............................58
Praca z paletami .................................................................................60
Paleta Control (Sterowanie) ...........................................................62
Używanie i zapisywanie obszarów roboczych........................62
Korzystanie z menu kontekstowych...........................................63
Korzystanie z pomocy Illustratora ...............................................64
Wyświetlanie spisu treści pomocy ..............................................64
Odszukiwanie właściwych tematów pomocy
przy wykorzystaniu słów kluczowych, łączy i indeksu.........65
Odnajdywanie tematów z pomocą indeksu ...........................66
Korzystanie z usług online firmy Adobe....................................67
Wizyta w witrynie WWW firmy Adobe .......................................67
Eksperymentowanie na własną rękę ..........................................67
Pytania kontrolne ..............................................................................69
Odpowiedzi na pytania ...................................................................69
Rozdział 2
Zaznaczanie elementów i rysowanie kształtów
Zaczynamy ...........................................................................................71
Korzystanie z narzędzia Selection (Zaznaczanie)...................72
Narzędzie Direct Selection (Zaznaczanie bezpośrednie)....73
Zaznaczanie z użyciem prostokąta zaznaczenia ....................74
Grupowanie elementów .................................................................75
Dodawanie elementów do grupy................................................75
Praktyczny przykład korzystania z narzędzi wyboru ............76
692058664.001.png
ADOBE ILLUSTRATOR CS2/CS2 PL
Ofi cjalny podręcznik
7
Ukrywanie wyborów ........................................................................79
Zaawansowane techniki zaznaczania ........................................79
Tworzenie prostych kształtów ......................................................81
Korzystanie z narzędzi kształtów podstawowych ................82
Rysowanie ołówka ............................................................................82
W jaki sposób działa funkcja inteligentnych
linii pomocniczych Smart Guides? ..............................................83
Rady odnośnie do rysowania wieloboków,
spiral i gwiazdek.................................................................................89
Eksperymentowanie na własną rękę ..........................................89
Pytania kontrolne ..............................................................................90
Odpowiedzi na pytania ...................................................................90
Rozdział 3
Transformacja obiektów
Zaczynamy ...........................................................................................93
Skalowanie obiektów.......................................................................95
Obracanie obiektów .........................................................................99
Odbijanie obiektów ....................................................................... 101
Zniekształcanie obiektów............................................................ 103
Pochylanie obiektów ..................................................................... 106
Precyzyjne pozycjonowanie obiektów................................... 108
Zmiana perspektywy..................................................................... 110
Korzystanie z narzędzia Free Transform ................................. 113
Dokonywanie wielu transformacji jednocześnie ............... 115
Konwersja linii prostych na zygzakowate.............................. 117
Eksperymentowanie na własną rękę ...................................... 118
Dynamizacja tekstu........................................................................ 118
Importowanie danych i przetwarzanie wsadowe............... 122
Pytania kontrolne ........................................................................... 126
Odpowiedzi na pytania ................................................................ 126
Rozdział 4
Rysowanie za pomocą narzędzia Pen (Pióro)
Zaczynamy ........................................................................................ 129
Tworzenie idealnie zorientowanych linii prostych ............. 132
Tworzenie krzywych ...................................................................... 133
Segmenty ścieżki ............................................................................ 135
Kreślenie krzywej............................................................................ 135
Krzywe i narożne punkty zakotwiczenia................................ 139
Tworzenie rysunku gruszki.......................................................... 142
Tworzenie strzały ............................................................................ 143
Rozcinanie ścieżki........................................................................... 144
 
8 SPIS TREŚCI
Dodawanie strzałek ....................................................................... 145
Rysowanie krzywych ..................................................................... 146
Zaznaczanie krzywej ..................................................................... 146
Rysowanie liścia .............................................................................. 147
Rysowanie różnych rodzajów krzywych ............................... 148
Zmienianie gładkiej krzywej na krzywą
z węzłem ostrym i na odwrót ..................................................... 149
Rysowanie kształtu gruszki ......................................................... 151
Edytowanie krzywych ................................................................... 153
Kończymy rysowanie gruszki ..................................................... 154
Składanie części rysunku ............................................................. 154
Kolorowanie obrazka .................................................................... 156
Eksperymentowanie na własną rękę ....................................... 156
Pytania kontrolne ........................................................................... 157
Odpowiedzi na pytania ................................................................ 157
Rozdział 5
Kolory i malowanie
Zaczynamy ........................................................................................ 159
Funkcja Live Trace .......................................................................... 160
Opcje obrysowania ....................................................................... 162
Funkcja Live Paint .......................................................................... 163
Edytowanie obszarów Live Paint .............................................. 165
Tryby kolorów .................................................................................. 167
Kontrolki służące do pracy z kolorami .................................... 167
Podstawy pracy z kolorami ......................................................... 169
Kopiowanie atrybutów................................................................. 171
Dodawanie kolorów dodatkowych ......................................... 172
Dlaczego próbka koloru Pantone wygląda inaczej
niż inne próbki?............................................................................... 172
Malowanie wypełnień i kresek z pomocą
palety Appearance......................................................................... 173
Malujemy miasto! ........................................................................... 174
Tworzenie własnych próbek kolorów...................................... 174
Wypełnianie gradientem i wzorkiem ...................................... 176
Malowanie wzorkami .................................................................... 178
Tworzenie własnych wzorków ................................................... 180
Malowanie naszym wzorkiem ................................................... 182
Edytowanie wzorków.................................................................... 184
Używanie pędzli.............................................................................. 185
Zapisywanie stylu graficznego .................................................. 186
Eksperymentowanie na własną rękę ....................................... 187
692058664.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin