62_1j.txt

(12 KB) Pobierz
*01
01 Piszemy wam o S�owie �ycia, o tym, kt�re by�o od pocz�tku, kt�re�my s�yszeli i widzieli na w�asne oczy, w kt�re�my si� wpatrywali i kt�rego dotyka�y nasze d�onie. -
02 �ycie to objawi�o si�, a my widzieli�my je i dlatego dajemy �wiadectwo i g�osimy wam �ycie wieczne, kt�re by�o u Ojca, a nam si� objawi�o. -
03 To, co�my widzieli i s�yszeli, g�osimy r�wnie� wam, aby�cie i wy mieli z nami ��czno��. A nasza ��czno�� jest (��czno�ci�) z Ojcem i Synem Jego Jezusem Chrystusem.
04 A piszemy po to, aby rado�� wasza by�a pe�na.
05 A takie jest or�dzie, kt�re s�yszeli�my od Niego i wam g�osimy: B�g jest �wiat�o�ci� i nie ma w Nim �adnej ciemno�ci.
06 Je�eli m�wimy, �e mamy z Nim ��czno��, a chodzimy w ciemno�ci, to k�amiemy i nie post�pujemy zgodnie z prawd�.
07 Je�eli za� chodzimy w �wiat�o�ci, tak jak i On jest w �wiat�o�ci, to wtedy pozostajemy w ��czno�ci ze sob�, a krew Jezusa, Jego Syna, oczyszcza nas z wszelkiego grzechu.
08 Je�eli m�wimy, �e nie mamy grzechu, to sami siebie zwodzimy i nie ma w nas prawdy.
09 Je�eli wyznajemy nasze grzechy, to On jest tak wierny i sprawiedliwy, �e odpu�ci nam grzeszy i oczy�ci nas z wszelkiej nieprawo�ci.
10 Je�eli m�wimy, �e�my nie zgrzeszyli, to czynimy Go k�amc�, a wtedy nie ma w nas Jego s�owa.
*02
01 Dzieci moje, pisz� wam, aby�cie nie grzeszyli. Gdyby jednak kto� zgrzeszy�, to obro�c� mamy u Ojca, Jezusa Chrystusa, Sprawiedliwego.
02 On w�a�nie jest ofiar� przeb�agaln� za nasze grzechy, nie tylko zreszt� za nasze, lecz r�wnie� za grzechy ca�ego �wiata.
03 Po tym poznajemy, �e Go znamy, i� wype�niamy Jego przykazania.
04 Kto m�wi: "Znam Go", a przykaza� Jego nie zachowuje, ten jest k�amc� i nie ma w nim prawdy.
05 Kto za� zachowuje Jego s�owo, w tym mi�o�� Boga jest naprawd� doskona�a. Po tym r�wnie� poznajemy, �e jeste�my w Nim.
06 Kto m�wi, �e w Nim trwa, ten powinien tak post�powa�, jak On post�powa�.
07 Umi�owani, nie pisz� wam o nowym przykazaniu, lecz o przykazaniu starym, kt�re mieli�cie od pocz�tku; tym dawnym przykazaniem jest s�owo, kt�re�cie s�yszeli.
08 A jednak pisz� wam znowu o nowym przykazaniu - kt�re jest prawdziwe w Nim i w was - poniewa� ciemno�� mija, a prawdziwa �wiat�o�� ju� �wieci.
09 Kto m�wi, �e jest w �wiat�o�ci, a nienawidzi swego brata, ten wci�� jeszcze jest w ciemno�ci.
10 Kto mi�uje swego brata, ten trwa w �wiat�o�ci i nic go nie zachwieje.
11 Kto za� nienawidzi swego brata, ten �yje i chodzi w ciemno�ci, i nie wie, dok�d idzie, bo ciemno�� o�lepi�a jego oczy.
12 Pisz� wam, dzieci, �e przez Jego imi� zosta�y wam odpuszczone grzechy.
13 Pisz� wam, ojcowie, �e poznali�cie Tego, kt�ry by� od pocz�tku. Pisz� wam, m�odzie�cy, �e zwyci�yli�cie Z�ego.
14 Napisa�em wam, dzieci, �e poznali�cie Ojca. Napisa�em wam, ojcowie, �e poznali�cie Tego, kt�ry by� od pocz�tku. Napisa�em wam, m�odzie�cy, �e jeste�cie mocni, s�owo Bo�e w was trwa i zwyci�yli�cie Z�ego.
15 Nie mi�ujcie �wiata ani tego, co jest na �wiecie. Je�eli kto� mi�uje �wiat, nie ma w nim mi�o�ci Ojca.
16 Albowiem wszystko, co jest na �wicie: po��dliwo�� cia�a, po��dliwo�� oczu i che�pienie si� bogactwem - nie pochodzi od Ojca, lecz ze �wiata.
17 A �wiat przemija wraz ze sw� po��dliwo�ci�; kto za� spe�nia wol� Boga, ten trwa na wieki.
18 Dzieci, nadesz�a ju� ostatnia godzina: tak jak s�yszeli�cie, Antychryst przychodzi. Teraz wielu jest antychryst�w; po tym w�a�nie poznajemy, �e nadesz�a ostatnia godzina.
19 Oni wyszli z nas, lecz z nas nie byli; je�liby bowiem z nas byli, to pozostaliby z nami. Lecz w ten spos�b wysz�o na jaw, �e nie wszyscy do nas nale��.
20 A wy macie namaszczenie od �wi�tego i wszyscy posiadacie wiedz�.
21 Nie napisa�em wam, �e nie znacie prawdy, lecz �e j� znacie i wiecie, i� �adne k�amstwo nie pochodzi z prawdy.
22 Czy� nie ten jest k�amc�, kto przeczy, �e Jezus jest Chrystusem? Ten jest Antychrystem, kto wypiera si� Ojca i Syna.
23 Ka�dy, kto wypiera si� Syna, nie ma te� i Ojca;
24 W was za� niech trwa to, co s�yszeli�cie od pocz�tku. Je�eli w was b�dzie trwa� to, co s�yszeli�cie od pocz�tku, to i wy trwa� b�dziecie w Synu i Ojcu.
25 A obietnic�, kt�r� On nam da� jest �ycie wieczne.
26 To napisa�em wam o tych, kt�rzy was zwodz�. 
27 A namaszczenie, kt�re otrzymali�cie od Niego, trwa w was i dlatego nie ma potrzeby, �eby was kto� jeszcze poucza�; lecz poniewa� namaszczenie Jego poucza was o wszystkim - a jest ono prawdziwe, a nie k�amliwe - dlatego trwajcie w nim tak, jak was ono pouczy�o.
28 A teraz, dzieci, trwajcie w Nim, aby�my w chwili Jego objawienia z ufno�ci� a nie wstydem mogli stan�� przed Nim w dniu Jego ponownego przyj�cia.
29 Je�eli wiecie, �e jest On sprawiedliwy, to uznajcie r�wnie�, �e ka�dy post�puj�cy sprawiedliwie z Niego si� narodzi�.
*03
01 Patrzcie, jak wielk� mi�o�ci� obdarzy� nas Ojciec, �e zostali�my nazwani dzie�mi Bo�ymi i jeste�my (nimi). A �wiat dlatego nas nie zna, poniewa� i Jego nie pozna�.
02 Umi�owani, ju� teraz jeste�my dzie�mi Bo�ymi, a jeszcze si� nie okaza�o, czym b�dziemy. Wiemy, �e gdy si� On uka�e, staniemy si� do Niego podobni, poniewa� ujrzymy Go takim, jakim jest.
03 A ka�dy, kto ma w Nim t� nadziej�, oczyszcza si�, jak i On jest czysty.
04 Ka�dy, kto pope�nia grzech, dopuszcza si� bezprawia, grzech bowiem jest bezprawiem.
05 A przecie� wiecie, �e On objawi� si� po to, aby zg�adzi� grzechy; w Nim samym za� nie ma grzechu.
06 Ka�dy, kto w Nim trwa, ten nie grzeszy; nikt za�,  kto grzeszy, nie widzia� Go i nie pozna�.
07 Dzieci, niech was nikt nie zwodzi. Kto post�puje sprawiedliwie, ten jest sprawiedliwy, tak jak i On jest sprawiedliwy.
08 Kto pope�nia grzech, ten jest (dzieckiem) diab�a, poniewa� diabe� grzeszy od pocz�tku. Po to w�a�nie objawi� si� Syn Bo�y, aby zniszczy� dzie�a diab�a.
09 Ka�dy, kto narodzi� si� z Boga, nie pope�nia grzechu, albowiem trwa w nim nasienie Bo�e; taki cz�owiek nie mo�e trwa� w grzechu, bo narodzi� si� z Boga.
10 Po tym mo�na rozpozna� dzieci Bo�e i dzieci diab�a: ka�dy, kto nie post�puje sprawiedliwie i nie mi�uje brata swego, ten nie pochodzi od Boga.
11 Takie bowiem jest or�dzie, kt�re s�yszeli�cie od pocz�tku: mi�ujcie si� wzajemnie.
12 Nie tak, jak Kain, kt�ry by� (dzieckiem) Z�ego i zamordowa� swego brata. A dlaczego zamordowa� go? Poniewa� czyny jego by�y z�e, a brata jego sprawiedliwe.
13 Nie dziwcie si�, bracia, je�eli nienawidzi was �wiat.
14 My wiemy, �e przeszli�my ze �mierci do �ycia, poniewa� mi�ujemy braci; a kto nie mi�uje, ten trwa w �mierci.
15 Ka�dy, kto nienawidzi swego brata, jest morderc�, a wiecie, �e �aden morderca nie ma w sobie �ycia wiecznego.
16 Po tym poznali�my mi�o��, �e On odda� za nas swe �ycie. My r�wnie� powinni�my �ycie dawa� za braci.
17 Je�liby kto�, posiadaj�c dobra tego �wiata, zauwa�y�, �e brat jego jest w biedzie a zamkn��by przed nim swe serce - to jak�e w nim mo�e pozostawa� mi�o�� Bo�a?
18 Dzieci, nie mi�ujmy s�owem i j�zykiem, ale czynem i prawd�.
19 Po tym poznamy, �e jeste�my z prawdy, i uspokoimy przed Nim nasze serce, 
20 cho�by nas ono w czym� oskar�a�o, poniewa� wi�kszy jest B�g od naszego serca i zna wszystko.
21 Umi�owani, je�li serce nas nie oskar�a, to mo�emy mie� ufno�� w Bogu
22 i o cokolwiek prosiliby�my, otrzymamy to od Niego, poniewa� przykazania Jego zachowujemy i czynimy to, co Mu si� podoba.
23 A to jest Jego przykazanie, aby�my wierzyli w imi� Syna Jego, Jezusa Chrystusa, i aby�my si� wzajemnie mi�owali, zgodnie z przykazaniem, jakie nam da�.
24 Kto wype�nia Jego przykazania, ten trwa w Bogu, a B�g w nim; a �e On trwa w nas, poznajemy po Duchu, kt�rego nam da�.
*04
01 Umi�owani, nie wierzcie ka�demu duchowi, lecz badajcie duchy, czy pochodz� od Boga, gdy� wielu fa�szywych prorok�w pojawi�o si� na tym �wiecie.
02 Po tym poznacie ducha Bo�ego: wszelki duch, kt�ry wyznaje, �e Jezus Chrystus przyszed� w ciele, z Boga jest,
03 wszelki za� duch, kt�ry nie wyznaje Jezusa, nie jest z Boga. Jest to duch Antychrysta, o kt�rym s�yszeli�cie, �e przyjdzie, a teraz jest ju� na �wiecie.
04 Wy za�, dzieci, z Boga jeste�cie, i zwyci�yli�cie ich, poniewa� wi�kszy jest Ten, kt�ry jest w was, ni� ten, kt�ry jest na tym �wiecie.
05 Oni s� ze �wiata, dlatego m�wi� tak, jak (m�wi) �wiat, a �wiat ich s�ucha.
06 My za� jeste�my z Boga. Kto zna Boga, ten nas s�ucha, a kto nie jest z Boga, ten nas nie s�ucha. Po tym w�a�nie rozpoznajemy ducha prawdy i ducha b��du.
07 Umi�owani, mi�ujmy si� wzajemnie, poniewa� mi�o�� pochodzi od Boga, a ka�dy, kto mi�uje, z Boga si� narodzi� i zna Boga.
08 Kto nie mi�uje, nie pozna� Boga, poniewa� B�g jest mi�o�ci�.
09 W tym objawi�a si� mi�o�� Boga do nas, �e Syna swego Jednorodzonego pos�a� na �wiat, aby�my �yli przez Niego.
10 Na tym za� polega mi�o��, �e nie my umi�owali�my Boga, lecz �e On nas umi�owa� i pos�a� swego Syna jako przeb�agaln� ofiar� za grzechy nasze.
11 Umi�owani, je�li B�g tak nas umi�owa�, to i my powinni�my si� wzajemnie mi�owa�.
12 Boga nikt nigdy nie widzia�; je�li mi�ujemy si� wzajemnie, to B�g trwa w nas, a mi�o�� Jego jest w nas doskona�a.
13 Po tym poznajemy, �e trwamy w Nim a On w nas, �e da� nam swego Ducha.
14 A my widzieli�my i �wiadczymy, �e Ojciec pos�a� Syna, kt�ry jest Zbawicielem �wiata.
15 Ktokolwiek wyznaje, �e Jezus jest Synem Boga, w tym trwa B�g, a on w Bogu.
16 A my�my poznali i uwierzyli w mi�o��, jak� B�g ma do nas. B�g jest mi�o�ci�, a kto trwa w mi�o�ci, ten trwa w Bogu, a B�g trwa w nim.
17 Po to doskona�a sta�a si� w nas mi�o��, aby w dniu s�du nie zabrak�o nam ufno�ci, poniewa� jak On jest, tak i my jeste�my na tym �wiecie.
18 W mi�o�ci nie ma boja�ni, lecz doskona�a mi�o�� usuwa boja��, poniewa� boja�� powstaje z powodu kary, a kto si� boi, nie kocha doskonale.
19 My mi�ujemy, poniewa� On nas najpierw umi�owa�.
20 Je�liby kto� m�wi�: "Mi�uj� Boga", a r�wnocze�nie nienawidzi�by swego brata, ten jest k�amc�. Kto bowiem nie mi�uje swego brata, kt�rego widzi, nie mo�e mi�owa� Boga, kt�rego nie widzi.
21 A takie przykazanie mamy od Niego, aby ten, kto mi�uje Boga, mi�owa� r�wn...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin