Przykładowy arkusz ewaluacji przedszkola-poziom B Strona 1 z 4
Przykładowy arkusz ewaluacji przedszkola (poziom B)
Arkusz ewaluacji wstępnej mocnych i słabych stron przedszkola w obszarach stanowiących wymagania stawiane edukacji przedszkolnej określone w załączniku do rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym
Arkusz ewaluacji Przedszkola ……….................................................................................................
Data ewaluacji: ....................................................................................................................................
OBSZAR 1. EFEKTY DZIAŁALNOŚCI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKUŃCZEJ ORAZ INNEJ DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ
Przedszkole osiąga cele zgodne z polityką oświatową państwa.
Przedszkole doskonali efekty swojej pracy.
Lp.
Wstępna szacunkowa diagnoza poziomu spełnienia wymagania
Tak
Nie
Częściowo
Brak wiedzy
1.1
Dzieci nabywają wiadomości i umiejętności
W przedszkolu analizuje się osiągnięcia dzieci uwzględniając ich możliwości rozwojowe, formułuje się i wdraża wnioski z tych analiz. Wdrożone wnioski przyczyniają się do rozwijania umiejętności dzieci.
1.2
Dzieci są aktywne
Dzieci są wdrażane do samodzielności w podejmowaniu różnorodnych aktywności na rzecz własnego rozwoju.
1.3
Respektowane są normy społeczne
Podejmuje się działania wychowawcze mające na celu eliminowanie zagrożeń oraz wzmocnienie właściwych zachowań. Działania wychowawcze analizuje się, ocenia się ich skuteczność oraz modyfikuje w razie potrzeb.
Wynik ewaluacji
Wstępna ocena wymagania – spełnione (odpowiedź „tak”):
.........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Wskazana ewaluacja pogłębiona w zakresie wymagania (odpowiedzi: „nie”, „częściowo”, „brak wiedzy”):
........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Wnioski/wskazane kierunki działań:
OBSZAR 2. PROCESY ZACHODZĄCE W PRZEDSZKOLU SŁUŻĄCE JEGO ROZWOJOWI
Procesy edukacyjne zachodzące w przedszkolu służą realizacji koncepcji pracy przedszkola. W przedszkolu dba się o prawidłowy przebieg i doskonalenie procesów edukacyjnych.
Wymaganie
Charakterystyka
2.1
Koncepcja pracy przedszkola
Koncepcja pracy przedszkola jest analizowana i modyfikowana w razie potrzeb. Koncepcja pracy przedszkola jest znana rodzicom i przez nich akceptowana.
2.2
Oferta zajęć umożliwia realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego
Oferta zajęć prowadzonych w przedszkolu jest modyfikowana, wzbogacana i umożliwia rozwój zainteresowań dzieci. Przedszkole realizuje nowatorskie rozwiązania programowe.
2.3
Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci mają charakter zorganizowany
Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci przebiegające w przedszkolu są monitorowane i doskonalone. Wnioski z monitorowania procesów są wykorzystane do modyfikacji planów.
2.4.
Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci są efektem współdziałania nauczycieli
Nauczyciele wspomagają siebie nawzajem w organizowaniu i realizacji procesów wspomagania rozwoju i edukacji dzieci.
2.5.
Prowadzone są działania służące wyrównywaniu szans edukacyjnych
W przedszkolu dostosowuje się działania do możliwości i potrzeb rozwojowych dzieci. Podstawową zasadą tych działań jest indywidualizacja procesu wspomagania rozwoju i edukacji dzieci.
...
flek