00:01:43:kto powiedzia�, �e musicie kupowa� gitar� 00:02:40:czarna rze�ba wyko�czona kawa�kami drewna 00:02:47:i te kszta�ty 00:02:49:jak kobieta, cholernie zadziorna baba 00:02:54:ka�dy element 00:02:55:drewno, wyko�czenie 00:02:57:i wszystkie r�ne aspekty 00:02:59:s� tam w d�wi�ku 00:03:03:elektryczne urz�dzenie 00:03:05:wzmocnienie, energia 00:03:11:wi�c odpowiedzi� kim jestem, jest granie 00:03:16:urodzi�em si� z tym 00:03:20: 23 stycznia 2008 trzech muzyk�w zebra�o si� aby porozmawia� o gitarze elektrycznej 00:03:29:b�dzie bardzo ciekawie 00:03:31:b�dzie bardzo ciekawie 00:03:33:poniewa� obaj s� bardzo charakterystycznymi gitarzystami 00:03:38:obaj White Stripes i Led Zepelin robi� co� swojego, co� unikalnego 00:03:45:co� czego nikt przed nimi nie zrobi� 00:03:47:jak nasz tr�jka si� spotka co si� stanie, prawdopodobnie p�jdzie na pi�ci 00:04:17:w tych gitarach jest dusza 00:04:19:kiedy je pod��czasz wszystko szaleje 00:04:25:to jest g��wny Edge'a 00:04:28:to jest m�zg systemu 00:04:31:to b�dzie ciekawe zobaczy� go graj�cego na tych efektach 00:04:35:jest znany z tego �e jest architektem d�wi�ku 00:04:41:planuj� przechytrzy� ich obu, przechytrzy� 00:04:46:�eby nauczyli mnie wszystki swoich sztuczek 00:05:00:b�dziemy mieli pogaw�dk�, ale mo�liwe �e ich instrumenty b�d� odpowiada� kto wie 00:05:25:B�DZIE G�O�NO 00:05:29:co to jest Edge 00:05:32:to forma jogi 00:05:34:wynaleziono to Walii nazywa si� Dabouchie 00:05:42:a to czarne urz�dzonko co ma z tym wsp�lnego 00:05:46:to ma�e usprawnienie kt�re stworzy�em �eby lepiej wykorzysta� czas 00:05:53:Sting te� tak robi 00:05:55:nie uprawia Doubochie 00:05:57:uprawia inn� odmian� jogi 00:06:09:jestem bardzo ciekaw co sprz�t mo�e zrobi� z d�wi�kiem gitary 00:06:16:kocham efekty, popychaj� muzyk� do przodu 00:06:23:kiedy wciskasz ten przycisk 00:06:25:ten przycisk jest przypisany do tej jednostki, rozumiesz 00:06:27:tamten przycisk jest przypisany do tej jednostki 00:06:31:i bardzo rzadkio si� zdarza �e u�yje tego samego d�wi�ku 00:06:34:drugi raz w 23 piosenkach 00:06:55:gitary s� ustawione pod piosenki swoim wzmocnieniem 00:07:03:s� ustawione konretnie pod ten utw�r 00:07:07:ustawia efekty na odbi�r gitary w odpowiedni spos�b 00:07:22:doprowadzam wszystkich do sza�u 00:07:24:doprowadzam sam siebie kompletnie do sza�u pr�buj�c 00:07:27:wydoby� d�wi�k kt�ry s�ysz� w g�owie z g�o�nik�w 00:07:31:to m�j g�os 00:07:32:to jest m�j glos 00:07:34:dochodz�cy z g�o�nik�w 00:07:42:we� 00:07:50:zdejmij 00:08:14:Jack White - wiek obecny 00:08:20:Jack White - w wieku 9 lat 00:08:25:technologia to wielki niszczyciel emocji i prawdy 00:08:32:efekty nie wnosz� pomys��w 00:08:34:jest �atwiej i szybciej idziesz do domu 00:08:37:ale nie powoduj� �e jeste� bardziej tw�rczy 00:08:49:to choroba kt�r� musisz zwalcza� na ka�dym polu 00:08:52:�atwo�� u�ycia 00:09:20:kiedy dorasta�em na pocz�tku lat 80 nie pami�tam by by�o wiele popularnych zespo��w 00:09:28:muzyka zmieni�a si� za spraw� technologi 00:09:34:technologia powarznie zniekszta�ci�a ca�y proces 00:09:35:ludzie tygodniami siedzieli �eby uzyska� odpowiedni pog�os reverb 00:09:48:proces wcale nie by� ju� prawdziwy 00:10:09:je�li naprawd� chcesz przyci�gn�� uwag� kopnij sto�ek 00:10:49:z powodu wzmocnienia i jego jako�ci mo�na us�ysze� subtelne r�nice w sposobie gry ka�dego gitarzysty 00:10:57:ludzie chc� naci�ga� granice wprowadzaj� nowe techniki 00:11:02:zawsze wymy�l� co� nowego 00:11:33:dynamika 00:11:37:�wiat�o i cie� 00:11:41:z szeptu w grzmot 00:11:49:zapraszam was, nasyccie si� tym 00:12:27:i to co jest fascynuj�ce wszyscy gramy na sze�ciu strunach 00:12:30:a ka�dy podchodzi do tego inaczej, wychodzi jego osobowo�� 00:12:37:za moich czs�w jako tek�ciarza i artysty widzia�em i czu�em koniec gitary 00:12:46:jej koniec dla muzyki popularnej 00:12:56:trzymam gitary, stroj� je 00:13:02:chce pracowa� walczy� i zwyci�a� 00:13:05:wyra�a� to co czuj� w danym mom�cie 00:13:20:nie mam poj�cia co to jest 00:13:39:moje wczesne demo s� naprawd� niedopracowane 00:13:56:to muzyka m�wi nam w jak� stron� powinien i�c utw�r 00:14:00:jako pisarze zaczynamy od uczucia i wszystko pod��a za nim 00:14:09:ta gitara to ju� wersja ko�cowa po uzyskaniu tego odpowiedniego g�osu 00:14:43:Bono liczy zabawne 00:14:54:pierwsza sekcja ma inn� sygnatur� czasow� 00:14:57:w my�lach 00:15:04:mo�na liczy� w r�ny spos�b 00:16:21:pr�buj� oszuka� d�wi�k 00:16:24:znale�� odpowiednie miejsce 00:16:38:tam jest ca�a szko�a 00:16:42:to niesamowite 00:16:45:grali�my tam na daszku 00:16:50:nie powiem �e przed du�� publiczno�ci� 00:16:57:wszyscy si� tutaj wychowali�my 00:17:03:chyba sta�em po tej stronie 00:17:09:nie by�em tu od tamtego czasu 00:21:13:tu �wiczyli�my 00:17:25:to s� bardzo wczesne pocz�tki 00:17:27:to pok�j Pana Mkanzie by� dla nas bardzo mi�y 00:17:36:przez 10 minut przestawiali�my krzes�a i sto�y 00:17:40:i przez godzin� �wiczyli�my wtedy nikt z nas nie umial gra� 00:17:49:pr�bowali�my 3 piosenek i by�o naprawd� bardzo kiepsko 00:18:12:wa�ny by� dreszczyk kiedy si� gra�o 00:18:15:nawet jesli robi�o si� to �le 00:18:38:g�os ma satysfakcjonowa� je�li si� nie podoba to tak jaby si� umar�o 00:18:47:mam na imi� Jack White 00:18:49:to jest moja starsza siostra Meg na perkusji 00:18:51:dzi�ki �e nas odrazu nie odes�ali�cie do domu doceniam to 00:19:07:co mog� zrobi� z 3 strunami na gitarze zamiast sze�ciu 00:19:15:musz� przej�� trzy kroki �eby grac na pianinie w polowie piosenki 00:19:39:Megan i ja nie rozmawiamy jaka piosenka ma by� pierwsza 00:19:41:poprostu wychodzimy i gramy 00:19:43:wymy�� co� szybko bo ludzie czekaj� 00:19:48:ludzie wiedza co jest fa�szywe a co prawdziwe 00:19:53:wiedz� �e mi�dzy utworami opowiadaszwci�c ten sam dowcip 00:19:58:potrafi� to wyczu� 00:20:13:gram na naprawde starych gitarach 00:20:15:plastikowych gitarach 00:20:23:jak chcesz i�� na �atwizn� mo�esz kupi� n�wk� stratocaster 00:58:54:to jest moja g��wna gitara na kt�rej gram na �ywo mam j� 10 lat 00:20:41:jednolity kawa�ek plastiku struny montgomery 00:20:53:we� to 00:21:15:walcz z ni� 00:21:16:i wygraj 00:21:17:uczy si� 00:21:21:chcia�bym przedstawi� Led Zeppelin 00:21:28:na basie John 00:21:37:na perkusji John 00:21:44:gitara Jimy 00:21:52:i ja Robert 00:21:56:gra�o nam si� razem bardzo dobrze mogli�my p�j�� w dowolnym kierunku 00:22:05:czterech cz�onk�w zespo�u tworzy�o ca�o�� 00:22:15:pasja szczero�� i umiej�tno�ci 00:22:20:muzyczne niebo 00:23:05:o rany 00:23:08:wracaj� wspomnienia 00:23:13:dziwnie tu by� 00:23:19:tu by�a ustawiona perkusja 00:25:12:b�bny by�y ustawione 00:23:44:d�wi�k odbija� si� od �cian 00:24:03:mieli�my w�z nagrywaj�cy 00:24:08:kable bieg�y przez okno 00:24:50:stworzyli�my trzy albumy i nagrali�my je w tym studiu 00:25:27:jako dzieciak nie obchodzi�a mnie muzyka 00:25:46:poprostu d�wi�ki i s�owa 00:25:51:izolacja 00:25:56:wprowadzili�my si� do domu i by�a tam zostawiona gitara 00:26:02:w ten dziwny spos�b gitara znalaz�a si� u nas w rodzinie 00:26:24:je��i kto� umia� gra� gra� skifle 00:26:29:to by� rodzaj mody 00:26:36:grali na gitarach i deskach do prania 00:26:44:bardzo bardzo angielskie 00:26:47:pre-rock 00:26:53:wychowali�my si� na tej muzyce 00:26:55:takie rock and rolowe karmienie piersi� 00:26:59:poszed�em raz do szko�y po obej�eniu tego w telewizji 00:27:06:i by� tam go�ciu z gitar� gra� na �ywo powiedzia�em �e te� mam tak� w domu 00:27:11:pokaza� mi jak j� nastroi� 00:27:16:mo�na by� zalo�y� zesp�l bardzo �atwo 00:27:19:gra� jeden akord ca�y dzie� i �wietnie si� bawi� 00:27:39:byli�my ma�ym lokalny zespo�em grali�my w okolicy grali�my na pota�c�wkach 00:27:45:nie mieli�my nawet najmniejszego pojecia �e b�dziemy s�awni 00:27:56:jak macie na imie, twoje 00:27:59:dopiero uczysz si� gra� na gitrze tak 00:28:03:uczysz si� czego� opr�cz skifle 00:28:05:malowa� 00:28:08:co b�dziesz robi� po szkole dalej gra� skifle 00:28:09:nie b�d� prowadzi� badania biologiczne 00:28:24:Dublin w po�owie 70 to by�o wyzwanie 00:28:33:economia kibel 00:28:40:nie wierzylismy ze cos mo�e si� zmienic 00:28:54:musi by� co� wi�cej 00:28:59:to nie jest jedyna rzecz kt�r� to miasto ma do zaoferowania 00:29:42:musisz wykombinowa� jak ty chcesz gra� na gitarze 00:29:46:zaczeli�my kopac glebiej 00:29:49:jak kopiesz g��biej w rock and rollu 00:29:51:dochodzisz prosto do blusa 00:30:12:1930 naprawde straszne wersje blusa 00:30:16:je�l cofniesz sie i pos�uchasz czyich� kawa�k�w 00:30:18:nie mo�esz uwierzy� �e nagrywali je na wosku 00:30:24:Robert Johonson 00:30:25:najcemniejsza noc 00:30:27:Black Whelie Johnson 00:30:28:Poprosi�em o wod� da�a mi benzyn� 00:30:31:Minor Key 00:30:32:�yj�c w establishmencie 00:30:36:pytaj� siebie 00:30:39:b�l 00:30:45:jest napi�cie w tej muzyce kt�re mo�na wyczu� 00:30:48:czuje �e jest miejsce w kt�rym moja dusza cierpi a oni potrafia to wyrazi� 00:31:06:w bibli b�g zbawi� ziemi� 00:31:10:ludzie zawsze b�d� musieli du�o pracowa� nie wa�ne czy jeste� farmerem stolarzem czy gitarzysta 00:31:18:musisz walczy� z tymi szalonymi materia�ami 00:31:30:15 minutowe gitarowe solo 00:31:36:by� du�y nacisk na pokazanie si� 00:31:44:parcie na szk�o, stara szko�a umiera�a nie chcieli�my tego 00:31:55:Final tap - film kt�ry obej�a�em nie �mia�em si� 00:32:01:p�aka�em tak blisko by� prawdy 00:33:18:s�ucha�em wszystkiego w czym by�a gitara jak by�em dzieckiem 00:33:26:ale kiedy pierwszy raz us�ysza�em rumble by�o w tym tyle profesjonalizmu 00:33:32:tak, naprawd� 00:33:39:podkr�ca wibratto 00:33:44:bardziej nasycone 00:34:12:wiekszo�c moich dni spedza�em s�uchajac tych nagra� graj�c przy nich 00:34:30:wspania�a gitara id� do domu i sprawd� czy by� to zagra� 00:34:49:ci wszyscy starzy przyjaciele kt�rych widywa�em codziennie 00:35:00:zaraz bedzie g�osno 00:35:15:jako dzieciaki du�o eksperymenotowalismy ze wszystkim 00:35:26:rozbierali�my wszystko na...
Moniaqq