4-latki, październik.doc

(170 KB) Pobierz
Plan wynikowy pracy dydaktyczno- wychowawczej dla dzieci 3-4 letnich

Plan wynikowy pracy dydaktyczno- wychowawczej dla dzieci 3-4 letnich

 

 

 

 

PAŹDZIERNIK

Tematyka:

I „Bezpieczeństwo na drodze”

II „Jesień wokół przedszkola”

 

Obszary edukacyjne:

I Obszar edukacji komunikacyjnej

·         Poznawanie podstawowych zasad poruszania się i zachowania pieszego na drodze.

·         Poznawanie sygnalizatora świetlnego- rozpoznawanie barwy czerwonej i zielonej (3latki) oraz żółtej (4latki), jak również ich znaczenia dla pieszych.

·         Wyodrębnianie dźwięków występujących na drodze.

·         Obserwowanie i rozpoznawanie wybranych pojazdów lądowych, wodnych i powietrznych (4latki).

II Obszar edukacji przyrodniczej

·         Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią: zmiany w wyglądzie liści, zmiany pogody i temperatury,

·         Poznawanie darów jesieni- różnicowanie i nazywanie

·         Zbieranie „skarbów” do kącika przyrody:

a)      Owocow i nasion przeznaczonych na pokarm dla ptaków,

b)      

III. Obszar edukacji w zakresie mowy i myślenia

·         Rozwijanie zasobu słownika poprzez poznawanie i kojarzenie z nazwą nowych przedmiotów, zjawisk.

·         Słuchanie krótkich utworów literackich o treściach bliskich dzieciom ilustrowanych kukiełkami, obrazkami.

·         Układanie obrazków według kolejności wydarzeń- opowiadanie, co wydarzyło się najpierw, co potem.

IV. Obszar edukacji matematycznej

·         Zdobywanie doświadczeń sprzyjających spostrzeganiu cech przedmiotów wykazujących małe różnice i nazywanie wielkości.

·         Dostrzeganie w czasie zabaw manipulacyjnych wyraźnie przeciwstawnych różnic między przedmiotami i stosowanie określeń: duży- mały.

V Obszar edukacji zdrowotnej

·         Poznawanie podstawowych zasad poruszania się po drogach.

·         Przestrzeganie zakazu poruszania się po drogach bez opieki dorosłych.

VI Obszar edukacji kulturowo- estetycznej

·         Tworzenie prac plastycznych na dowolne i zaproponowane tematy.

·         Próby nazywania swoich wytworów.

·         Przyzwyczajenie do prawidłowego trzymania narzędzia malarskiego i rysunkowego.

VII Obszar edukacji muzycznej

·         Wysłuchiwanie i rozróżnianie dźwięków otoczenia

·         Odróżnianie głośności dźwięków o różnym natężeniu.

·         Udział z zabawach ćwiczących prawidłowe oddychanie.

·         Wykonywanie ćwiczeń rytmicznych w oparciu o piosenki.

·         Nabywanie swobody w ruchowej wypowiedzi inspirowanej tekstem lub akompaniamentem.

 

Zestaw zabaw ruchowych nr 3, 4 w/g K. Wlaźnik

 

Zabawy ruchowe:

·         Z elementem podskoku „Kasztanki”

·         Z elementem czworakowania „Tunel”.

·         Z elementem biegu „Deszcz”.

·         Zabawa orientacyjno- porządkowa „Rozrzucone szyszki”

 

Zabawy dydaktyczne:

·         „Pokaż taki sam listek”- dobieranie liści w oparciu o podobieństwa,

·         „Lalka na spacerze”- wiązanie opisu słownego z wyglądem owoców i warzyw, prawidłowe ich rozpoznawanie.

Zabawy ortofoniczne:

·         „Półka z zabawkami”- ćwiczenie mięśni narządów mowy na głoskach: „u, a” oraz na zgłoskach „hau, miau”.

·         „Wiatr i liście” na zgłosce „szu-szu, fu-fu”.

Zabawy oddechowe- „Dmuchamy na wiatraczki”- Zapoznanie ze sposobem umiarkowanego dmuchania na wiatraczek, rozwijanie pojemności płuc.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TEMATY KOMPLEKS-OWE

DATA

TEMATY

CEL PODSTAWOWY

CELE OPERACYJN

B

E

Z

P

I

E

C

Z

E

Ń

S

T

W

O

 

N

A

 

D

R

O

D

Z

E

 

 

B

E

Z

P

I

E

C

Z

E

Ń

S

T

W

O

 

N

A

 

D

R

O

D

Z

E

 

 

B

E

Z

P

I

E

C

Z

E

Ń

S

T

W

O

 

N

A

 

D

R

O

D

Z

E

 

 

B

E

Z

P

I

E

C

Z

E

Ń

S

T

W

O

 

N

A

 

D

R

O

D

Z

E

1.10.2007r

poniedziałek

Obserwuję pojazdy”- wycieczka na skrzyżowanie ulic.

·         Obserwacja ruchu ulicznego,

·         Wzbogacanie słownika o nowe wyrazy związane z ruchem drogowym,

·         Zapoznanie dzieci z zasadami prawidłowego przechodzenia przez jezdnię,

·         Zwrócenie uwagi na pasy, znaki drogowe oznaczające przejście dla pieszych, poruszające się pojazdy,

·         Zwrócenie uwagi na przechodzenie przez jezdnię tylko w obecności osoby dorosłej,

·         Prawidłowe przejście przez jezdnię, wspólnie z dziećmi.

·         3latki- wyróżnianie pojazdów małych i dużych,

·         4latki- porównywanie pojazdy; pojęcia: większy- duży, mały- mniejszy

·         Obserwuje ruch uliczny,

·         Zna nowe wyrazy związane z ruchem drogowym,

·         Wie, jak prawidłowo zachować się na jezdni,

·         Przechodzi przez jezdnię w sposób prawidłowy,

·         Wie, że nie wolno przechodzić przez jezdnię samemu,

·         Prawidłowo przechodzi przez jezdnię,

·         3latek- wyróżnia pojazdy małe i duże,

·         4latek- porównuje pojazdy; stosuje pojęcia: większy- duży, mały- mniejszy.

2.10.2007r

wtorek

Przejście dla pieszych”- wydzieranka

·         Zwracanie uwagi na rolę pasów na jezdni,

·         4latki- wydzieranie białego papieru i wypełnianie pasów,

·         3latki- naklejanie na karton gotowych pasów białego papieru,

·         Rozwijanie sprawności manualnych rąk,

·         Umiejętne nakładanie kleju.

·         Zna rolę pasów na jezdni,

·         4latek- wydziera pasy z czarnego papieru i wypełnia powierzchnię,

·         3latek- nakleja na kartkę gotowe pasy czarnego papieru,

·         Ćwiczy sprawność manualną rąk,

·         Umiejętnie nakłada klej.

3.10.2007r

środa

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin