Prawo.29.10.11(1).doc

(26 KB) Pobierz
PRAWO 29/10/2011

PRAWO 29/10/2011

 

Roszczenia o naprawienie szkody wynikłej z utraty lub uszkodzenia rzeczy wniesionej do hotelu przedawniają się z upływem sześciu miesięcy od dnia, w którym poszkodowany dowiedział się o szkodzie, a w każdym razie z upływem roku od dnia, w którym poszkodowany przestał korzystać z usług hotelu.

 

Kwotowe ograniczenie odpowiedzialności – obowiązek naprawienia szkody przez hotelarza z powodu utraty lub uszkodzenie rzeczy wniesionej ogranicza się do wysokości stokrotnej należności za dostarczone mu mieszkanie, liczonej za jedną dobę.

Odpowiedzialność za każdą rzecz nie może przekraczać pięćdziesięciokrotnej tej należności.

Ograniczenie kwotowe nie działa, gdy hotel 1) przyjął rzecz na przechowanie, 2) odmówił przyjęcia na przechowanie, mimo, iż zobowiązany był je przyjąć, 3) szkoda wynikła z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa hotelarza lub osoby u niego zatrudnionej.

 

Hotelarz jest zobowiązany przyjąć na przechowanie pieniądze, papiery wartościowe i cenne przedmioty (kosztowności ) – np. : przedmioty wartości naukowej lub artystycznej.

Hotel może odmówić przyjęcia tych rzeczy tylko wówczas, jeśli zagrażają one bezpieczeństwu, jeżeli w stosunku do wielkości i standardu hotelu mają zbyt wielką wartość lub gdy zajmują zbyt dużo miejsca.

 

Odpowiedzialność za parkingi ( prowadzących parkingi) :

 

1)     W przypadku parkingów niestrzeżonych nie mamy do czynienia z umową przechowania , która może być zawarta w sposób wyraźny lub dorozumiany.

 

2)     W przypadku parkingów strzeżonych mamy do czynienia z umową przechowania, która może być zawarta w sposób wyraźny lub dorozumiany.

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin