Procedura informowania rodziców na temat diagnozy dziecka Strona 1 z 1
Procedura informowania rodziców na temat diagnozy dziecka
1. Zebranie dla rodziców – organizacja pracy w ciągu roku szkolnego (wrzesień):
- omówienie celu diagnozy i obserwowanych obszarów rozwojowych,
- zaprezentowanie narzędzi diagnostycznych.
2. Zebranie grupowe po przeprowadzeniu diagnozy wstępnej (październik):
- sprawozdanie dotyczące obserwacji dzieci,
- wnioski,
- rozmowy indywidualne z rodzicami dzieci, które powinny zostać poddane dodatkowym działaniom wspomagającym rozwój,
- zapoznanie rodziców z kierunkami pracy w przedszkolu.
3. Opracowanie indywidualnych programów wspomagających rozwój dziecka:
- kontakty indywidualne z rodzicami,
- zapoznanie rodziców z programami (propozycja kierunków dalszych działań),
- udzielenie wskazówek do pracy w domu,
- uzyskanie zgody rodzica na realizację programu.
4. Systematyczne przekazywanie informacji zwrotnej o działaniach nauczyciel – dziecko i rodzic – dziecko.
5. Zebranie grupowe (czerwiec):
- omówienie wyników diagnozy końcowej,
- porównanie wyników uzyskanych podczas diagnoz,
- rozmowy z zainteresowanymi rodzicami – indywidualne omówienie arkusza obserwacji rozwoju dziecka.
flek