CD Clarion.pdf
(
733 KB
)
Pobierz
396922692 UNPDF
Radio/CD Clarion (C5 Mk I)
(Naprawa CD nieoddającego płyty)
1. Przygotowujemy sobie „przyrząd” :-) do ściągania/zakładania sprężynek (
rys. 1)
rys. 1: "Przyrząd" do sprężynek
2. Jeśli w napędzie nie ma płyty ;-) to ją wkładamy (ułatwi nam to kolejne kroki demontażu)
3. Wyciągamy radio z samochodu – szczegóły w p. 4 i 5 instrukcji demontażu konsoli
centralnej by Grzegorz Drozdowski. Instrukcja dostępna pod linkiem
http://www.cychol.net/Citroen/Manuale/Demontaz.pdf
4. Ściągamy górną blachę podważając ją śrubokrętem.
5. Odkręcamy dwie śruby mocujące przedni panel (
rys. 2)
, a następnie delikatnie podważając
zatrzaski na górze i na dole panelu demontujemy go (panel jest połączony taśmą zresztą
odbiornika więc przy ściąganiu proszę nie szarpać go mocno bo można uszkodzić taśmę)
rys. 2: Śruby mocujące panel przedni
6. Wyciągamy taśmę połączeniową z gniazda na przednim panelu (
rys. 3)
rys. 3: Taśma połączeniowa przedniego panelu
7. Odkręcamy śruby mocujące napęd CD do obudowy radia
8. Delikatnie wyciągamy napęd CD i odpinamy taśmy łączące elektronikę CD z resztą radia,
oraz taśmy łączące elektronikę CD z napędem płyty.
Uwaga!
Dwa gniazda połączeniowe mają blokady które należy zwolnić przed
wyciągnięciem taśmy
(rys. 4;
czerwone strzałki pokazują blokady, niebieskie kierunek w
którym należy pociągnąć blokady żeby je zwolnić)
rys. 4: Blokady gniazd połączeniowych napędu CD
9. W tym momencie można sprawdzić czy uszkodzenie jest takie jak w moim przypadku i czy
jest sens wykonywać następne kroki demontażu. Na
rys. 6
strzałka „A” pokazuje miejsce
pęknięcia plastiku - dodatkowo zaznaczone czerwoną kreską.
10. Odkręcamy metalową blachę z tyłu modułu radia
11. Demontujemy wszystkie sprężynki mocujące napęd CD do blaszanej obudowy a następnie
delikatnie wyciągamy napęd.
12. Przed przystąpieniem do klejenia należałoby się upewnić czy mechanizm jest poprawnie
ustawiony, niestety nie dysponuję zdjęciem przedstawiającym mechanizm w momencie
kiedy jest włożona płyta. Na
rys. 6
widać mechanizm w momencie kiedy płyta jest
wyciągnięta . Należy zwrócić uwagę czy w miejscu zaznaczonym niebieskim kółkiem
zazębiają się ząbki które niestety nie są widoczne na fotografii, oraz czy inne elementy
mechanizmu są w takim samym położeniu jak na zdjęciu.
Na
rys. 5
Zaznaczone są kluczowe elementy mechanizmu. Należy się upewnić że element z
przezroczystego plastiku (A) oraz zębatka B są w pozycji jak na zdjęciu. W razie
konieczności zmiany położenia poszczególnych elementów można delikatnie obracać oraz
unosić koło zębate D i przesuwać dźwignię C
rys. 5: Kluczowe elementy mechanizmu
rys. 6: Naprawa uszkodzenia
14. Po wyschnięciu kleju należy się jeszcze upewnić czy metalowy element B na
rys. 6
jest
wygięty pod kątem prostym i w razie potrzeby dogiąć go – napęd nie domyka się do końca i
nie czyta płyty w przypadku gdy ten element nie jest wygięty pod kątem prostym.
15. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności i cieszymy się działającym napędem CD :-).
UWAGA: Zamontowanie napędu płyty (to co widać na
rys. 6)
do jego metalowej obudowy
est bardzo trudne lub wręcz niemożliwe jeśli w napędzie nie ma płyty tak więc jeśli na
którymkolwiek etapie płyta została wyciągnięta to teraz należy ja włożyć do napędu o
obracając zębatką „D” z
rys. 5
doprowadzić do zamknięcia plastikowych „drzwiczek przez
które wkłada się płytę do napędu.
Plik z chomika:
slawekcov1
Inne pliki z tego folderu:
Citroen_C5_II_502.jpg
(45 KB)
Citroen-C5_2008_1280x960_wallpaper_12.jpg
(41 KB)
Citroen-C5_2008_1280x960_wallpaper_16.jpg
(42 KB)
Citroen C5 Schemat HydroActive3 (FRA).exe
(1840 KB)
Citroen C5 Schemat połączeń Multiplexer Bsi (FRA)(1).exe
(4222 KB)
Inne foldery tego chomika:
002 foto komunikatow błędow z komputera
Automatic Transmission Service Group 2005
B - silnik, skrzynia, sprzęgło
C5 PDF
C5(1)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin