62_1jan.txt

(12 KB) Pobierz
List pierwszy do wszech wobec Jana �wi�tego Aposto�a.
Kapitu�a 1.
1. Co by�o od pocz�tku, cochmy s�yszeli, cochmy widzieli oczyma naszymi, cochmy ogl�dali i r�ce nasze maca�y o s�owie �ywota.
2. (Abowiemci �ywot objawion jest i widzieli�my i �wiadczemy i opowiedamy wam on �ywot wieczny, kt�ry by� u Ojca i objawion jest nam).
3. Co�my widzieli i s�yszeli, to wam oznajmujemy aby�cie te� i wy spo�eczno�� mieli z nami, a i�by spo�eczno�� nasza by�a z Ojcem i z Synem Jego Jezusem Krystusem.
4. A te rzeczy piszemy wam, aby wesele wasze by�o zupe�ne.
5. To� tedy jest poselstwo, kt�re�my s�yszeli od niego i oznajmujemy wam, i� B�g jest �wiat�o�ci�, a i� �adnej ciemno�ci w nim nie masz.
6. Je�libychmy rzekli, i� spo�eczno�� mamy z nim, a w ciemno�ci chodzimy, k�amamy, a szczyrze si� nie obchodzimy.
7. A je�li w �wiat�o�ci chodzimy, jako on jest w �wiat�o�ci, spo�eczno�� mamy z nim zobop�ln�, a krew Jezu Krysta Syna jego oczy�cia nas od wszelkiego grzechu.
8. Je�libychmy rzekli, i� grzechu nie mamy, sami siebie oszukawamy, a prawdy w nas nie masz.
9. Je�liby�my wyznawali grzechy nasze, wierny� jest i sprawiedliwy, aby nam odpu�ci� grzechy nasze i oczy�ci� nas od wszelakiej nieprawo�ci.
10. Je�liby�my rzekli, i�e�my nie zgrzeszyli, k�amc� go czyniemy, a s�owa jego w nas nie masz.
Kapitu�a 2 . 
1. Dziatki moje! Ty rzeczy pisz� wam, aby�cie nie grzeszyli, a je�liby kto zgrzeszy�, przyczy�c� mamy u Ojca, Jezusa Krystusa sprawiedliwego.
2. A onci jest ub�aganiem za grzechy nasze, a nie tylko za nasze, ale te� za grzechy wszystkiego �wiata.
3. A przez to wiemy, i�echmy go poznali, je�li przykazania jego zachowywamy.
4. Kt�ry m�wi: Znam go, a przykazania jego nie zachowywa, k�amc� jest i prawdy w nim nie masz.
5. A kt�ry zachowywa s�owo jego, prawdziwie w nim mi�o�� Bo�a jest wype�niona, przez to wiemy, i� w nim jeste�my.
6. A kt�ry m�wi, i� w nim mieszka, ma jako on chodzi�, tak samo chodzi�.
7. Bracia! Nie pisze� wam nowej nauki, ale nauk� star�, kt�r��cie mieli ju� od pocz�tku. Ta stara nauka jest ono s�owo, kt�re�cie s�yszeli od pocz�tku.
8. Zasi� nauk� now� pisz� wam, kt�ra rzecz jest prawdziwa w nim i w was, abowiem ciemno�ci przemijaj�, a prawdziwa ona �wiat�o�� ju� �wieci.
9. Kt�ry m�wi, i� jest w �wiat�o�ci, a brata swojego nienawidzi jeszcze dot�d jest w ciemno�ciach.
10. Kt�ry mi�uje brata swego, w �wiat�o�ci trwa i zgorszenia w nim nie masz.
11. A kt�ry nienawidzi brata swego w ciemno�ciach jest i w ciemno�ciach chodzi, a nie wie gdzie idzie, bo ciemno�ci za�lepi�y oczy jego.
12. Pisz� wam dziatki, i� grzechy s� wam odpuszczone dla imienia jego.
13. Pisz� wam ojcowie, i� znacie tego, kt�ry jest od pocz�tku. Pisz� wam m�odzie�cy, i�e�cie z�ego onego zwyci�yli. Pisz� wam dziateczki, i� znacie Ojca. 
14. Pisz� wam ojcowie, i� znacie tego, kt�ry jest od pocz�tku. Pisa�em wam m�odzie�cy, i� jeste�cie mocni, a s�owo Bo�e mieszka w was i onego z�ego zwyci�yli�cie.
15. Nie mi�ujcie �wiata, ani tych rzeczy, kt�re s� na �wiecie. Je�li kto mi�uje �wiat, mi�o�ci Ojcowskiej w nim nie masz.
16. Abowiem wszytko co jest na �wiecie, po��dliwo�� cia�a i ��dza oczu i pycha �ywota, nie jestci z Ojca, ale z �wiata.
17. A �wiatci przemija i po��dliwo�� jego, ale kto czyni wol� Bo��, trwa na wieki.
18. Dziateczki! Ju�ci jest ostatni czas; a jako�cie s�yszeli, i� Antykryst ma przyjd� i teraz pe�no antykryst�w nasta�o; zt�d wiemy, i� jest ostatni czas.
19. Z na�ci wyszli, ale nie byli z nas, abowiem je�liby z nas byli, i�cieby byli z nami trwali. A to si� sta�o aby si� okazali, i� nie wszyscy z nas s�.
20. Ale wy pomazanie macie od onego �wi�tego i wszystki rzeczy umiecie
21. Nie pisa�ciem wam, jakoby�cie prawdy nie umieli, ale i� wy j� znacie, a i� �adne k�amstwo nie jest z prawdy.
22. Kt� jest k�amc� jedno ten, kt�ry przy i� Jezus nie jest Krystus? Tenci jest antykrystem prz�c si� Ojca i Syna.
23. A ktokolwiek Syna przy, ten ani Ojca ma.
24. Co�cie tedy s�yszeli od pocz�tku, to niechaj w was trwa. Je�liby w was trwa�o co�cie s�yszeli od pocz�tku, wy te� w Ojcu i w Synie trwa� b�dziecie.
25. A ta� jest ona obietnica, kt�r� obieca� nam, to jest �ywot wieczny.
26. Te rzeczy pisa�em wam o tych, kt�rzy was zwodz�.
27. Ale pomazanie, kt�re�cie wzi�li od niego, trwa w was. A nie potrzebujecie, aby was kto nauczy�, ale jako te� pomazanie uczy was o wszytkich rzeczach, kt�re te� prawdziwe jest, a nie k�amliwe, a jako nauczy�o was, w nim trwa� b�dziecie.
28. Teraz tedy dziateczki trwajcie w nim, aby�my gdy si� oka�e ufanie mieli, ani si� wstydali przed nim w przy�ciu jego.
29. Je�li wiecie, i� sprawiedliwy jest, wiecie, i� ktokolwiek czyni sprawiedliwo��, z niego si� narodzi�.
Kapitu�a 3.
1. Obaczcie jak� mi�o�� da� nam Ociec, to jest, aby�my byli nazwani syny Bo�ymi. Dlatego �wiat nas nie zna, i� te� nie zna jego.
2. Namilejszy teraz synami Bo�ymi jeste�my, ale si� jeszcze nie okaza�o co b�dziemy, lecz wiemy, i� gdy on si� oka�e, jemu podobni b�dziemy, abowiem uj�rzymy go jako jest.
3. A ktokolwiek ma t� nadziej� w nim, oczy�cia si� jako i on czysty jest.
4. Ktokolwiek pope�nia grzech, pogotowiu zakon przest�puje, gdy� grzech jest przest�pstwo zakonu.
5. Przytym wiecie, i� on si� okaza�, aby grzechy nasze zg�adzi�, a grzech�w w nim nie masz.
6. Ktokolwiek w nim mieszka nie grzeszy. Ktokolwiek grzeszy nie widzia� go, ani go zna.
7. Synaczkowie, niechaj was �aden nie zwodzi, ktokolwiek czyni sprawiedliwo�� sprawiedliwy jest, jako i on jest sprawiedliwy.
8. Kt�ry grzech pope�nia, ze diab�a jest, gdy� od pocz�tku diabe� grzeszy. Ku temu si� okaza� Syn Bo�y, aby zepsowa� uczynki diab�owe.
9. Ktokolwiek si� narodzi� z Boga, grzechu nie pope�nia, gdy� nasienie jego w nim trwa, ani mo�e grzeszy� przeto, i� z Boga si� narodzi�.
10. Tym znaczni s� synowie Bo�y i synowie diab�owi. Ktokolwiek nie zachowywa sprawiedliwo�ci, nie jestci z Boga i kto nie mi�uje brata swego.
11. Abowiem to� jest poselstwo co�cie s�yszeli od pocz�tku: aby�my si� spo�ecznie mi�owali.
12. Nie jako Kain, kt�ry by� z onego Z�ego i brata swego zabi�. Dla kt�rej�e go przyczyny zabi�? I� uczynki jego z�e by�y, a brata jego sprawiedliwe.
13. Nie dziwujcie si� bracia moi je�li was nienawidzi �wiat.
14. My wiemy, i� jeste�my przeniesieni z �mierci do �ywota, i� mi�ujemy braci�. Kto nie mi�uje brata trwa w �mierci.
15. Ktokolwiek nienawidzi brata swego m�ob�jca jest. A wiecie, i� wszelki m�ob�jca nie ma �ywota wiecznego w sobie trwaj�cego.
16. W tyme�my poznali mi�o��, i� on dusz� sw� za nas po�o�y�. A tak mamy za braci� dusz� k�a��.
17. A ktoby mia� maj�tno�ci �wietskie i uj�rza� brata swego potrzebuj�cego, a zawar�by wn�trzno�ci swe przed nim, jako� w nim trwa mi�o�� Bo�a?
18. Dziatki moje, nie mi�ujmy s�owem, ani j�zykiem tylko, ale uczynkiem i prawd�.
19. Po tym znamy, i� z prawdy jeste�my i przed nim bespieczne serca nasze mamy.
20. Abowiem je�liby nas os�dzi�o serce nasze, mocniejszy� jest B�g ni� serce nasze i wie wszytki rzeczy.
21. Namilejszy, je�li serce nasze nas nie os�dza, my ufanie mamy u Boga.
22. A oczkolowiek prosimy, bierzemy od niego, abowiem roskazania jego zachowywamy, a rzeczy wdzi�czne przed obliczno�ci� jego czyniemy.
23. Ta� jest tedy nauka jego, aby�my wierzyli imieniowi Syna jego Jezu Krysta i mi�owali jedni drugich jako nam przykazanie da�.
24. Abowiem kt�ry chowa przykazania jego, w nim mieszka, a on w nim, a po tym wiemy i� mieszka w nas, to jest z Ducha, kt�rego nam da�.
Kapitu�a 4.
1. Namilejszy, nie wierzcie leda duchowi, ale do�wiadczajcie duch�w je�li z Boga s�, abowiem wiele fa�szywych prorok�w wysz�o na �wiat.
2. Po tym poznawajcie Ducha Bo�ego: Wszelki duch, kt�ry wyznawa, i� Jezus Krystus przyszed� w ciele, z Boga jest.
3. Ale kt�rykolwiek duch nie wyznawa i� Jezus Krystus przyszed� w ciele, ten z Boga nie jest, ale ten jest duch on Antykryst�w, o kt�ryme�cie s�yszeli, i� przyb�dzie i ju� jest na �wiecie.
4. Wy jeste�cie z Boga synaczkowie i zwyci�yli�cie je, bo mocniejszy jest ten, kt�ry w was jest, ni� kt�ry na �wiecie.
5. Oni s� ze �wiata, przeto �wietskie rzeczy m�wi�, a �wiat ich s�ucha.
6. My z Boga jestechmy. Kt�ry zna Boga, s�ucha nas. Kt�ry nie jest z Boga nie s�ucha nas, a zt�d znamy ducha prawdy i ducha b��du.
7. Namilszy, mi�ujmy jedni drugie, abowiem mi�o�� jest z Boga. Ktokolwiek mi�uje, z Boga si� narodzi� i zna Boga.
8. Kto nie mi�uje, nie zna Boga; abowiem B�g jest mi�o��.
9. W tym si� okaza�a mi�o�� Bo�a w nas, i� Syna swego jednorodzonego zes�a� B�g na �wiat, abychmy �yli przeze�.
10. W tymci jest mi�o��, nie i�by�my my umi�owali Boga, ale i� on umi�owa� nas i pos�a� Syna swego aby by� ub�aganiem za grzechy nasze.
11. Namilejszy, je�li nas tak B�g umi�owa�, mamy te� my jedni drugie mi�owa�.
12. Boga �aden nigdy nie widzia�. Je�li mi�ujem jedni drugie, B�g w nas mieszka, a mi�o�� jego wype�ni�a si� w nas.
13. Po tym znamy, i� my w nim mieszkamy, a on w nas, i� z Ducha swego nam da�.
14. A my�my widzieli i �wiadczemy, i� Ociec pos�a� Syna, aby by� zbawicielem �wiata.
15. Ktobykolwiek wyzna�, i� Jezus jest Synem Bo�ym, B�g w nim mieszka, a on w Bogu.
16. My�my poznali i uwierzyli mi�o�ci, kt�r� B�g ma w nas. B�gci jest mi�o��, a kto trwa w mi�o�ci, w Bogu trwa, a B�g w nim.
17. Tymci si� wype�ni�a mi�o�� w nas, aby�my ufanie mieli w dzie� s�dny, i� jaki on jest, tacy i my jestechmy na tym �wiecie.
18. Nie maszci boja�ni w mi�o�ci. Zupe�na mi�o�� precz wyrzuca boja��, abowiem boja�� ma udr�czenie. A kto si� boi, nie jestci zupe�ny w mi�o�ci.
19. My go mi�ujemy, abowiem on nas pierwszy umi�owa�.
20. Je�liby kto rzek�: Mi�uj� Boga, a brataby swego nienawidzia�, k�amc� jest. Abowiem kto nie mi�uje brata swego, kt�rego widzia�, Boga, kt�rego nie widzia�, jako mo�e mi�owa�?
21. I to roskazanie mamy od niego, aby ten kt�ry Boga mi�uje, mi�owa� te� brata swego.
Kapitu�a 5.
1. Ktokolwiek wie, i� Jezusa by� Krystusem, z Boga si� narodzi�, a ktokolwiek mi�uje tego, kt�ry urodzi�, mi�uje te� tego, kt�ry z niego jest narodzon.
2. W tym znamy, i�...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin